morgen wordt mijn droom werkelijkheid, ik begin voor mezelf!

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » do 05 mei 2005 09:35

Gefeliciteerd met je bedrijfje!!!!! Waar ga je nu verkopen enzo?
ocean schreef: Anirac vraagje: Je zei dat die vrouw bij de kvk je niet in kon schrijven als je alleen sieraden maakt. Ik snap dat niet helemaal. Dus diegene die sieraden maakt doet te weinig om ingeschreven te staan???!!!
Dat viel mij ook op! :?

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » do 05 mei 2005 09:39

Dat is dus allemaal toppie gegaan, veel succes hoor!
En natuurlijk ook veel plezier met het doen van inkopen! :lol:
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

anirac sivknilk
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door anirac sivknilk » do 05 mei 2005 12:40

ocean schreef:Gefeliciteerd!! Echt gaaf Succes!!

Anirac vraagje: Je zei dat die vrouw bij de kvk je niet in kon schrijven als je alleen sieraden maakt. Ik sanp dat niet helemaal. Dus diegene die sieraden maakt doet te weinig om ingeschreven te staan???!!!
volgens haar was er dan niet echt sprake van handel, omdat je geen producten inkoopt. Maar als je zegt dat je bv ook kralen wil verkopen of iets anders, kan het wel.
k vond het ook een beetje raar, maja

groetjes, carina

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » do 05 mei 2005 19:45

Idd een beetje raar, je koopt toch materiaal in om kettingen te maken, of denkt ze dat die uit de lucht komen vallen :wink:

Iig veel succes!! :D

ocean
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door ocean » vr 06 mei 2005 08:44

Dus dan ben je altijd als hobbist bezig omdat je niet in kan schrijven!! En kan belastingdienst niets tegen je doen of zie ik dat nu verkeerd!! als bedrijf zijnde en je hebt geen vrij beroep moet je je volgens mij altijd bij kvk inschrijven?!
<font size=2 color=FF00FF>Groetjes van een kraal verslaafde </font>

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » vr 06 mei 2005 08:58

anirac sivknilk schreef:
ocean schreef:Anirac vraagje: Je zei dat die vrouw bij de kvk je niet in kon schrijven als je alleen sieraden maakt. Ik sanp dat niet helemaal. Dus diegene die sieraden maakt doet te weinig om ingeschreven te staan???!!!
volgens haar was er dan niet echt sprake van handel, omdat je geen producten inkoopt. Maar als je zegt dat je bv ook kralen wil verkopen of iets anders, kan het wel.
dan hoeft iemand die zelf glaskralen maakt en die verkoopt zich ook niet in te schrijven, of een bakker die brood maakt uit bloem???????????
Wat een #$@#$, volgens mij wist die vrouw zelf niet wat ze zei, maar ja...
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Nova
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Nova » ma 13 jun 2005 14:30

Hai, ik heb je verhaaltje gelezen en vindt het voor een 19 jarige een grote stap! Hartstikke goed van je hoor!
Fijn dat je zo mooi je ervaring bij de kvk beschreven hebt, erg leuk om te lezen. Ik wens je heel veel suc6.

Leuk trouwens dat je je eigen gemaakte sieraden kunt verkopen aan mode zaken!

Ik ben me flink aan het orienteren om hopelijk zo spoedig mogelijk ook voor mezelf te kunnen beginnen.

Bedankt voor je ervaringen.

Nog een vraagje, heb je ook een ondernemingsplan gemaakt?
En hoe lopen de zaken nu?

Groetjes Alexandra

CJ
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door CJ » ma 13 jun 2005 17:44

Een enig verhaal, Carina. Heel veel succes.

Ik denk dat de kvk-mevrouw het volgende bedoelde: je kunt je niet inschrijven met als omschrijving alleen ontwerpen van kralen/sieraden, Er moet iets bij waaruit blijkt dat je een bedrijf hebt. En dat betekent dat het einddoel is: winst maken. Dat kan alleen als je ook iets verkoopt. Nou lijkt dat vanzelfsprekend, maar het moet wel in de omschrijving van je bedrijf staan. Ik denk dus dat het ook bijvoorbeeld zo kan: sieraden ontwerpen, maken en verkopen. Eventueel kun je daar nog aan toevoegen: ... verkopen aan winkels, particulieren en via internet.
Trouwens, als je een bedrijf start (21 jaar geleden deed ik dat ook), doe je er goed aan je omschrijving zo uitgebreid mogelijk te formuleren, zodat je die niet hoeft te veranderen na een paar jaar, als je nog wat nieuwe gaten in de markt hebt ontdekt. Een toevoeging van het type "een en ander in de ruimste zin van het woord" kan al wonderen doen.

Groeten,
CJ

isa
Bead Interested

Bericht door isa » ma 13 jun 2005 23:22

Ontzettend leuk voor je, heel veel succes!!! :geluk:
Groetjes van Isa

Gesloten