Mijn eigen webshop

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
Gebruikersavatar
creadees
Bead Lover
Berichten:403
Lid geworden op:di 03 jun 2008 18:14
Locatie:Groningen
Mijn eigen webshop

Bericht door creadees » zo 08 jun 2008 10:39

Hey,

Ik had even een aantal vraagjes, ik ben bezig om te starten met mijn eigen webshop. Maar weet niet echt goed waar ik mee moet beginnen. Daarom mijn eerste vraag, ik zou wel graag een profesionele site willen hebben bijv .nl of .com. Ook moet deze jaarlijks niet al te veel kosten omdat ik zelf momenteel geen grote inkomsten heb. Verder moet er wel een groot aantal artikelen op kunnen en dan met name sieraden voorlopig ben ik nog niet van plan om losse kralen te gaan verkopen. En dan mijn volgende vraag wanneer hebben jullie je ingeschreven bij de kamer van koophandel en bij de belastingdienst etc? Kan dit ook nadat ik mijn webshop zo goed als klaar heb of moet ik hier eerst mee beginnen?

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen, alvast bedankt in ieder geval
Groetjes Desiree

Gebruikersavatar
Emberlynn
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:do 18 nov 2004 20:28
Locatie:Cuijk
Contacteer:

Bericht door Emberlynn » zo 08 jun 2008 19:53

Hoi Creadees,

Er zijn een aantal vergelijkings sites om te bepalen hoe goedkoop je een eigen .nl of .com kunt beginnen; zoek maar eens op google of zo. Of bv http://www.domeinaanbieders.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tip: kijk eerst goed of de naam die je wil gaan gebruiken niet al in gebruik is :!:

De inschrijving bij de KvK en je BTW nummer aanvragen is volgens mij niet echt nodig als je op hobby basis gaat verkopen. Als je het proffesioneel wil aanpakken wel en dan kun je ip wel wachten tot je site klaar is, maar dan heb je niet het voordeel van je BTW nummer zoals inkopen bij groothandels ed.

Ook kun je gewoon op deze site zoeken en veel vinden over dit onderwerp.

Succes.
Groetjes Emberlynn

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Mijn eigen webshop

Bericht door Mar-JoYa » ma 09 jun 2008 18:37

creadees schreef:Hey,

En dan mijn volgende vraag wanneer hebben jullie je ingeschreven bij de kamer van koophandel en bij de belastingdienst etc?
Voor meer info over belastingdienst http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=23491" onclick="window.open(this.href);return false;
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
charmart
Bead Dreamer
Berichten:528
Lid geworden op:di 12 jun 2007 18:49
Contacteer:

Bericht door charmart » do 12 jun 2008 21:09

Bij de Kvk kunnen ze je ook gratis heel veel info geven, erg prettig (vond ik)! Succes meid!

Gebruikersavatar
borger
Bead Starter
Berichten:63
Lid geworden op:wo 06 jun 2007 07:45
Locatie:Raalte
Contacteer:

Re: Mijn eigen webshop

Bericht door borger » ma 16 jun 2008 12:55

creadees schreef: En dan mijn volgende vraag wanneer hebben jullie je ingeschreven bij de kamer van koophandel en bij de belastingdienst etc? Kan dit ook nadat ik mijn webshop zo goed als klaar heb of moet ik hier eerst mee beginnen?
Ik ben op dit moment bezig met het maken van een webshop voor een klant (ik ben een webdeveloper). En deze klant vertelde mij dat je max. 1 week voordat je website online gaat het kvk mag aanvragen. Hopelijk is hier mee deze vraag beantwoord. En gewoon contact opnemen met het kvk, zij zullen je genoeg vertellen.

Voor een .com/.nl domein zou ik gewoon goed rondkijken waar de beste prijs/kwaliteit verhouding ligt. Er zijn ontzettend veel aanbieders op dit gebied en er zit duidelijk prijs verschil in.
Zelf verkoop ik ook domeinen (en webhosting), de prijzen die ik hanteer zijn: voor een .nl €6,50 en een .com €8,50
Ik zou dat vooral een beetje als richtlijn aanhouden bij het zoeken ervan, want je betaald al snel teveel.

Hoe ben je verder van plan de webshop te maken? Want daar moet je wel rekening mee houden bij het kiezen van je webhost.

Succes er verder mee!

groetjes,


Harwin
Laatst gewijzigd door borger op ma 16 jun 2008 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Mijn eigen webshop

Bericht door Sandra » ma 16 jun 2008 13:02

borger schreef:... En deze klant vertelde mij dat je max. 1 week voordat je website online gaat het kvk mag aanvragen. ...
Dat hangt er volgens mij vanaf wat je wil verkopen. Je hoeft bv niet verplicht aan te melden als je alleen wat zelfgemaakte creaties verkoopt. Aanmelding kvk is ook niet het meest belangrijk, zolang je al je in- en uitgaven bijhoudt en dat bij je belastingaangifte meldt, mocht je geld ermee verdienen en nog niet als bedrijf geregistreerd zijn.

Gebruikersavatar
borger
Bead Starter
Berichten:63
Lid geworden op:wo 06 jun 2007 07:45
Locatie:Raalte
Contacteer:

Re: Mijn eigen webshop

Bericht door borger » ma 16 jun 2008 18:20

Sandra schreef:
borger schreef:... En deze klant vertelde mij dat je max. 1 week voordat je website online gaat het kvk mag aanvragen. ...
Dat hangt er volgens mij vanaf wat je wil verkopen. Je hoeft bv niet verplicht aan te melden als je alleen wat zelfgemaakte creaties verkoopt. Aanmelding kvk is ook niet het meest belangrijk, zolang je al je in- en uitgaven bijhoudt en dat bij je belastingaangifte meldt, mocht je geld ermee verdienen en nog niet als bedrijf geregistreerd zijn.
Daarop terug komende, op de kvk website staat iig dat kunstenaars zich niet op het kvk hoeven te registreren. Valt sieraden maken daaronder? Want sieraden maken is toch een kunst opzich! Ik heb een paar weken terug mijn eerste ketting gemaakt :P :P :P En ik doe het mijn zus toch niet echt na :oops: :oops: :oops: Best wel kunstig om het te kunnen :D

Gebruikersavatar
Zus
Bead Lover
Berichten:499
Lid geworden op:wo 21 apr 2004 10:51
Locatie:Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Zus » ma 16 jun 2008 19:13

Kijk anders eens op de site van de Kvk, er gaat wat veranderen met inschrijvingen vanaf 1 juli 2008.
Groetjes, Zus

Gebruikersavatar
Nikita530
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:vr 03 okt 2008 12:55
Locatie:Hillegom
Contacteer:

Re: Mijn eigen webshop

Bericht door Nikita530 » vr 03 okt 2008 13:16

ik heb mijn hosting bij domeinhuis lopen.
Deze is niet duur en ik ben er erg tevreden over.
eenmaal aangemeld bij domeinhuis, kan je verschillende gratis scripts installeren voor het maken van een webshop. er aan te bevelen dus!

Gesloten