Raad nodig visitekaartje

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
Gebruikersavatar
char
Bead Designer
Berichten:772
Lid geworden op:za 13 dec 2003 20:46
Locatie:Tilburg
Contacteer:
Raad nodig visitekaartje

Bericht door char » zo 18 jul 2004 19:37

Hallo,

Ik heb vandaag geprobeerd een visitekaartje te ontwerpen. Ik ben er zowat een dag mee bezig geweest. Ik kende het programma nog niet zo goed maar uiteindelijk heb ik een heel aardig resultaat.
Nu heb ik een probleem: de print is niet mooi !!

Is er iemand die mij wat tips kan geven.
Ik zal eerst wat uitleg geven: ik heb met mijn digitale camera (2 mega-pixels) een clos-up foto genomen van een sierraad. Deze heb een verkleind tot visitekaartje formaat. Hierop heb ik een tekst geplaatst.
De afmetingen zijn: 1230 x 825. het bestand is 557 kb.
DE print is niet mooi omdat de stipjes teveel zichtbaar zijn. Ik kon instellen tot 600 dots per inch. Mijn printer moest ik ook instellen, echter deze kon maar tot 300. (HP inkjet 690C)

Nu vraag ik mij af: heeft mijn camera misschien te weinig megapixels (heb bij het maken van de foto ingesteld op maximale pixels) om een mooi visitekaartje te maken.

Op de computer ziet mijn kaartje er prima uit; kijk maar:



en dit is de onbewerkte foto:




IS ER IEMAND DIE MIJ KAN HELPEN ?
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Gebruikersavatar
N
Bead Producer
Berichten:1110
Lid geworden op:vr 06 feb 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door N » zo 18 jul 2004 19:39

Helaas kan ik je niet helpen, maar wil wel even zeggen dat ik het een heel mooi ontwerp vind!
Groetjes, Nicole.

Gebruikersavatar
Ezther
Bead Professional
Berichten:1613
Lid geworden op:do 03 jun 2004 19:43
Locatie:Leusden

Bericht door Ezther » zo 18 jul 2004 20:33

Wow, wat een goed ontwerp.
Ik heb er ook niet veel verstand van , maar ik denk dat het aan je printer ligt. Die is waarschijnlijk niet goed uitgerust om op zo'n klein formaat te printen.
Kan je het niet bij een copyshop laten afdrukken?
Bye bye, Ezther.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 18 jul 2004 21:51

ik heb misschien klein tipje. als je het uitprint, als wat voor bestand heb je het dan opgeslagen? ik had een keer wat dingen gemaakt, opgeslagen als bepaalde bmp type en toen kreeg ik ook van die blokjes.

verder kan je evt bij een bedrijf je visitekaartjes laten drukken, http://www.vistaprint.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is een voorbeeld.

PS: heel mooi gelukt trouwens. :)

Gebruikersavatar
Jacqie
Bead Producer
Berichten:1173
Lid geworden op:vr 03 okt 2003 10:53
Locatie:Zaandam
Contacteer:

Bericht door Jacqie » ma 19 jul 2004 09:37

Ik weet het ook niet, maar vind het wel heel mooi!

Gebruikersavatar
Dieuwertje
Bead Fan
Berichten:369
Lid geworden op:ma 14 jul 2003 20:13
Locatie:Bad Bentheim (Duitsland)
Contacteer:

Re: Raad nodig visitekaartje

Bericht door Dieuwertje » ma 19 jul 2004 09:58

char schreef:Hallo,

Ik heb vandaag geprobeerd een visitekaartje te ontwerpen. Ik ben er zowat een dag mee bezig geweest. Ik kende het programma nog niet zo goed maar uiteindelijk heb ik een heel aardig resultaat.
Nu heb ik een probleem: de print is niet mooi !!

Is er iemand die mij wat tips kan geven.
Ik zal eerst wat uitleg geven: ik heb met mijn digitale camera (2 mega-pixels) een clos-up foto genomen van een sierraad. Deze heb een verkleind tot visitekaartje formaat. Hierop heb ik een tekst geplaatst.
De afmetingen zijn: 1230 x 825. het bestand is 557 kb.
DE print is niet mooi omdat de stipjes teveel zichtbaar zijn. Ik kon instellen tot 600 dots per inch. Mijn printer moest ik ook instellen, echter deze kon maar tot 300. (HP inkjet 690C)

Nu vraag ik mij af: heeft mijn camera misschien te weinig megapixels (heb bij het maken van de foto ingesteld op maximale pixels) om een mooi visitekaartje te maken.

Op de computer ziet mijn kaartje er prima uit; kijk maar:



en dit is de onbewerkte foto:




IS ER IEMAND DIE MIJ KAN HELPEN ?

Misschien kan je proberen of je hem een keertje kan af laten drukken als foto.
Dan kan je kijken hoe dan het resultaat eruit ziet.
Groetjes,

Dieuwertje

Gebruikersavatar
brides
Bead Dreamer
Berichten:677
Lid geworden op:vr 23 jan 2004 19:55
Locatie:hoensbroek
Contacteer:

Bericht door brides » ma 19 jul 2004 10:07

heb je de instelling van de kleur verandert
naar best in plaats van normaal of concept
groeten van brides

Gebruikersavatar
char
Bead Designer
Berichten:772
Lid geworden op:za 13 dec 2003 20:46
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Bericht door char » ma 19 jul 2004 17:41

N schreef:Helaas kan ik je niet helpen, maar wil wel even zeggen dat ik het een heel mooi ontwerp vind!
Ja, mooi he. Ben er zelf ook wel tevreden mee. Ik heb het programma nu goed onder de knie dus ik kan nog tig andere kaartjes maken. Maar ja, ik heb er niks aan als ik het niet mooi kan printen. :cry:
Als ik zover ben kom ik jou Nicole, in eigen persoon mijn kaartje overhandigen. :)
De anderen ook bedankt voor het meedenken.
Sandra: ik heb gekeken op de site van vistaprint. Het is wel aantrekkelijk om gratis kaartjes te laten maken maar dan kan ik mijn eigen ontwerp niet gebruiken. Dus ik puzzel nog even door.

Ik heb vandaag op mijn werk mijn kaartje uitgeprint (we hebben daar alleen zwart-wit). Het zag er al stukken beter uit, dus ik denk dat het voor een groot deel aan de printer ligt.

Ik ga ook wat foto's inclusief kaartje laten afdrukken bij de fotozaak. Aangezien mijn camera pas 3 weken oud is, was ik hier nog niet aan toegekomen. Ik weet dus helemaal niet hoe het resultaat zou moeten zijn.

En Brides: ja ik had de instelling van de printer op best gezet, maar misschien heb ik andere opties over het hoofd gezien.

Ik moet dus nog even aan de slag.
Bedankt voor jullie antwoorden! :) :)
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 19 jul 2004 17:54

misschien is http://www.printweb.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; een optie? weet niet zo gauw hoe duur het is maar iemand raadde me die een keer aan. daar kan je wel je eigen ontwerp laten drukken.

Gebruikersavatar
char
Bead Designer
Berichten:772
Lid geworden op:za 13 dec 2003 20:46
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Bericht door char » ma 19 jul 2004 17:59

Hoi Sandra,

Ik zal die site gaan bekijken. Als ik er niks aan heb dan heeft een ander er misschien wat aan.

Ik wil en kan er geen geld aan uitgeven omdat mijn winst op mijn sieraden gemiddeld slechts 2 tot 3 euro is. Kun je wel zeggen: schroef je prijs dan op, maar het moet hobby blijven voor mij. Dus voorlopig moet het allemaal goedkoop. Misschien dat ik later voor een andere aanpak kies, maar voorlopig wil ik het hier bij laten.
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 19 jul 2004 18:27

ik heb gewoon mijn visitekaartjes in Word gemaakt. De afbeelding had ik gescand. Maar foto's lukken ook wel en ik heb ook niet zo'n bijzondere camera. Ik heb de camera op afdrukkwaliteit gezet ( briefkaart formaat en daar krijg ik heel mooie foto's en printjes mee.) Bij de printer heb ik niets veranderd.

marapoes
Bead Starter
Berichten:56
Lid geworden op:vr 04 jul 2003 09:51
Locatie:Almere

Bericht door marapoes » di 20 jul 2004 18:41

Hoi Hennie,

Met uitprinten van foto's geldt: hoe hoger het aantal pixels (zowel horizontaal als verticaal), hoe scherper de afdruk.

Je fototoestel hoeft echt niet meer pixrls te bevatten als 3 miljoen, omdat je meestal toch niet groter uitprint als a4.
Je printer is wel heel belangrijk, ik heb er een van max. 1200 x 2400 en op a4 print hij dan nog heel scherp af.
Maar een visitekaartje is kleiner, maar toch denk ik dat 300dpi (dots per inch, de pixels) te weinig is voor een haarscherpe afdruk.

Misschien heb je iemand in je omgeving met een goeie printer? Of bij de copyshop, is denk ik goedkoper als visitekaartjes bestellen bij de drukker.
In de kantoorvakhandel hebben ze speciale a4 vellen met visitekaartjes voor in de (inkjet-) printer.

Ik maak ook altijd zo mijn visitekaartjes. Hoop dat je er iets aan hebt! :lol:
Groetjes, Miriam.

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » di 20 jul 2004 22:31

Hallo Miriam, ik heb haarscherpe visitekaartjes ( zelf gemaakt, gescand, ) ik gaf alleen maar een reaktie.

marapoes
Bead Starter
Berichten:56
Lid geworden op:vr 04 jul 2003 09:51
Locatie:Almere

Bericht door marapoes » wo 21 jul 2004 15:26

Sorry, had voor Char moeten zijn.... :oops: Heb per ongeluk jouw naam in de aanhef gebruikt (was laatste reactie die ik las... oeps!).

Dusse... Char, ik hoop dat je er iets aan hebt (en anderen met hetzeldfe probleem ook, natuurlijk, haha!).
Groetjes, Miriam.

Gesloten