moeilijk!

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
iedje
Bead Lover
moeilijk!

Bericht door iedje » za 05 feb 2005 13:38

mijn zus en ik maken dus ook ketting naar eigen ontwerp. dwz iemand geeft ons een ontwerptekening of beschrijft wat ze willen. dan gaan wij opzoek naar tussenzetsels ed. die laten we zien, klant kiest enz enz.
nu ben ik dat dus voor het eerst aan het doen en damn! het is best moeilijk! :D
ik heb van iemand alleen een kleur en een beschrijving gehad waarin ongeveer stond: zilver, niet te uitbundig, rood, zwart of blauw, wel opvallend maar niet t?, met uitbouw en casual.
lol dat wordt dus een lange weg denk ik :D

100%Kraal
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » za 05 feb 2005 13:52

:doubt: misschien kun je een soort "katalogus" maken: plak plaatjes van tussenzetzels, kralen, ... van verschillende (internet)winkels op een bladzijde(wel bijhouden wat waar vandaan komt) en dan die vellen uitprinten en aan mensen laten zien, als ze hun bestelling plaatsen. kunnen ze meteen zeggen: zo'n tussenzettsel, en deze kleur rood... is misschien wat makkelijker, maar ik weet het natuurlijk ook niet zeker :?
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » zo 06 feb 2005 11:24

Ik moet zeggen dat ik niet graag sieraden namaak naar andermans ontwerp. Ten eerste omdat het mijn eigen creativiteit zo inperkt en ten tweede omdat het heel veel tijd en moeite kost om precies die onderdelen te vinden. En dan nog is er het risico dat de klant teleurgesteld zal zijn omdat het niet precies is zoals ze in haar hoofd had.
Daarom maak ik naar eigen ontwerp, wel binnen een bepaald kader van wat iemand wil hebben dan. Maar ik moet wel een beetje ruimte hebben.
Kralen make the world go round!

Simone
Bead Starter

Bericht door Simone » do 10 feb 2005 12:19

Je kunt ook vragen of ze een voorbeeld kunnen geven uit een tijdschrift. Meestal zien mensen een mooi sieraad in een tijdschrift. Dan heb je een idee wat zij ongeveer zoeken.
Groetjes Simone

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » do 10 feb 2005 22:40

Simone schreef:Je kunt ook vragen of ze een voorbeeld kunnen geven uit een tijdschrift. Meestal zien mensen een mooi sieraad in een tijdschrift. Dan heb je een idee wat zij ongeveer zoeken.
Dat heb ik juist liever niet. Het is ondoenlijk om dat exact te kopieren en dan is de klant waarschijnlijk teleurgesteld.
Kralen make the world go round!

Gesloten