Vragen omtrent webshop maken

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
Harmonyke
Bead Fan
Berichten:317
Lid geworden op:za 18 aug 2007 15:25
Locatie:Rekkem
Vragen omtrent webshop maken

Bericht door Harmonyke » za 27 dec 2008 16:52

Hoi allemaal,

Werk nu bijna een jaar als verpleegkundige en dus bijna een jaar terug met de kralen. Ik heb er enorm veel plezier aan en dacht nu nadat mijn peter zei "maak van uw hobby uw werk", het idee om een webshop op te starten.

Nu vroeg ik me af, kruipt daar veel tijd in of zo? Als kralen wil verkopen en dergelijke ga je dit gaan aankopen en is dat duur?? Kortom eigenlijk ik zoek praktische tips en uitleg om mijn eigen hobbywinkel online te starten of sieraden op aanvraag of zoiets.

Kan iemand me helpen met meer uitleg van een werking van webwinkels zoals bv creadeam, goedkoopstekralen.nl of bricolart

Bedankt alvast
Helemaal weg van fimo en kralen!!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Vragen omtrent webshop maken

Bericht door Sandra » za 27 dec 2008 17:44

Waar een wil is is een weg, maar het kost wel ontzettend veel tijd en je moet zeker investeren voordat het loopt. Je moet niet verbaasd zijn als je in het begin 7 dagen per week, van 's ochtends tot 's avonds werkt en pas na meer dan 1 jaar winst begint te maken.

Wat webshops maken betreft kan je de zoekfunctie gebruiken, er is al weleens vragen daarover gesteld door mensen die sieraden willen verkopen.

Harmonyke
Bead Fan
Berichten:317
Lid geworden op:za 18 aug 2007 15:25
Locatie:Rekkem

Re: Vragen omtrent webshop maken

Bericht door Harmonyke » za 27 dec 2008 20:42

Is inderdaad zo als ik dacht. Maar zit echt te twijfelen wat ik ga doen, een webwinkel met allerlei kralen en hobbymateriaal of een website met kettingen en dergelijke op aanvraag.

Wil dit doen als zelfstandig bijberoep en dan later uitbouwen eventueel maar weet echter niet goed hoe of wat te doen.
Helemaal weg van fimo en kralen!!

Gebruikersavatar
Emberlynn
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:do 18 nov 2004 20:28
Locatie:Cuijk
Contacteer:

Re: Vragen omtrent webshop maken

Bericht door Emberlynn » zo 28 dec 2008 11:12

Armande (forumlid) heeft een site met heel veel tips hierover volgens mij.
Maar vergis je niet er zijn er inmiddels al heel erg veel en klanten zien nu al bijna door de bomen het bos niet meer en het kost ongelofelijk veel tijd en inzet en geld en ik vrees dat je het echt als een hobbie zult moeten blijven zien want er zijn er maar weinige die ervan rond kunnen komen. De eerste jaren kost het alleen heel veel geld.
Daarnaast blijft staan dat ik het echt heel erg leuk vind om te doen en van elke bestelling inpakken nog steeds geniet!
Ga eens bij de KvK informeren, zij kunnen je ook op weg helpen en dat is als startende ondernemer wel handig en belangrijk om de admistratieve rompslomp (en financien) goed rond te krijgen. Als je start doe het dan goed en goed voorbereid!!!
Succes!

Ps: misschien kun je eerst starten met een "website met kettingen en dergelijke op aanvraag" (dat kan als hobbie en zonder KvK inschrijving) en dan ook uitvinden of het je ligt en dat dan eventueel uitbouwen naar een kralenwebwinkel.
Groetjes Emberlynn

Gesloten