Hoe publiceren jullie op jullie site?

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:
Hoe publiceren jullie op jullie site?

Bericht door La Bigiotteria di Esther » vr 01 aug 2003 19:48

Hoi,

Ik ben aan het klungelen met Frontpage om mijn site (http://www.la-bigiotteria.com" onclick="window.open(this.href);return false;) van de grond te krijgen, en op mijn scherm in Frontpage ziet hij er best wel "gelikt" uit. Maar als ik hem wil publiceren dan wordt het een onleesbaar zootje, zonder plaatjes, zonder links, zonder alle achtergronden en buttons en noem het maar op.... WAT DOE IK VERKEERD? :?

Het publiceren heb ik al via Lycos geprobeerd (is mijn host), via Frontpage zelf, via diverse FTP programma's, en nu heb ik de moed eigenlijk opgegeven. :cry:

Als ik een FTP programma ge?nstalleerd heb (maakt niet uit welk) dan kom ik het internet niet meer op want dan ligt mijn verbinding plat, dus dan haal ik het programma van mijn computer af en dan kan ik weer wel op internet, maar dan lukt het publiceren met Frontpage of via Lycos weer niet. Weet iemand een oplossing? :?:

Als ik mijn site bekijk via "preview in browser" dan is hij echt gelukt, alles staat er en de links werken, maar zodra ik dus tot echt publiceren wil overgaan dan is het k....... :evil:

Wie heeft er tips?

Groetjes van (wanhopige) Esther....
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Mireille
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Mireille » vr 01 aug 2003 20:02

Hoi,

Heb je toevallig wel je plaatjes en achtergronden in de map 'images' gezet?
Heb denk ik wel een vermoeden wat het probleem is, maar het is lastig uit te leggen. Werk je met frames? En hoe heb je je beginpagina genoemd?

Mireille

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » vr 01 aug 2003 20:11

Ik kreeg altijd op me donder omdat ik vergat achter ieder rotding .html of .jpg te zetten!!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » vr 01 aug 2003 20:14

Ik werk met frames (ik heb een template van Frontpage gebruikt, met een header, footer, links mijn index en rechts de verschillende pagina's_), mijn plaatjes staan in "images", er staat overal jpg en html of htm achter..... Dus volgens mij doe ik het goed, maar toch lukt het niet. Nog meer tips?

Esther
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Mireille
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Mireille » vr 01 aug 2003 20:14

Dat is inderdaad ontzettend irritant :lol:
Ik ben geloof ik in totaal wel een week of 3 bezig geweest alles een beetje werkend te krijgen, inderdaad met dat html.
Was ook vergeten dat je de 'beginpagina' index.html moet noemen.. en ik me maar afvragen waarom dat &$#@ding 't niet deed *blijkbaarblonTgeboren* ;)

Mireille
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Mireille » vr 01 aug 2003 20:22

Heet je 'beginpagina' wel index.htm(l)? (Zie vorige bericht van mij :wink:)
Wat ook kan zijn:
*denk* hoe leg ik dat makkelijk uit....
Je hebt de map waarin weer mappen(heet geloof ik standaard web-en dan een nummer-) staan waarin dus de 'sites' staan. In die mappen heb je ook weer mappen met images... Als het goed is heb jij daar je plaatjes en achtergronden instaan?
Wat bij mij het geval was, was dat op die manier mijn plaatjes het ook niet deden. Ik heb ze toen gekopieerd naar de map images die in de centrale map staat. Dus de map waarin de mappen zitten waar de sites staan (euh, begrijp je 't nog?) Nadat ik dat gedaan had, werkte ze wel.

Mja, anders kan ik het ook even niet uitleggen sorry :oops:

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » vr 01 aug 2003 20:27

Ik ga het ondertussen allemaal proberen. Maarreh.... alle reacties, tips en idee?n blijven van harte welkom hoor! Dus blijven sturen :)

Esther

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » vr 01 aug 2003 21:25

Ik ben inmiddels een klein stapje verder, mijn bladzijdes staan er nu bijna allemaal (behalve de bladzijdes waarvan ik de tekst (STOM!) gewist heb, dus die moet ik opnieuw maken. En mijn plaatjes ben ik ook nog steeds kwijt, hoewel ik wel heb aangegeven dat ze gepubliceerd moesten worden en de kleine plaatjes/thumbnails ook... Dus wie weet wat ik fout doe? Vertel het me a.u.b. want het duurt nog maar heel even, dan verlies ik echt mijn geduld en word ik zoiets als de Hulkin en smijt ik mijn computer over de rand van het balkon........

Esther

Mireille
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Mireille » za 02 aug 2003 06:51

Ff rustig ademhalen en tot 10...miljoen tellen :wink:

Vreemd dat hij 't niet doet zeg. 't Is ook zo irritant om het langs deze weg uit te leggen, omdat je niet kunt zien hoe of wat. Misschien iemand in je omgeving die er verstand van heeft?
Je kan ook proberen om op http://www.helpmij.nl een antwoord te vinden.

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » za 02 aug 2003 09:42

Bedankt voor je tips, ik ga morgen eens langs bij helpmij.nl

Groetjes,

Esther

Daifa al-Husayn
Bead Reader
Contacteer:

Re: Hoe publiceren jullie op jullie site?

Bericht door Daifa al-Husayn » di 23 sep 2003 14:05

Esther schreef:Hoi,

Ik ben aan het klungelen met Frontpage om mijn site (http://www.la-bigiotteria.com" onclick="window.open(this.href);return false;) van de grond te krijgen, en op mijn scherm in Frontpage ziet hij er best wel "gelikt" uit. Maar als ik hem wil publiceren dan wordt het een onleesbaar zootje, zonder plaatjes, zonder links, zonder alle achtergronden en buttons en noem het maar op.... WAT DOE IK VERKEERD? :?

Het publiceren heb ik al via Lycos geprobeerd (is mijn host), via Frontpage zelf, via diverse FTP programma's, en nu heb ik de moed eigenlijk opgegeven. :cry:

Als ik een FTP programma ge?nstalleerd heb (maakt niet uit welk) dan kom ik het internet niet meer op want dan ligt mijn verbinding plat, dus dan haal ik het programma van mijn computer af en dan kan ik weer wel op internet, maar dan lukt het publiceren met Frontpage of via Lycos weer niet. Weet iemand een oplossing? :?:

Als ik mijn site bekijk via "preview in browser" dan is hij echt gelukt, alles staat er en de links werken, maar zodra ik dus tot echt publiceren wil overgaan dan is het k....... :evil:

Wie heeft er tips?

Groetjes van (wanhopige) Esther....

Hallo Esther,

Ik had ongeveer het zelfde probleem en heb het op de volgende manier opgelost : NIET frontpage laten publiceren op internet maar publiceren op een LOCAAL station of map .....ik heb daar temp voor misbruikt :lol: vervolgens met een willekeurig FTP progje ga je al die onderdelen die in temp staan publiceren op internet....... klaar :shock:

ik hoop dat je wat aan mijn info hebt
Aujourd'hui est le premier jour du reste de votre vie

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » wo 24 sep 2003 18:19

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels ook al wat tips gekregen van handige collega's, waardoor ik nu best tevreden ben met mijn site. Ik moet nog wel heel veel informatie vermelden, zoals omschrijvingen van sieraden en prijzen enzo, maar het begin is er! Toch bedankt voor je reactie.

Groetjes,

Esther

Gesloten