geen reactie terug krijgen van klant

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
blijebeadies
Bead Starter
Contacteer:
geen reactie terug krijgen van klant

Bericht door blijebeadies » zo 15 mei 2005 11:38

Soms heb ik contact met iemand die bijv. wil dat ik een bepaalde ketting voor haar maak, of kralen in een bepaalde kleur of gewoon iemand die iets wil kopen van de site.

Dan mail ik of ze hun maat door willen geven en hun adres enz. en ik mail mijn gironummer en zeg hoeveel ze dan moeten overmaken. Maar het is nu al 3 keer gebeurd dat ik dan vervolgens helemaal geen reactie meer krijg. Dan denk je dus dat iemand iets heeft gekocht en houdt je het apart maar na een week, twee weken, nog niks.

Wat doen jullie in zo'n geval? Nog een mailtje sturen staat zo opdringerig, maargoed, misschien heeft ze de vorige wel niet gehad...?

Ik heb ook pas gehad dat iemand kralen voor 1,50 bestelde, en ik zat een beetje in de war met het geld, ik krijg maar 1x in de maand afschriften en ik wil niet iemand zo lang op kralen laten wachten, dus ik bereken altijd wat ik allemaal heb gekocht en bekijk dan mijn saldo.

Maar nou heb ik kralen aan iemand opgestuurd en door een stom rekenfoutje dus perongeluk voordat ze betaald had. En ik heb het geld nog niet. Moet ik er nou achteraan-gaan en vragen of ze het alsnog wil overmaken, of het er maar bij laten zitten|? Het is tenslote mijn fout en 1,50 is geen rib uit mijn lijf :wink:

Haha, wel stom zeg, maagoed, we hebben ook pas 3 bestellingen gehad.
groetjes van een
fimoverslaafde Free :)

Afbeelding

m@rlies

Re: geen reactie terug krijgen van klant

Bericht door m@rlies » zo 15 mei 2005 11:57

blijebeadies schreef:
Ik heb ook pas gehad dat iemand kralen voor 1,50 bestelde, en ik zat een beetje in de war met het geld, ik krijg maar 1x in de maand afschriften en ik wil niet iemand zo lang op kralen laten wachten, dus ik bereken altijd wat ik allemaal heb gekocht en bekijk dan mijn saldo.

Maar nou heb ik kralen aan iemand opgestuurd en door een stom rekenfoutje dus perongeluk voordat ze betaald had. En ik heb het geld nog niet. Moet ik er nou achteraan-gaan en vragen of ze het alsnog wil overmaken, of het er maar bij laten zitten|? Het is tenslote mijn fout en 1,50 is geen rib uit mijn lijf :wink:

Haha, wel stom zeg, maagoed, we hebben ook pas 3 bestellingen gehad.
Tuurlijk moet ze dat alsnog overmaken anders is het diefstal! Het gaat niet om 1,50 maar het hoort niet zo!
En ik heb ook regelmatig dat mensen iets bestellen en het vervolgens niet betalen daarom stuur ik ook niks op voordat ik mijn geld heb, helaaas bestaan zulke mensen, schijnbaar vinden ze het leuk om mensen zo te treiteren.

m@rlies

Bericht door m@rlies » zo 15 mei 2005 11:58

Oh ja, waarom neem je geen internetbankieren? kost niks en je kunt zo zien of iemand al betaald heeft!

Ezther
Bead Professional

Bericht door Ezther » zo 15 mei 2005 12:06

Bij de girofoon van de postbank kun je ook bij- en afschrivingen beluisteren. Dan kun je sneller weten of het er al op staat.
Maar wel een vervelende toestand, zeg.
Ik vraag bij bestellingen altijd ook een telefoonnummer. Dat is toch wat directer dan mailen.
Die spulletjes die je al hebt opgestuurd, daar zal ik zeker nog achteraan gaan.
Die mensen die niks meer van zich laten horen zijn suffe mutsen.
Die zijn jouw spullen niet waard!
(Maar dat wil niet zeggen dat het niet heel erg onbeleefd is om eerst iets te bestellen en daar na niks meer van je te laten horen)
Bye bye, Ezther.

Beadiful
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Beadiful » zo 15 mei 2005 13:54

m@rlies schreef:Oh ja, waarom neem je geen internetbankieren? kost niks en je kunt zo zien of iemand al betaald heeft!
Ja dat vroeg ik me ook al af....dan kun je ieder moment van de dag kijken of iets is bijgeschreven.....

Heb ook wel eens gehad dat ik een bevestiging had gestuurd en niets meer hoorde....na anderhald/twee weken stuur ik dan een herrinnering en zet hierin dat als ik binnen 7 werkdagen geen geld of mail heb gehad dat het sieraad dan terug de verkoop in gaat.....jammer dat het zo moet maar blijkbaar bestellen sommige mensen nogal impulsief of denken ze dr niet bij na dat ze ook daadwerkelijk wat aan het kopen zijn....

blijebeadies
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door blijebeadies » zo 15 mei 2005 16:42

Tsjah, das ook een idee.
Mijn vader heeft ook internetbankieren geloof ik, maar ik ben 15, zou dat wel kunnen dan?
We hadden ook al het idee dat ik ze gewoon het gironummer van mn vader geef, dan kan hij elke dag kijken of het er al is, en dat hij het dan gewoon naar mij overschrijft.

'K denk dat we dat maar moeten doen.

Ik stuur nog wel even een mailtje of ze het geld wil overmaken.
groetjes van een
fimoverslaafde Free :)

Afbeelding

Frambiej
Bead Dreamer

Bericht door Frambiej » zo 15 mei 2005 19:08

ja dat kan! ik ben 17 en kan ook internetbankieren, veel makkelijker kan je direct zien of t geld er al is enz..
iK heb ook al een paar keer gehad dat mensen maar niet reageren op mailtjes.. erg vervelend..

Brandy
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door Brandy » do 19 mei 2005 08:53

Het gebeurd echt ontzettend vaak dat mensen bestellingen plaatsen en achteraf niets meer laten horen. Er zijn zelfs mensen die zeggen het geld overgemaakt te hebben en waarvan ik het nooit ontvangen heb.... Ik weet hoe vervelend dat is... Helaas is hier niet heel veel aan te doen. Misschien kun je op je site zetten dat mensen die hotmail gebruiken ook de ongewenste post na moeten kijken.. dat is SOMS ook het probleem!

Verder raad ik je internetbankieren aan! Op ieder moment van de dag je saldo checken! En 't kost je niets... Gewoon even naar je bank gaan! En Voila! Succes ermee in ieder geval!

Gesloten