beweeglijkheid

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
Fester
Bead Addict
Contacteer:
beweeglijkheid

Bericht door Fester » ma 01 nov 2004 16:49

Ik heb ook een eigen domeinnaam nu en wat meer mb-tjes voor mijn site, want ik had alles opgebruikt bij mijn gratis host.
Nu, wil ik een beetje beweeglijkheid in mijn site hebben. Wat is een beetje een eenvoudig programma hiervoor? Van flash wordt het me helemaal zwart voor mijn ogen.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 01 nov 2004 18:32

hoe bedoel je beweeglijkheid? bedoel je mouseover-events, dat de knop bv verandert als je muis eroverheen gaat? of veel plaatjes zoals je onderschrift?
enige waar ik zo gauw aan kan denken, is flash, bewegende gif plaatjes en javascript voor mouse-over events of steeds andere plaatjes zoals op http://www.artglass.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ...

Fester
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Fester » di 02 nov 2004 17:49

Ja, zoals mouse-over events (weer een nieuw woord geleerd!) :wink: . Zou Moshi-moshi ook Flash gebruikt hebben dan? Mmm, moet ik me toch maar aan flash gaan wagen?

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 02 nov 2004 18:45

als ik het goed heb, heeft zij javascript daarvoor gebruikt.
javascript hoef je niet bijzonder goed te kennen, je zoekt een leuke pagina, je kijkt naar de code en je gaat er mee puzzelen. maar je moet er dus wel iets van snappen, anders wordt het lastig. misschien is er iets van http://javascript.pagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ofzo vanaf waar je sites kan vinden met stap voor stap instructies...

Fester
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Fester » wo 03 nov 2004 21:14

Pff, dat valt nog niet mee zo te zien! Ik zal me er als ik wat meer tijd heb eens meer in verdiepen. Misschien denk ik er te licht over!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 03 nov 2004 21:26

als je het echt wil en er wel even de tijd voor wil nemen is het best te doen hoor. succes! als je vragen hebt hoor ik het wel. ;)

moshi-moshi
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door moshi-moshi » ma 08 nov 2004 22:10

Ik gebruik meestal javascriptjes er zijn hele leuke die een paar plaatjes in elkaar over laten faden of zo.
Flash is voor bewegelijkheid wel een super mooi programma maar ook erg lastig om even onder de knie te krijgen (ik kan er maar niet mee overweg :x ) Maar dan bestaat er ook nog swish http://www.swishzone.com/ dat maakt ook flashfilmpjes (vooral leuke texteffecten) maar is een stuk minder ingewikkeld. Maar een beetje tijd moet je ook daar wel investeren.

bengel
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door bengel » di 09 nov 2004 14:10

http://www.leejoo.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is ook een site waar je van alles kan vinden.........knippen en plak werk...............heel simpel. en kleuren e.d kan je veranderen in de html code
succes ermee
Groetjes Bengel aka Brenda

Fester
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Fester » di 09 nov 2004 18:02

Dank jullie wel. Alleen is tijd vaak een probleem, maar ik ga me er zeker eens in verdiepen!

Fester
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Fester » di 07 dec 2004 16:19

Mouse-over is me al gelukt! Dat kan dus ook met dreamweaver. Tevens zo'n bewegende tekstbalk. Binnenkort gooi ik alles erop. Ben mijn hele site aan het vernieuwen. Wat een werk, als je bedenkt dat ik al rond de 200 kettingen erop heb staan. En dan de rest nog... :shock:

Gesloten