Oplichting! Nederlandse Bedrijven Register (spooknota)

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:
Oplichting! Nederlandse Bedrijven Register (spooknota)

Bericht door nienkesieraden » za 15 dec 2012 17:48

Hey hey,
Ik heb me onlangs aangemeld bij de kvk en ben bezig aan mijn nieuwe webshop. Nu kreeg ik vandaag een brief in de bus van het Nederlandse bedrijven register.
Uw bijdrage voor het jaar 2012/2013.
Een bedrag van 296,45
Gelieve binnen 14 dagen te betalen. Gezien ik het bedrag nogla hoog vond en geen idee had wat dit was, heb ik het gegoogled.
Kwam gelijk bij sites al Tros radar enzo. Het blijken oplichters te zijn. Ik ga de rekening dan ook niet betalen.

Enige opvallende puntjes op de brief.
- postbusnummer: 37666BH (bestaat niet)
- kvk-nummer: 37147699 (is van een incasso bureau)

Zijn er meer mensen die deze brief wel eens ontvangen hebben?
Hebben jullie de rekening betaald of na enig onderzoek weggegooid of er iets anders mee gedaan?

Gebruikersavatar
SandraM
Bead Hysteric
Berichten:3238
Lid geworden op:di 17 mei 2011 07:32
Locatie:Etten-Leur
Contacteer:

Re: Oplichting! Nederlandse Bedrijven Register (spooknota)

Bericht door SandraM » za 15 dec 2012 17:59

Ja, ik heb 'm ook gekregen toen ik nog pedicure was.

Snel kapot scheuren en niet op reageren. Oplichters!!!!
Mocht je ze aan de telefoon krijgen, ze zijn vrij agressief, vertellen dat je geen interesse hebt en nergens op ingaan of de hoorn erop gooien. Er zijn er nog meer hoor, dus let goed op!

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: Oplichting! Nederlandse Bedrijven Register (spooknota)

Bericht door nienkesieraden » za 15 dec 2012 19:25

Gaan ze bellen als je niet betaald dan? In welke zin zijn ze agressief?
Groetjes!

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Oplichting! Nederlandse Bedrijven Register (spooknota)

Bericht door Zina » za 15 dec 2012 21:00

Ik denk dat Sandra bedoeld dat ze vrij volhoudend zijn en zullen gaan dreigen dat ze een beslaglegging doen enzo. Misschien zullen ze zelfs meerdere nota's sturen met als u niet niet betaald komt er een bedrag van zoveel op, net als met een echte rekening. Niet op reageren!

Als jij zeker weet dat het een spooknota is dan hebben ze geen poot om op te staan. Zeker niet op hun producten in gaan en als ze wel bellen goed erop letten wie je voor wat aan de telefoon hebt.
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: Oplichting! Nederlandse Bedrijven Register (spooknota)

Bericht door nienkesieraden » za 15 dec 2012 21:05

Nou, weet het niet zeker 100% maar als ik het google vind ik veel punten die er wel op wijzen.

Gebruikersavatar
SandraM
Bead Hysteric
Berichten:3238
Lid geworden op:di 17 mei 2011 07:32
Locatie:Etten-Leur
Contacteer:

Re: Oplichting! Nederlandse Bedrijven Register (spooknota)

Bericht door SandraM » zo 16 dec 2012 09:04

Ze hebben mij eerst gebeld en daarna een factuur gestuurd. Ik had aan de telefoon al gezegd dat ik niet vermeld wilde worden. Ze sturen dan een "bevestiging" die ik moest tekenen dat ik wilde stoppen, maar als je dat doet, dan teken je dat je nog 1 x voor die 250 euro mee wil doen. Dus nooit voor iets tekenen, ook niet om op te zeggen. Het klopt dat de adresgegevens ook niet juist zijn, ze zijn helemaal niet te bereiken. Ik heb de factuur verscheurd en weggegooid. Ieder jaar heb ik er weer 1 gekregen, maar nooit een 'aanmaning' gekregen. Ze proberen gewoon wie er intrapt.

Maar je zult waarschijnlijk wel vaker door vage bedrijven gebeld worden. Wat ik bedoelde is dat ze allemaal vrij aggressief zijn. Eentje kun je niet eens onderbreken. Die raffelt z'n hele verhaal af en aan het einde ben je bijna 500 euro kwijt als je niet oppast. Dus goed opletten!!!!

DoraM
Bead Believer
Berichten:251
Lid geworden op:ma 24 okt 2011 12:58
Locatie:Spijkenisse

Re: Oplichting! Nederlandse Bedrijven Register (spooknota)

Bericht door DoraM » zo 16 dec 2012 10:27

Ik heb zelf nog niets met de kvk te maken maar ik vind het wel heel goed dat je iedereen waarschuw bedankt

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Oplichting! Nederlandse Bedrijven Register (spooknota)

Bericht door JMHols » zo 16 dec 2012 11:30

Er zal toch wel ergens een meldpunt zijn? Het lijkt me wel verstandig als iedereen het daar dan zou melden, zodat er meer bekendheid komt. En, zodat er iets aan gedaan kan worden. Het gezegde is niet voor niks "Vele handen maken licht werk". Alleen sta je niet sterk, maar met een grotere groep wel.

Nog een tip, nooit iets tekenen. Mijn zoon krijgt steeds rekeningen/aanmaningen van een of ander hotel gedoe. Hij heeft nooit iets ondertekend dus ze hebben geen poot om op te staan. Laatst heb ik er toch maar voor hem een brief aan gewaagd, maar deze niet ondertekend. De rechtshulp zei wel dat ze niks zouden doen met je handtekening omdat ze dan een strafbaar feit zouden plegen, maar bewijs dat maar eens. Deze manier van oplichting is toch al een strafbaar feit lijkt mij.

Gebruikersavatar
SandraM
Bead Hysteric
Berichten:3238
Lid geworden op:di 17 mei 2011 07:32
Locatie:Etten-Leur
Contacteer:

Re: Oplichting! Nederlandse Bedrijven Register (spooknota)

Bericht door SandraM » zo 16 dec 2012 12:58

ja klopt, er is ook een meldpunt en daar staan deze bedrijven ook al bij.

Ik ben de naam even kwijt van deze website.....

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Oplichting! Nederlandse Bedrijven Register (spooknota)

Bericht door Sandra » zo 16 dec 2012 13:56

http://www.fraudemeldpunt.nl/home" onclick="window.open(this.href);return false;

Let maar goed op waar je aanmeldt enzo want je zal dit vaker tegen komen.
1x ben ik zo ongelooflijk kwaad geweest, echt onvoorstelbaar, ben volgens mij nog nooit zo woest geweest. Ik had meegedaan aan sponsoring kinderpuzzelgidsen. Kinderen bij het ziekenhuis kregen dan 'n puzzelgids, door erin te adverteren betaalde je mee aan de kosten. Prima, was mooi initiatief, ook in samenwerking met cliniclowns. Werd ik ongeveer half jaar later gebeld door iemand die heel haastig sprak: of ik mee wil doen aan de volgende druk. Ik zei nee. Hij zou 'n mailtje sturen en daarop moest ik dan reageren dat ik NIET mee wil doen. Later belde hij nog eens, dat ze wel nog wat missen voor de huidige druk, of ik de foto zo kan mailen. Er had toen al belletje moeten rinkelen maar het ging zo haastig. Ik dus mailen maar mailadres klopte niet, hij belde gelijk al weer. Hij zou mij mailtje sturen en dan moest ik foto terugmailen. Toen ging er (eindelijk :roll: ) 'n belletje rinkelen...want ik had zelfs al paar tijdschriften ontvangen....hoe kan het dat ze het weer nodig hebben....Ik had goed gekeken naar het mailtje die ik toen dus van hun kreeg en daarin stond 'n soort offerte van 750 euro (!!!), dat als je de data voor de advertentie mailt je hiermee akkoord gaat. Ik werd ZO woest want het ging om sponsoring voor puzzelgidsen voor zieke kinderen, en zij gingen dus iedereen die daaraan mee deed bellen alsof er 'n 2de druk komt terwijl dat niet zo was. Pure oplichterij....toen hij weer belde was ik dus niet zo netjes aan de telefoon. :oops: :evil:

Ik had het meteen gemeld aan de echte advertentiebedrijf, zij hadden het dus gemeld aan steunpunt acquisitie fraude.

Pff ik word alweer boos als ik eraan denk...oplichtingpraktijken die doen alsof ze geld inzamelen voor zieke kindertjes.... :evil: :evil: :evil:

Gebruikersavatar
SandraM
Bead Hysteric
Berichten:3238
Lid geworden op:di 17 mei 2011 07:32
Locatie:Etten-Leur
Contacteer:

Re: Oplichting! Nederlandse Bedrijven Register (spooknota)

Bericht door SandraM » zo 16 dec 2012 14:06

Ja die bedoel ik Sandra. O als ik dit lees gaan bij mij m'n haren weer omhoog staan. Zo jammer dat zulke bedrijven de hele boel verzieken. Want nu ben ik bij iedereen die belt op mijn hoede.
Maar ja, rotte appels zullen er altijd blijven :wink:

Gesloten