Het idee: Sieraden Portfolio's

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
Gebruikersavatar
borger
Bead Starter
Berichten:63
Lid geworden op:wo 06 jun 2007 07:45
Locatie:Raalte
Contacteer:
Het idee: Sieraden Portfolio's

Bericht door borger » vr 22 aug 2008 11:41

Het idee: Een interactieve website waarop iedereen zich kan registeren om op via deze weg zijn/haar sieraden te presenteren aan de rest van Nederland.

Of te wel: Ik ben weer aan het brainstormen begonnen (na de ruim 150 aanmeldingen op www.kralenweb.com) over hoe je op een 'simpele' manier je eigen sieraden kunt laten zien. Ditmaal wil ik een website beginnen waarop iedereen zijn eigen 'zelfgemaakte sieraden' portfolio kan aanmaken.

Het doel: Een overzicht van alle sieraden hobbynisten waarbij je elkaar inspiratie en kennis kunt uitwisselen, doormiddel van de door jouw gemaakte sieraden. Ook kun je via deze website heel gemakkelijk je sieraden laten zien aan je vrienden/vriendinnen familie kennisen en noem maar op.
Natuurlijk hebben velen van jullie al een eigen website om deze sieraden te laten zien, daarom kan je je portfolio ook gebruiken als een reclame middel voor jouw eigen website. Het verschil tussen misschien wel jouw website en dit portfolio zal zijn: in je portfolio kun je ook de verkochte sieraden laten zien, die je misschien op je eigen website weggehaalt hebt.

De extra's: Bij voldoende aanmeldingen wil ik sieraden wedstrijden organiseren

Mijn vraag: ik wil natuurlijk wel een website maken waaraan behoefte is, en waarvan dan ook veel gebruik gemaakt van zal worden. Zodoende wat vinden jullie van dit idee en hebben jullie nog andere leuke ideeën hierbij?

Groetjes,


Harwin

Cariina-
Bead Believer
Berichten:247
Lid geworden op:do 20 dec 2007 20:48
Locatie:Bilthoven
Contacteer:

Re: Het idee: Sieraden Portfolio's

Bericht door Cariina- » vr 22 aug 2008 13:05

Hmm, heel erg leuk idee!

Gebruikersavatar
CreaCorina
Bead Fanatic
Berichten:1955
Lid geworden op:vr 08 feb 2008 20:58
Locatie:Nijmegen
Contacteer:

Re: Het idee: Sieraden Portfolio's

Bericht door CreaCorina » vr 22 aug 2008 13:18

Lijkt me een leuk idee
Groetjes van Corina

Afbeelding

Gebruikersavatar
poing
Bead Hysteric
Berichten:3061
Lid geworden op:ma 06 okt 2003 19:53
Locatie:Izegem-België

Re: Het idee: Sieraden Portfolio's

Bericht door poing » vr 22 aug 2008 13:31

Goh, mij spreekt het niet echt aan eerlijk gezegd :oops: Ik denk dat mensen die een portfolio willen voor familie, vrienden en kenissen het gewoon zullen afdrukken op papier. En mensen met een mooie, verzorgde, site de moeite niet zullen doen om alles nog een keer te plaatsen...

Maar het kan natuurijk altijd dat ik me vergis, ik ben tenslotte maar een mensje op mijn eentje :D En ander kan het wel weel nuttig vinden :wink:
ipoingtudut

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Het idee: Sieraden Portfolio's

Bericht door Sandra » vr 22 aug 2008 14:48

Op zich kan dat bij mij ook he. http://www.kralen.com/vb/" onclick="window.open(this.href);return false; voor het uploaden, te vinden dan via http://www.kralen.com/vb_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Enige nadeel is mensen vullen niet altijd juiste technieken of onderwerpen in, moet hoognodig nakijken en wijzigen waar nodig maar loop al tijdje achter....

Gebruikersavatar
Vita
Bead Intelligent
Berichten:1279
Lid geworden op:di 27 feb 2007 11:05
Locatie:Gouda
Contacteer:

Re: Het idee: Sieraden Portfolio's

Bericht door Vita » vr 22 aug 2008 14:55

Op zich vind ik je idee erg leuk, om een verzameling van sieraden op 1 site samen te brengen via zn. portfolio's.
Maar ik denk dat wat je voorstelt voor een groot deel al gebeurt via dit forum. :?:
Ikzelf ga regelmatig kijken in het overzicht dat Sandra bijhoudt van alle geuplode sieradenfoto's.
En voor familie heb ik een sieradenalbum op Mijnalbum gemaakt waar ik regelmatig foto's van mijn nieuwe creaties aan toevoeg.

Gebruikersavatar
borger
Bead Starter
Berichten:63
Lid geworden op:wo 06 jun 2007 07:45
Locatie:Raalte
Contacteer:

Re: Het idee: Sieraden Portfolio's

Bericht door borger » vr 22 aug 2008 20:57

Sandra schreef:Op zich kan dat bij mij ook he. http://www.kralen.com/vb/" onclick="window.open(this.href);return false; voor het uploaden, te vinden dan via http://www.kralen.com/vb_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Enige nadeel is mensen vullen niet altijd juiste technieken of onderwerpen in, moet hoognodig nakijken en wijzigen waar nodig maar loop al tijdje achter....
Vita schreef:Op zich vind ik je idee erg leuk, om een verzameling van sieraden op 1 site samen te brengen via zn. portfolio's.
Maar ik denk dat wat je voorstelt voor een groot deel al gebeurt via dit forum. :?:
Ikzelf ga regelmatig kijken in het overzicht dat Sandra bijhoudt van alle geuplode sieradenfoto's.
En voor familie heb ik een sieradenalbum op Mijnalbum gemaakt waar ik regelmatig foto's van mijn nieuwe creaties aan toevoeg.

Klopt ook helemaal, alleen wat ik eigenlijk wil bereiken is dat je per gebruiker de sieraden kunt bekijken, netjes geordend. En dat zal toch wel een verschil zijn. Natuurlijk begrijp ik dan wel dat ik een beetje concureer met jouw website :oops:.
Maar ik denk dat je dit los van elkaar kunt zien, omdat je op kralen.com waarschijnlijk de echt indrukwekkende dingen zult uploaden. En niet alles wat je maakt, en dit zul je misschien wel op het idee wat ik heb doen.
Zie het meer richting hyves, daar kun je van alle mensen allerlei informatie vinden, alleen hier is het idee dat je dan van alle mensen de gemaakte sieraden zult vinden.
Verder zijn er natuurlijk tich van mogelijkheden om je sieraden aan familie en dergelijke te laten zien, maar het is net wat je er zelf mee wilt doen.

In de grafische wereld bestaan veel van dit soort websites zodat je je eigen grafische kunstwerken kunt laten zien een mede 'kunstenaars' en daarbij ook inspiratie kunt opdoen en gewoon een goed overzicht hebt van alles. En dat is onderandere 1 van de gedachten hier achter

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Het idee: Sieraden Portfolio's

Bericht door Sandra » vr 22 aug 2008 21:17

Je hebt alle recht zo 'n site te maken hoor ;) maar je kan bij mij ook al per persoon kijken:
http://www.kralen.com/vb_maker.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fotos.kralen.com/fotos_overzicht.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Er is alleen allerlei functionaliteit wat ontbreekt, bv tekst foto wijzigen, inleiding / wie ben je pagina zeg maar, etc. Maar ja, de tijd he...

Gebruikersavatar
borger
Bead Starter
Berichten:63
Lid geworden op:wo 06 jun 2007 07:45
Locatie:Raalte
Contacteer:

Re: Het idee: Sieraden Portfolio's

Bericht door borger » vr 22 aug 2008 22:48

Sandra schreef:Je hebt alle recht zo 'n site te maken hoor ;) maar je kan bij mij ook al per persoon kijken:
http://www.kralen.com/vb_maker.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fotos.kralen.com/fotos_overzicht.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Er is alleen allerlei functionaliteit wat ontbreekt, bv tekst foto wijzigen, inleiding / wie ben je pagina zeg maar, etc. Maar ja, de tijd he...
Dat is ook waar, maar wat ik natuurlijk het liefste wil maken is een unieke website die niet met die van andere concureert :wink: Vooral omdat ook niet de hobby is waar ik me echt mee bezig houd, maar er meer in ben komen rollen dankzij mijn zus (http://www.m-bijoux.com)

Heb het even bekeken, en klopt helemaal. Verder had ik natuurlijk wel een hele andere manier van presenteren in gedachten :D
Het is ook lastig om zo'n geweldig grote website als kralen.com helemaal uptodate te houden en daarbij ook nog een complete webwinkel te hebben! Maar wat het forum betreft (even of topic), het begint behoorlijk te wennen en het is een hele vooruitgang met het voorgaande forum :D Vind hem echt stuk beter zo :P

Verder even weer terugkomend op het idee, waar het in eerste instantie omging. Ik was dus benieuwd of mensen dit zouden gaan gebruiken als ik de website maak, dus iedereen mag zijn reactie hierop na laten, of met leuke ideeën komen. Net als bij kralenweb.com kun je het portfolio ook gebruiken om je website te presenteren!

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Het idee: Sieraden Portfolio's

Bericht door Mar-JoYa » za 23 aug 2008 09:51

Denk dat ik er gebruik van zou maken, ik bedoel op hoe meer plekken je te vinden bent op het web hoe beter ;) heel simpel, zo werkt dat.
Vind het dan wel een voorwaarde :oops: dat het dus inderdaad geordend is en professioneel over komt.

Ben benieuwd naar de concrete plannen en de uitvoering :mrgreen:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Het idee: Sieraden Portfolio's

Bericht door Sandra » di 26 aug 2008 14:44

borger schreef:...
Heb het even bekeken, en klopt helemaal. Verder had ik natuurlijk wel een hele andere manier van presenteren in gedachten :D
....
Ik moet zeggen het staat al lang op mijn todolijst om kralen.com flinke schoonmaakbeurt te geven waaronder de voorbeeldenpagina's. Het lijkt me bv leuk als je je kan aanmelden en technieken en voorbeelden aan favorieten kan toevoegen. Er zijn nl al bijna 10.000 foto's totaal, misschien toch wel handig als bezoekers dan een selectie voor zichzelf kunnen maken. ;) En dan kan je ook bv overzicht maken van meest populaire creaties. Het lastige is alleen er zijn ook zat dingen de ik aan CreaDream wil verbeteren, en dat geef ik voorlopig wel voorrang. ;) Vandaar dat het er nog niet is...

MarjaH
Bead Believer
Berichten:278
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 08:35
Locatie:Zeist

Re: Het idee: Sieraden Portfolio's

Bericht door MarjaH » di 26 aug 2008 16:09

Als ik dit lees bekruipt me het gevoel: kan hier niet een goed samenwerking uit komen?
zo'n 2 vliegen in een klap gedachte...

Marja>

Gebruikersavatar
borger
Bead Starter
Berichten:63
Lid geworden op:wo 06 jun 2007 07:45
Locatie:Raalte
Contacteer:

Re: Het idee: Sieraden Portfolio's

Bericht door borger » di 26 aug 2008 21:18

Marja van Houten schreef:Als ik dit lees bekruipt me het gevoel: kan hier niet een goed samenwerking uit komen?
zo'n 2 vliegen in een klap gedachte...

Marja>
We mailen onderling nog wel eens over van alles en nog wat, dus wat betreft samenwerken doen we op enig hoogte al :D

En ja, ik moet ook nog maar kijken inhoeverre ik m'n plan kan uitvoeren. Ben op dit moment nog een beetje bezig met het ontwerp. Gezien de tijd denk ik pas in 2009 de website dan ook werkelijk online te kunnen zetten. Het is een super grote klus om het netjes te laten verlopen allemaal.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Het idee: Sieraden Portfolio's

Bericht door Sandra » di 26 aug 2008 21:24

Om eerlijk te zijn had ik er even serieus aan gedacht zoiets voor te stellen ;) maar ik denk zelf dat het leuker is iets te kunnen maken volgens helemaal je eigen wensen en het dan ook echt je eigen site blijft, dat je dus ook kan beslissen wat je ermee doet als het heel goed gebruikt wordt enzo. Als je dus iets zou maken voor op kralen.com zou het vooral voor mij nut hebben en voor jou veel minder, en tja, het moet wel voor beiden evenveel nut hebben.

Gebruikersavatar
Vita
Bead Intelligent
Berichten:1279
Lid geworden op:di 27 feb 2007 11:05
Locatie:Gouda
Contacteer:

Re: Het idee: Sieraden Portfolio's

Bericht door Vita » wo 27 aug 2008 09:16

Mar-JoYa schreef:Denk dat ik er gebruik van zou maken, ik bedoel op hoe meer plekken je te vinden bent op het web hoe beter ;) heel simpel, zo werkt dat.
Vind het dan wel een voorwaarde :oops: dat het dus inderdaad geordend is en professioneel over komt.

Ben benieuwd naar de concrete plannen en de uitvoering :mrgreen:
Tja, daar heb je natuurlijk wel weer een punt.
Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. Ik wens je succes met het uitwerken van je plan.

Gesloten