Welke site is het beste voor gratis webshop?

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:
Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door nienkesieraden » vr 19 apr 2013 18:56

Hey hey. Ik maak al een aantal jaren sieraden. Maar nu wil ik graag een website maken. Ben er al een paar keer bezig mee geweest maar niet naar wens. Heb een kvk nummer gehad maar ivm belasting enzo weer geannuleerd. Nu wil ik gewoon ergens een gratis webshop maken om mijn sieraden te verkopen, maar ik weet niet waar. Wie heeft er een gratis webshop en wat zijn je ervaringen? Ik wil er een waar je een leuke keuze hebt uit templates en dergelijke. Maar waar je niet met al die codes en html hoeft te werken enzo. Ik zou graag jullie meningen en tips willen horen.
Groetjes Nienke.

Sanniesam
Bead Starter
Berichten:69
Lid geworden op:do 18 okt 2012 08:34

Re: Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door Sanniesam » vr 19 apr 2013 19:15

Ik heb ooit een biedmeer.nl webwinkel voor een klant van mij aangemaakt. Was voor haar wel de betaalde module, maar ik heb zelf ook wat getest met de gratis module. Werkt vrij simpel en ik vind het lekker overzichtelijk. Natuurlijk zijn er aan de gratis module wel wat beperkingen, maar dat heb je denk ik met alle gratis webwinkels.

Gebruikersavatar
SeaBeads
Bead Addict
Berichten:2015
Lid geworden op:do 16 aug 2012 20:40
Contacteer:

Re: Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door SeaBeads » vr 19 apr 2013 19:48

Ha Nienke,

Sinds kort zit ik bij wordpress en dat bevalt me heel erg goed. Geen reclame, volop templates en erg makkelijk in het gebruik.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik geen webshop heb maar een gewone blog. Maar ik zou niet weten waarom je daar geen webshop zou kunnen hebben.

Groeten van Karin.

Sanniesam
Bead Starter
Berichten:69
Lid geworden op:do 18 okt 2012 08:34

Re: Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door Sanniesam » vr 19 apr 2013 21:28

Administratief gezien is het veel praktischer om een webwinkel te nemen ;)

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door Sandra » vr 19 apr 2013 21:38

Sanniesam schreef:Administratief gezien is het veel praktischer om een webwinkel te nemen ;)
:yes: alleen kan je bij wordpress heel veel onderdelen toevoegen waaronder een webwinkel. Het is 1 van de beste oplossingen maar niet bepaald de makkelijkste....en dan bedoel ik het installeren / configureren zodat site goed werkt.

Sanniesam
Bead Starter
Berichten:69
Lid geworden op:do 18 okt 2012 08:34

Re: Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door Sanniesam » vr 19 apr 2013 21:44

Ohw ik loop achter zie ik al! Wist niet dat het bij wordpress ook al mogelijk was. :thumb: Als je zelf modules moet gaan installeren is het altijd wel een beetje lastig denk ik, als je niet zo wegwijs bent in dat gebeuren. Al is wordpress wel ontzettend populair en zullen er ongetwijfeld meerdere tutorials te vinden zijn (misschien op youtube) :wink:

Gebruikersavatar
SandraM
Bead Hysteric
Berichten:3238
Lid geworden op:di 17 mei 2011 07:32
Locatie:Etten-Leur
Contacteer:

Re: Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door SandraM » za 20 apr 2013 07:58

Ik ben zelf bij mijnwebwinkel.nl de gratis versie begonnen. Je hebt dan minder mogelijkheden als bij de betaalde versie, maar om je sieraden te tonen werkte het prima vond ik. En heel gemakkelijk in gebruik.

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door Kikkertje » za 20 apr 2013 08:28

Tegenwoordig moet je met een webwinkel altijd een KvK inschrijving hebben. Dat is tegenwoordig gratis.
Groetjes, Marjan

Sanniesam
Bead Starter
Berichten:69
Lid geworden op:do 18 okt 2012 08:34

Re: Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door Sanniesam » za 20 apr 2013 09:17

Let dan ook goed op, als dat soort zaken nu verplicht zijn en je wordt dus als ondernemer gezien, dat de belastingdienst hier ook mee aan de haal kan gaan! Normaal gesproken kon je nog voor de belastingdienst gezien worden als hobbymatig verkoper (zelfgemaakte dingen verkopen, zonder veel winst te maken om je eigen kosten eruit te halen bijvoorbeeld) en hoefde je het niet op te geven (onder bepaalde voorwaarden). Wees er dus wel van bewust als je dan een webwinkel start, je ook de administratie goed bij houdt. Het lijkt me dan overigens niet meer aan te tonen dat je hobbymatig bezig bent als je een webwinkel plus kvk hebt.

Aan de ene kant wel goed dat ze het kvk verplichten bij een webwinkel, want zo krijg je meer controle op de verkopende partijen, maar aan de andere kant dus wel lastig voor de mensen die zo nu en dan eens wat hobbymatig willen verkopen. Je moet dan als het ware eigenlijk meteen alle rompslomp van een eigen zaak erbij doen.

Gebruikersavatar
marielle23
Bead Lover
Berichten:485
Lid geworden op:wo 30 nov 2011 10:42
Locatie:hardenberg
Contacteer:

Re: Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door marielle23 » za 20 apr 2013 11:19

Kikkertje schreef:Tegenwoordig moet je met een webwinkel altijd een KvK inschrijving hebben. Dat is tegenwoordig gratis.
Echt waar? En wat als je dat niet doet? Ik heb er nog nooit over gehoord.. dus de inschrijving bij kvk is dan gratis?
groetjes marielle :flowerysmile:

Sanniesam
Bead Starter
Berichten:69
Lid geworden op:do 18 okt 2012 08:34

Re: Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door Sanniesam » za 20 apr 2013 12:16

Hier wat info van de KVK: http://www.kvk.nl/ondernemen/bedrijf-st ... webwinkel/

En nog een linkje met wat meer duidelijke uitleg: http://webwinkelinformatie.nl/inschrijving-kvk/

Gebruikersavatar
SandraM
Bead Hysteric
Berichten:3238
Lid geworden op:di 17 mei 2011 07:32
Locatie:Etten-Leur
Contacteer:

Re: Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door SandraM » za 20 apr 2013 12:32

Vanaf dit jaar hoef je geen KvK meer te betalen.

Gebruikersavatar
marielle23
Bead Lover
Berichten:485
Lid geworden op:wo 30 nov 2011 10:42
Locatie:hardenberg
Contacteer:

Re: Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door marielle23 » za 20 apr 2013 18:11

Ok heb het allemaal gelezen en begrijp het wel zo'n beetje maar als je een kvk nummer hebt moet je dan ook belastingaangifte doen enzo?ik verkoop misschien een keer voor 100 euro per jaar.. en hoe zit het dan met de ziektewet..ik zit namelijk in de ziektewet mag dat dan wel?
groetjes marielle :flowerysmile:

Sanniesam
Bead Starter
Berichten:69
Lid geworden op:do 18 okt 2012 08:34

Re: Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door Sanniesam » za 20 apr 2013 20:12

Zeker niet zomaar zonder overleg met UWV een kvk aan gaan vragen en een webwinkel beginnen hoor! :wink:

Als ze merken dat je bij verdient (ook al is het weinig) zonder dat te overleggen, dan kun je daar echt problemen mee krijgen. Zelfs vrijwilligerswerk bijvoorbeeld zonder overleg kan problemen geven, want je bent dan immers wel aan het werk. Dus ben je ook beschikbaar voor de arbeidsmarkt.

Ik heb pasgeleden nog een lang gesprek gehad met het UWV over dit soort bijverdiensten (en ook een webwinkel, maar dan wat serieuzer) en het blijkt dat het nog niet zo simpel is om uit te vogelen wat nu verstandig is bij je uitkering en wat mag voordat je uitkering in gevaar komt. Nu is het bij mij dan een Wajong uitkering, maar in principe gaat het om het feit dat je (tijdelijk) niet geschikt bent om te werken en daarom dus een uitkering ontvangt. Dus een ziektewet uitkering kan je daarin meenemen.

Als je een kvk hebt en een webwinkel, zal je ook btw moeten gaan berekenen en dat betekent dat je serieus bezig bent met ondernemen, ook al gaat het dan om kleine bedragen. Je bent dan sowieso traceerbaar via de belastingdienst, dus ik zou het niet gokken.

Je kunt wel altijd in gesprek gaan met UWV om je persoonlijke situatie te bespreken. Een ziektewet is immers toch nog wat anders dan een AO-uitkering zoals WIA of wajong (en ook binnen die uitkeringen kan de persoonlijke situatie verschillen). Dan ben je vaak alleen nog maar arbeidsongeschikt voor je eigen baan en niet voor alle andere werk. Misschien mag je dan best nog wat bij verdienen. Maar overleg is echt aan te raden in verband met niet misselijke kortingen die ze kunnen gaan geven op je uitkering als ze je betrappen!

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: Welke site is het beste voor gratis webshop?

Bericht door estherwijma » ma 22 apr 2013 18:04

Ook ik heb een WAJONG, maar ik ben momenteel bezig met een reintegratiecoach. Zij vraagt voor mij na bij het UWV hoe en wat ivm een webwinkel die ik wil beginnen. Ik zou dat ook zeker adviseren, omdat idd heel veel problemen te voorkomen!
Groetjes Esther

Gesloten