Naam website

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gebruikersavatar
Ines83
Bead Designer
Berichten:890
Lid geworden op:wo 28 apr 2010 19:52
Locatie:België - Antwerpen
Re: Naam website

Bericht door Ines83 » zo 10 okt 2010 13:19

Hmmm... blijkbaar heeft iemand die al in gekocht en kan je hem gebruiken als je 200 euro ervoor betaald per jaar... Vind ik nu precies wel veel voor een fantasieke...

rikki777
Bead Interested
Berichten:144
Lid geworden op:di 15 dec 2009 20:56

Re: Naam website

Bericht door rikki777 » zo 10 okt 2010 15:11

hey

wat dacht je van Robine's jewels.

met een knipoog naar robby en ines he.

groetjes

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: Naam website

Bericht door Frutsel » zo 10 okt 2010 17:07

Nouja, jouw naam gebruiken!! :-DD

Maakt het dan nog uit of je een uitroepteken of zo gebruikt?

Ines!

Voor Nederland:
Als je een webSHOP gaat beginnen heb je met merkenrecht te maken. Als je alleen een homepage maakt mag je toch gewoon je eigen naam gebruiken?
Of zie ik dat verkeerd?

En als de ander die INES als naam heeft bijvoorbeeld knakworsten verkoopt, iets wat totaal niet raakt aan jouw shop, dan kan die ander je 'toestaan', geen bezwaar maken dat jij je shop Ines noemt. Dit gaat dan wel via een merkenbureau en kost het je linksom of rechtsom geld.

Ik kan me voorstellen dat dit je allemaal te ver gaat :-((
Iik hoop dat je de naam van je keuze kunt gaan gebruiken, later, als je zover bent!
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: Naam website

Bericht door Jewel » zo 10 okt 2010 17:46

Frutsel schreef:
Voor Nederland:
Als je een webSHOP gaat beginnen heb je met merkenrecht te maken. Als je alleen een homepage maakt mag je toch gewoon je eigen naam gebruiken?
Of zie ik dat verkeerd?
Je krijgt daar alleen mee te maken als je een shopnaam gebruikt die een bestaande merknaam bevat of als je een (voor)naam van een bekend persoon gebruikt of een naam die ( in uitspraak) veel gelijkenis bevat met voorgaande 2 voorbeelden en die met jouw product geassocieerd kan (gaan) worden.
Zo weet ik toevallig dat Rachel Hazes in beroep is gegaan tegen een merknaam Rachel die men wilde gaan gebruiken voor panty's. Dit is toch door de rechter afgewezen en de (merk)naam Rachel mag gewoon gebruikt worden voor de panty's.
Je eigen naam, zoals geregistreerd bij je geboorte, kan volgens mij nooit verboden worden te gebruiken op een enkele uitzondering na en dan moet je denken aan een jongen die bij zijn geboorte Nike is genoemd en later schoenen gaat verkopen onder de naam Nike's schoenen. Dan heb je mogelijk wel een probleem :wink:

Merkenrecht is niet zo eenvoudig, maar wordt soms ook weer te moeilijk over gedaan. Het registreren van een domein betekend nog niet dat deze naam gelijk een merk is. Als de site actief is, is zo'n naam in veel gevallen wel automatisch een handelsnaam. Misbruik van derden kan dus wel bestreden worden door een gerechtelijke uitspraak.
Een merknaam is pas een merknaam als deze is geregistreerd in het merkenregister en in NL heb je dan de keuze om een merknaam te registreren voor de Benelux, Europa of de hele wereld en is dan voor tenminste 10 jaar geldig.
Een merk registreren kost inderdaad geld, maar kan je goedkoper doen door alles zelf te doen en dan kost het je alleen de inschrijving.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: Naam website

Bericht door Frutsel » zo 10 okt 2010 17:56

Jewel, dat bedoel ik, maar jij kan het beter samenvatten :applaus:
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Naam website

Bericht door Vengy » zo 10 okt 2010 17:58

of je doet robine's zonder jewel
vind ik een hele goeie hoor

de naam is beschikbaar dus, wel zonder apostrof en aan elkaar
maar dat maakt niet uit...
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Gebruikersavatar
Josje
Bead Dreamer
Berichten:660
Lid geworden op:di 06 apr 2010 08:48
Locatie:Groningen

Re: Naam website

Bericht door Josje » wo 10 nov 2010 17:12

Ik vind Robine's ook heel leuk klinken :D (met of zonder jewels)

jewel76
Bead Lover
Berichten:476
Lid geworden op:di 18 aug 2009 11:45
Locatie:vianen

Re: Naam website

Bericht door jewel76 » do 11 nov 2010 14:44

Hoi,

Wat dacht je van Ines with style (of is deze al genoemd?) Of Art of ines of Dolce ines (ipv dolce luna hihi). Pearls of ines.

Hoe langer ik zit hoe meer namen ik bedenk.

Ik wens je succes met het zoeken van een gepaste naam.

Gr. Jewel
Laatst gewijzigd door jewel76 op do 11 nov 2010 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Per Elle
Bead Fan
Berichten:383
Lid geworden op:ma 22 jun 2009 18:30
Locatie:Noordwijk
Contacteer:

Re: Naam website

Bericht door Per Elle » do 11 nov 2010 15:24

Hallo Ines,

Ik las dit topic en dacht gelijk aan Robine of Robines (is al genoemd, zie ik nu). Lekker kort en krachtig en makkelijk te onthouden.

Succes ermee,
Ellen

Gebruikersavatar
Ines83
Bead Designer
Berichten:890
Lid geworden op:wo 28 apr 2010 19:52
Locatie:België - Antwerpen

Re: Naam website

Bericht door Ines83 » ma 27 dec 2010 16:17

Hey hey allemaal!

Heb het een tijdje laten bezinken, nog eens met mensen over gehad en hebben die Robbie zo gelaten, het ene hangt niet samen met het andere eh :wink:
Hebben gewoonweg voor Juwelen-ines gekozen :)
M'n vriend is nu nog volop bezig met het ineensteken ervan en hoop dat het snel af is zodat jullie jullie oordeel kunnen geven als jullie willen!

Alvast heel erg bedankt voor de leuke namen!

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Naam website

Bericht door Vengy » ma 27 dec 2010 16:22

Nou we zijn heel benieuwd hoe t wordt :-DD
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Gebruikersavatar
Eostre
Bead Producer
Berichten:1244
Lid geworden op:do 16 dec 2010 12:07

Re: Naam website

Bericht door Eostre » di 28 dec 2010 13:12

Nee ik zou het ook bij je naam houden. Die is mooi. Je kan bijvoorbeeld
IneSieraden doen. En dan iets leuks met die twee hoofdletters.
Maar ik vond Hobbines(s) ook erg leuk gevonden.
Verder oppassen met googlen naar een naam. Er zijn bedrijven die daar een sport van maken om dat bij te houden en die naam gaan registreren zodat jij die kan kopen van ze. Er zijn speciale sites (providers) waarop je kan checken of een domeinnaam vrij is. In Nederland kan dit bij voorbeeld bij http://www.webreus" onclick="window.open(this.href);return false;.

Gesloten