Kralenwinkel beginnen

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
Gebruikersavatar
linda1982
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:za 19 nov 2005 20:10
Locatie:Frankrijk
Kralenwinkel beginnen

Bericht door linda1982 » ma 29 jul 2013 20:37

Hallo allemaal,

Al tijden niet hier op het forum geweest en ik zie heel wat nieuwe gezichten. Ik woon in Frankrijk en heb hier een redelijk goed lopend sieradenlabel. Omdat ik mijn kralen en onderdelen in grote hoeveelheden aankoop en ook wel dingen speciaal laat maken maar er vaak heel veel over blijft, ik wel eens speel met het idee om er een kralenwebwinkel naast te beginnen. In Frankrijk is er online nog wel wat behoefte aan dingen maar hoe zit dit in NL? Is er genoeg keus? Of missen er nog dingen?
Als ik kralen intoets in dan lijkt me dat er een overschot aan kralenwinkels is...maar goed graag heb ik jullie mening! Zou het de moeite waard zijn om me op de Franse en Nederlandse markt re richten of zeggen jullie "blijf maar lekker daar!"

Ik stel jullie reacties zeer op prijs!
Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken.

jokevbiesen
Bead Intelligent
Berichten:1402
Lid geworden op:vr 04 jan 2013 15:02

Re: Kralenwinkel beginnen

Bericht door jokevbiesen » ma 29 jul 2013 21:26

Lastige vraag! Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je zoal maakt en of dat zich onderscheidt van wat er hier wordt aangeboden of het een succes wordt.
Misschien kun je iets van je werk laten zien? Ik ben reuze benieuwd...

Gebruikersavatar
snoep
Bead Addict
Berichten:2351
Lid geworden op:wo 26 mar 2008 08:10
Contacteer:

Re: Kralenwinkel beginnen

Bericht door snoep » di 30 jul 2013 05:39

dat is moeilijk hier is idd al keus genoeg
al zie je in de buitenlandse shops genoeg allemaal andere leuke en mooie dingetjes die je in nederland nog spoorloos zijn
en hier allemaal bijna een heleboel die allemaal bij de zelfde groothandels kopen
en als je een keer wat anders zie is het ibay of dawanda waar ik me vreselijk aan stoor het lijk wel of er niets anders meer is dan die 2
maar de keus blijft moeilijk denk gewoon proberen

Gebruikersavatar
linda1982
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:za 19 nov 2005 20:10
Locatie:Frankrijk

Re: Kralenwinkel beginnen

Bericht door linda1982 » di 30 jul 2013 20:23

Ik gebruik veel metaal en kristallen. Ik laat ook weleens chinees kristal in een kleur maken die dus niet bij iedere winkel te koop is. Gewoon omdat ik dat leuk vind.... :D
Heb geen foto's van mijn kralencreaties op deze computer waar ik nu op werk maar vond deze oorbellen van mijn laatste collectie

Afbeelding
Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken.

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Kralenwinkel beginnen

Bericht door Vengy » di 30 jul 2013 22:16

oh wow mooi zeg
dat zien we hier niet veel
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Gebruikersavatar
snoep
Bead Addict
Berichten:2351
Lid geworden op:wo 26 mar 2008 08:10
Contacteer:

Re: Kralenwinkel beginnen

Bericht door snoep » wo 31 jul 2013 07:18

prachtig mijn complimenten

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Kralenwinkel beginnen

Bericht door Zina » wo 31 jul 2013 17:16

Ik denk dat het er maar net aan ligt wat je verkoopt. Op dit moment moet ik mijn bestellingen nog wel eens verdeeld plaatsen omdat niet alle webwinkels hebben wat ik nodig heb. Mijn vaste adresjes verkopen veelal kwaliteitsproducten zoals Tila beads, Super duo beads, Miyuki seedbeads, Toho seedbeads, Swarovski e.d. voor het fijnere werk. Aan mij heb je dus geen klant als je standaard onderdelen wilt gaan verkopen zoals je die ziet bij Sayila bijvoorbeeld. Ook speelt prijs een grote rol. Soms kan hetzelfde product wel 50 cent goedkoper zijn bij de ene of de andere winkel. Goedkopere kwaliteitsproducten zullen mij eerder aanzetten tot aankoop dan exclusieve duurdere producten. Ook de prijs van de verzendkosten en de snelheid van levering spelen een rol. Ik zou je dus adviseren goed te kijken naar de prijzen van de concurrerende webwinkels en of je exclusievere producten kan verkopen voor zo mogelijk een goedkopere prijs.

Mijn vaste adresjes zijn;
creadream
hoblit
wirwar kralen
czechglaskralen
Altijd aan het kralen...

Gesloten