foto's maken

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
smeets
Bead Reader
Berichten:20
Lid geworden op:zo 25 nov 2007 14:13
foto's maken

Bericht door smeets » za 08 nov 2008 15:11

Hallo,
Een vraagje:
Heb zo veel kettingen gemaakt dat ik een eigen website wil beginnen. Maar hoe doe je de foto's maken van de kettingen, heb ze al geprobeerd maar het lukte niet :oops: of de kralen zijn wit en de kleuren komen niet duidelijk op de foto. Moet je daar speciale fotocamera nodig hebben? De website schiet ook niet zo op, ben maar een leek wat dat betreft :cry: .
Wie o wie wil mij wat vertellen hoe ik het moet doen.
Bijvoorbaat dank en de groetjes Ginny

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Re: foto's maken

Bericht door Annemie » za 08 nov 2008 16:43

Over foto's zijn al diverse topics geschreven. Probeer de zoekfunctie eens te gebruiken.
Een paar korte tips: niet flitsen, maar bij daglicht buiten fotograferen. Veel camera's hebben een macrostand (een tulpje), daarmee kan je van dichterbij fotograferen en zijn de foto's vaker scherp. Witte achtergrond werkt meestal het beste. Verder: heel veel oefenen!

Succes.

Gebruikersavatar
char
Bead Designer
Berichten:772
Lid geworden op:za 13 dec 2003 20:46
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Re: foto's maken

Bericht door char » wo 12 nov 2008 21:14

Bij een niet al te sombere dag kan je ook goed in de vensterbank fotograferen.
Camera op macro-stand zetten (tulpje) en eventueel een statief gebruiken.
Met een simpel fotobewerkingsprogramma maak ik een foto's een beeltje lichter/helderder met de functie brightness/contrast. En met datzelfde programma kan je je foto's resizen tot formaat dat geschikt is voor je website.
Ik ben ook maar een leek op het gebied van het maken van websites.
Hoe doe jij dat ?
Ik ben nu bezig met het maken van een nieuwe website omdat mijn huidige (gratis) MSN site er mee stopt. In februari wordt ie uit de lucht gehaald dus ik wordt nu wel gedwongen een nieuwe te maken. Helaas kan ik dat alleen maar via gratis sites waar het een en ander en voorgekauwd is maar in ieder geval gebruiksvriendelijk is.
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Re: foto's maken

Bericht door Irene van der Maas » do 13 nov 2008 07:52

Die foto's, dat is inderdaad een kwestie van uitproberen.
De bovenstaande tips uitproberen en dan maar kijken waar jij in jouw huis het beste licht hebt.
Irene van der Maas

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: foto's maken

Bericht door Mar-JoYa » vr 14 nov 2008 13:00

Ik sluit deze wel eventjes hoor, je hebt al wat tips gehad gelukkig en inderdaad even de zoekfunctie ;) de vraag is al vaak gesteld en er zijn goede tips voorbij gekomen, die uiteindelijk neer komen op de dingetjes die hier al even genoemd zijn :D
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gesloten