Welke site is het beste voor gratis webshop?

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Sanniesam
Bead Starter
Berichten:69
Lid geworden op:do 18 okt 2012 08:34
Re: Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door Sanniesam » ma 22 apr 2013 18:44

Leuk Esther! Ik ben er ook mee bezig geweest een poosje terug en heb wat testen gedaan via het UWV voor ondernemerschap. Als je goed in gesprek met ze gaat, kunnen ze je ook best wel een eind op weg helpen! Bij het UWV kantoor hier in Nijmegen hebben ze bijvoorbeeld een arbeidsdeskundige die hier heel veel vanaf weet (zzp, freelance etc) en daar mag je altijd een afspraak mee maken. Dat vind ik wel super.

Helaas ben ik er even mee gestopt, vanwege mijn gezondheid die momenteel slechter is geworden, maar ik hoop t.z.t. ook weer verder te kunnen met mijn ondernemers-plannetjes.

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door Kikkertje » di 23 apr 2013 06:22

Ik zou zeker even informeren wat mag en wat niet.

Bij het openen van een webshop komt meer kijken. Je hebt ook wettelijke verplichtingen: http://www.mkbservicedesk.nl/1070/wat-w ... g-voor.htm. Dit is ter bescherming van de consument.

Zoals je hier leest, moet je je naam, adres, nummer van KvK enz. vermelden. De hobbymatige website kan daarmee eigenlijk niet meer.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door estherwijma » di 23 apr 2013 17:51

@Sanniesam...wat leuk dat je ook met een eigen webshop bezig bent geweest! Ik denk idd dat ze bij het uwv je wel kunnen helpen, vind ik ook wel fijn! Ben nogal stressgevoelig :wink: Hopelijk gaat jouw gezondheid snel vooruit! Sterkte!

@Marjan... Bedankt voor de link! Ik ga alles eens rustig bestuderen!!
Groetjes Esther

klaproos-rozenberg
Bead Starter
Berichten:62
Lid geworden op:di 31 aug 2010 16:32

Re: Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door klaproos-rozenberg » ma 29 apr 2013 22:56

jeetje wat een gedoe allemaal! ik ben een student, maar het is dus echt voor IEdereen die een beetje hobbywebwinkel wil beginnen zonder noemenswaardige inkomsten onmogelijk gemaakt?!

ik wilde het zo graag maar ik kan niet naast mn studie een kleine zaak hebben, en ik ben een ramp in administratie!
is het echt zo officieel? aan wie kunnen we dit eigenlijk vragen? de kvk zelf? belastingdienst? ik ben na maanden twijfelen nu echt net serieus van plan een website te maken.

en een blog dan, als je daarop schrijft dat je alles wat je post ook verkoopt, is dat dan niet omzeilen van kvk en de hele rompslomp?

ik wil t best uitzoeken, maar ik weet dus niet zo goed wie ik deze dingen moet vragen..
esther en marielle, ik hoop dat ook jullie een manier vinden voor onze hobby, want het moet wel leuk blijven natuurlijk!

klaproos-rozenberg
Bead Starter
Berichten:62
Lid geworden op:di 31 aug 2010 16:32

Re: Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door klaproos-rozenberg » ma 29 apr 2013 23:06

ik zag dit bij de sites die hierboven genoemd zijn (Bedankt!! ) :

...
Twijfelt u of u ondernemer bent? Bel de BelastingTelefoon.
...


dus dat ga ik woensdag maar even doen =) als t voor andere hobbyers vruchtbaar is laat ik hier wel wat horen ;)

andere infosites/ nummers zijn nog altijd welkom :)

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door Kikkertje » di 30 apr 2013 08:44

Groetjes, Marjan

Arches
Bead Interested
Berichten:195
Lid geworden op:wo 17 jul 2013 18:39
Contacteer:

Re: Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door Arches » za 20 jul 2013 16:29

Ik heb voor mijn sieraden een winkel bij Dawanda.nl geopend. Juist omdat ik toch vooral hobbymatig bezig ben en geen noemenswaardige winst maak (dat is ook niet mijn insteek), leek dit mij de beste manier om onduidelijkheid hierover te vermijden. Ik zit niet te wachten op gedoe met kvk-inschrijvingen, domeinnamen, administratie en belastingdienst en dit leek mij in mijn geval dus de beste optie. Ik houd nu enkel mijn inkomsten en uitgaven bij voor het geval dat. Mocht ik exorbitante winsten gaan binnenharken, dan kan ik er altijd nog een onderneming van maken. :wink:

Je moet bij Dawanda ook aangeven of je hobbymatig of professioneel verkoopt. Er is dus op het internet zeker wel ruimte voor hobbymatige verkoop, ook al wordt het hebben van een eigen webwinkel wat lastiger gemaakt.

Gesloten