Naam website

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
Curious Beads
Bead Reader
Berichten:19
Lid geworden op:wo 07 aug 2013 14:02
Naam website

Bericht door Curious Beads » di 24 jun 2014 19:26

Hoi allemaal,

Zo'n 3 jaar geleden heb ik besloten om een webwinkel te beginnen en dus een website aan te maken. Ik maakte toen al een tijdje sieraden. Eigenlijk besloot ik al heel snel, zonder lang nadenken om te kiezen voor de naam: 'Curious Beads'. 'Curious' komt van de nickname die ik toen vaak had, 'beads' spreekt voor zich.
Nu, 3 jaar later, vind ik deze naam suf. Belangrijker nog is dat hij niet meer van toepassing is. Ik ben begonnen met sieraden maken, maar inmiddels maak ik ook tassen, zeep, geurkaarsjes en mozaïek-projecten. Ik ben dus op zoek naar een naam die meer van mijn producten omvat.

Ik ben op zoek gegaan naar de gedachte die ik met mijn producten uit wil stralen en dat komt neer op 'geluk'. Ik ben termen gaan zoeken en vond toen het woord 'Bliss' wat ultiem geluk betekent. Ik zou graag dit woord in mijn nieuwe naam verwerken.
Ik heb nu al 3 opties bedacht en wil jullie graag vragen om advies. Wat zouden jullie doen?
- Bliss
- Blissia (bliss met erachter mijn initialen: SIA)
- the bliss collection

Wellicht hebben jullie zelf andere ideeën in deze richting. Alles is welkom!

Belangrijk is wel dat het niet heel snel fout gaat met het intypen van de naam, dat de naam 'lekker bekt' en kort maar krachtig is.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes.

Curious Beads
Bead Reader
Berichten:19
Lid geworden op:wo 07 aug 2013 14:02

Re: Naam website

Bericht door Curious Beads » wo 25 jun 2014 10:24

Niemand met een idee? ;)

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Naam website

Bericht door Vengy » wo 25 jun 2014 14:26

Nou eerlijk gezegd als ik jouw verhaal zo voor het eerst lees, gaat t je prima af in je eentje hoor :mrgreen:
We zouden misschien andere namen kunnen toevoegen maar je redenen en ideeen zijn goed eigenlijk.
Zou hooguit bliss en iets met creation kunnen bedenken maar daar kom je zelf ook wel op.
Ik zou dus vertrouwen op je eigen gevoel want dat gaat goed!
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Echo
Bead Reader
Berichten:14
Lid geworden op:do 19 jun 2014 11:18

Re: Naam website

Bericht door Echo » do 26 jun 2014 14:26

Bliss creations? Een beetje wat Vengy ook al zegt eigenlijk.

Curious Beads
Bead Reader
Berichten:19
Lid geworden op:wo 07 aug 2013 14:02

Re: Naam website

Bericht door Curious Beads » ma 30 jun 2014 17:58

Bedankt voor de reacties voor zover.
Het lijkt alsof ik het al helemaal heb uitgedacht, maar dat is niet zo.
Dit zijn mijn ideeën, maar ben vooral ook benieuwd hoe het klinkt. De website www.bliss.nl bestaat al.
Mijn voorkeur gaat nu uit naar 'Blissia'. Hoe vinden jullie dit klinken? Is het een leuke naam? Zal het blijven hangen, etc etc?

Ik heb jullie optie van bliss creations ook gezien, maar dit voldoet niet helemaal aan wat ik zoek.
Wellicht hebben jullie nog een andere richting...

nogmaals bedankt alvast.

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Naam website

Bericht door Vengy » ma 30 jun 2014 19:24

Tja met blissia heb ik zelf niets. Het klinkt een beetje als die lipbalsem eigenlijk voor mij.
Jij hebt er zelf meer mee denk ik.
waarom niet blisShop dan bijvoorbeeld
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Echo
Bead Reader
Berichten:14
Lid geworden op:do 19 jun 2014 11:18

Re: Naam website

Bericht door Echo » wo 02 jul 2014 01:26

Ik vind blissia ook niet zo mooi klinken, waarom kan ik niet zo goed uitleggen.

Imagine Bliss???

Gebruikersavatar
Moniek74
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:di 20 nov 2012 21:58
Locatie:Harderwijk
Contacteer:

Re: Naam website

Bericht door Moniek74 » wo 02 jul 2014 17:09

Wat dacht je van bellissima? Is Italiaans voor "mooiste". Beetje afgeleid van bliss, met wat extra's.....
Hartelijke groet van Moniek

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Naam website

Bericht door Algante » wo 02 jul 2014 17:52

'Bellissima' vind ik hartstikke leuk, hopelijk is die nog niet bezet?

Ik vind 'Bliss' eigenlijk een tikkeltje te hoogdravend :oops:

Wat denk je van (bijvoorbeeld) iets als 'Curiosia'? Van 'Curiosa' (van wonderlijke, zeldzaam, aparte voorwerpen die iemand de moeite waard vindt om te bewaren en je initialen).
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gesloten