Vragen over webwinkel hebben/maken

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
sieradenmarjon
Bead Reader
Berichten:10
Lid geworden op:wo 26 aug 2009 19:47
Contacteer:
Vragen over webwinkel hebben/maken

Bericht door sieradenmarjon » vr 28 aug 2009 15:30

Hoi allemaal, ik heb sinds deze maand een eigen webwinkeltje.
Behalve reclame via mijn msn naam heb ik niet het idee dat ik via marktplaza dan erg veel mensen trek.
Heeft iemand tips om op een andere site makkelijk een webwinkel aan te maken?
En nog andere tips?
Ik hoor ze graag!
Groetjes Marjon
Laat je lekker gaan met die hobby's !

saskiab
Bead Starter
Berichten:58
Lid geworden op:ma 23 mar 2009 14:40

Re: Vragen over webwinkel hebben/maken

Bericht door saskiab » ma 21 dec 2009 13:21

hoi,

mijnwebwinkel.nl is een leuke gratis webwinkel. en je hebt geen last van onoverzichtelijkheid zoals bij marktplaza.(die had ik eerst dus ook) mijnwebwinkel.nl komt veel ëchter"over en je kan hem zelf met je eigen logo achtergrond etc (tot op zekere hoogte) aanpassen zodat je eigen huisstijl van je winkel herkenbaar is en blijft.

je hoeft geen kvk te hebben voor de gratis versie hoor!(ook al staat dat wel ergens vermeld bij hun site) heb er destijds over gemaild met ze en hoefde niet. dusklaar is kees.

mijn webwinkel ziet er zo uit:
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/dehobbygarage/" onclick="window.open(this.href);return false;

groetjes saskia
een mens lijd het meest aan het lijden dat hij vreest

Afbeelding

Gebruikersavatar
Saga Suus
Bead Producer
Berichten:1024
Lid geworden op:zo 07 jun 2009 17:01
Locatie:Leusden
Contacteer:

Re: Vragen over webwinkel hebben/maken

Bericht door Saga Suus » ma 21 dec 2009 16:11

Of wellicht toch een eigen domeinnaam aanvragen en zelf een website maken. Ik heb dat destijds gedaan en sindsdien heb ik veel meer bezoekers op mijn site, mensen weten me beter te vinden. Een domeinnaam hoeft niet duur te zijn, ik betaal rond de 30 euro voor een heel jaar. Wel moet je dan zelf kijken naar software voor het maken van een site, wij hadden dat al in huis dus voor mij maakte het niet zoveel uit maar ik weet niet wat de kosten daarvan zijn.

Gebruikersavatar
AnitaD
Bead Fan
Berichten:368
Lid geworden op:wo 02 dec 2009 22:25

Re: Vragen over webwinkel hebben/maken

Bericht door AnitaD » za 26 dec 2009 10:19

Intussen heb ik ook al zoveel kettingen gemaakt dat ik aan een website/webshop zit te denken. Ik krijg ook de indruk dat bijna iedere sieradenmaakster wel een site heeft om overtollige sieraden te verkopen.

Maar loopt dat nou een beetje? Er zijn zoveel sites, dat ik me afvroeg hoe je mensen naar jouw site krijgt.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Vragen over webwinkel hebben/maken

Bericht door Mar-JoYa » za 26 dec 2009 19:43

AnitaD schreef:Int

Maar loopt dat nou een beetje? Er zijn zoveel sites, dat ik me afvroeg hoe je mensen naar jouw site krijgt.
Volgens mij staat hier veel over geschreven bij Sieraden Verkopen........... zijn in ieder geval een aantal topics over, misschien even zoekfunctie gebruiken ;)
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
AnitaD
Bead Fan
Berichten:368
Lid geworden op:wo 02 dec 2009 22:25

Re: Vragen over webwinkel hebben/maken

Bericht door AnitaD » di 29 dec 2009 19:03

Bedankt voor je reactie, ik had dat board intussen gevonden.

Conclusie; voor de meesten is het lastig om bezoekers te trekken. Intussen heb ik wat kettingen op marktplaats gezet, ben benieuwd.

Op het moment dat je de sieraden zelf houd, kun je natuurlijk wel altijd de kralen gebruiken om er nog iets anders van te maken...

sillyjuwels
Bead Anonymous
Berichten:2
Lid geworden op:zo 04 apr 2010 10:40

Re: Vragen over webwinkel hebben/maken

Bericht door sillyjuwels » ma 05 apr 2010 14:12

Hoi meiden,
Ook in ben in het bezit van een webwinkel van mijnwebwinkel.nl. De prof .versie van mijnwebwinkel. Voor deze webwinkel ben ik op zoek naar meiden die zelf sieraden maken en deze voor een periode van drie maanden in mijn winkel te koop willen aanbieden tegen een vergoeding van €15.- Je kunt de webwinkel bekijken voor een idee; http://www.sillyjuwels.nl" onclick="window.open(this.href);return false; . Lijkt het je wat en heb je sieraden die leuk aansluiten bij de sieraden op de site, mail dan even. info@sillyjuwels.nl
Geen KVK of belastingnummer noodzakelijk. Sieraden blijven in jou beheer, alles wat je doet is je collectie via foto's insturen . Wordt er een bestelling geplaatst dan werk je deze zelf af. Groetjes,
Sylvia

JBJewelryParts
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:ma 06 sep 2010 11:05

Re: Vragen over webwinkel hebben/maken

Bericht door JBJewelryParts » ma 06 sep 2010 18:17

Wat voor mij heel goed werkt is gebruik maken van de gratis mogelijkheden om de kosten zo laag mogelijk te houden. Hier een lijstje:

- Marktplaats, Tweedehands.net, Hannelore.be (Belgie) .. deze leveren aardig wat bezoekers op en werken beter als bijvoorbeeld Marktplaza (kan ik niet voor iedereen beoordelen natuurlijk)

- Zorg dat je een webwinkel neemt die goedkoop is maar qua uiterlijk en vooral qua zoekmachine optimalisatie goed in elkaar steekt. Mijnwebwinkel Pro is daar een perfect voorbeeld van. Je kan een webshop maken die doet wat het zegt, die zonder geld erin te steken zorgt voor een goede positie is Google (ik stond na een week op de 1e pagina, 4e plek), je krijgt promotie credits maandelijks (10) om jezelf via hun nieuwe marketing manier (http://www.zoekeenwebwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) te promoten, en het werkt voor iemand zonder kennis van webshops sowieso goed. Zelfs ik als redelijk ervaren website/webshop eigenaar vindt het een lust om mee te werken door haar eenvoudige controlpanel.

- Maak gebruik van gratis Google-Adwords tegoed. Je krijgt dit vaak via Google zelf al als je je aanmeld voor de gratis diensten. Enige wat je betaald is eenmalig €5 voor het verifieren van je rekening/account. Het kan oplopen tot € 75 gratis advertentie tegoed (rechter kolom, ook wel gesponsorde resultaten genoemd)

- Gebruik social networks zoals Hyves/Facebook/Linkedin/Twitter om jezelf te promoten.

- Zorg voor pakkende advertenties, waarin je niet perse alles zet dat mensen willen weten, maar vermeld wel de belangrijkste details erin.

- Misschien wel de belangrijkste: zorg voor goede kwaliteit foto's !! Je product krijgt er een extra luxe uitstraling van en door ze ook nog van verschillende kanten te fotograferen geef je een extra service.


Groeten Paul

Gebruikersavatar
beertje
Bead Professional
Berichten:1724
Lid geworden op:wo 09 jun 2010 12:30
Contacteer:

Re: Vragen over webwinkel hebben/maken

Bericht door beertje » ma 06 sep 2010 20:56

ik zelf sta in de zomer maanden op braderie,s waar mensen mijn sieraden kunnen kopen ik doe er dan gelijk een visite kaartje bij zodat ze ook op mijn site kunnen kijken ik sta in november op de hobby beurs in leeuwarden ik zelf geloof niet echt in een webwinkel maar heb er wel een maar dit is meer als aanvulling

Gesloten