achtergronden in framespagina

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
evelyn
Bead Discoverer
Contacteer:
achtergronden in framespagina

Bericht door evelyn » do 23 sep 2004 11:50

Hoi,

Als complete leek (heb basiscursusje frontpage gehad) probeer ik een eigen website te maken. Hoofdpagina en daar gaat het al mis. Ik heb zo'n framespagina (index) ingesteld, verdeeld in 3 andere pagina's. Nu zou ik graag een achtergrond instellen die mooi doorloopt in de andere frames en dit lukt niet.

Ik krijg een onderbroken achtergrond (als je begrijpt wat ik bedoel). De achtergronden staan mooi uitgespreid op de aparte framespagina's maar niet op het geheel (de index). Het programma zet dus de achtergrond in elk frame apart zodat ik halve zonnen heb.

Weet er misschien iemand hoe ik dit kan oplossen ?

Alvast bedankt !
evelyn

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 23 sep 2004 12:38

het is niet mogelijk 1 plaatje over te laten lopen over meerdere pagina's. wat je kan doen is:
- het plaatje in stukjes hakken. je hebt dan dus meerdere plaatjes en je moet dan het juiste plaatje bij de juiste pagina doen.
- niet werken met frames maar met tabellen. dit is wel meer werk dan denk ik.

evelyn
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door evelyn » do 23 sep 2004 13:08

Hartelijk bedankt voor een snel antwoord Sandra !

Ik ga eens proberen met tabellen te werken. Die website wordt ondertussen toch al een 5-jaren plan, ben ik bang.

Maar dapper ga ik verder !
evelyn

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » do 23 sep 2004 13:23

Hmm ik dacht slim te zijn om ook eens met frames aan de gang te gaan, maar heb er ook niet veel verstand van, wat ik tot nu toe gedaan heb, heb ik mezelf geleerd. Maar frames is niet verstandig om te gebruiken?
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 23 sep 2004 13:34

frames zijn handig omdat je bv altijd links een menu wil hebben. je maakt het menu dan 1x en toon die iedere keer mbv van frames. als je met tabellen werkt, moet je bij IEDERE pagina het menu kopieren enzo. dus als je de menu wil wijzigen, moet je het bij ALLE pagina's wijzigen. da's het nadeel als je niet met frames werkt.
maar wat je ook kan doen, is de menu overal includen. mij lukte dat niet met gewoon pure html maar susan van http://www.susans-sieraden.com" onclick="window.open(this.href);return false; wel dacht ik.
en als je je nu afvraagt 'maar hoe wordt het gedaan bij uitgebreide sites, of bv bij dit forum (altijd menu bovenaan)': bij scripttalen zoals php kan je heel eenvoudig bestanden includen. maar bij puur html lukt dat niet zomaar volgens mij. met includen bedoel ik trouwens dat je een pagina oproept en die in de pagina wil tonen...beetje lastig uit te leggen in niet-nerd-taal. :roll:

Pee
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door Pee » do 23 sep 2004 13:57

Dat begrijp ik wel, tis zowieso minder werk.
In mijn eerste opzet van people.zeelandnet.nl/pvermeulen heb ik ook met een tabel gewerkt en die op elke pagina geplakt, maar dat vond ik zoveel werk.
Ik dacht dat het slim was om een model pagina te nemen en die overal te gebruiken en dan aan te passen aan het soort pagina. Daarom dacht ik dat frames wel geschikt zouden zijn.
Ik moet me misschien wat meer verdiepen in frontpage :wink: cursus webbouwen zou ook niet weg zijn.....
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Gesloten