De favicon is vrij eenvoudig. Het is namelijk niet anders dan een bestandje dat favicon.ico heet en je moet vervangen door je eigen afbeelding. bij mij staat dan bestandje in de directory /images/ geheten.
Maak een eenvoudige afbeelding, die je graag als favicon wilt gebruiken en sla deze op als een JPG file (niet groter dan 150 kb, dus houd je formaat en resolutie laag).
Ga dan naar
http://tools.dynamicdrive.com/favicon/" onclick="window.open(this.href);return false; en zet daar je JPG bestandje om in een ico bestandje. Hernoem eventueel het bestand naar favicon.ico en plaats deze in de directory /images/ op je website. That's it!
Let op: op internet en je eigen computer zijn verschillende buffers en caches, dus het kan enige tijd duren, voordat je favicon in je adresbalk verschijnt. Ik werd gewaarschuwd voor enkele dagen, maar ik geloof dat het binnen een paar uur al goed was bij mij.
Een JSCook menu komt volgens mij niet van Joomla zelf, maar van de module VirtueMart (een gratis webwinkel voor Joomla). VirtueMart werkt nog niet perfect en ik heb er ook regelmatig ruzie mee. Voorlopig werk ik nog om de problemen heen en neem ik sommige dingen voor lief. Ook wel omdat het verhelpen en uitzoeken van problemen met VirtueMart mikj waarschijnlijk heel veel tijd gaan kosten.
Ik gebruik VirtueMart ook. Helaas wordt VirtueMart door één persoon geschreven en ontwikkeld, dus de ontwikkeling (lees oplossen van problemen) gaat langzaam. Sinds kort is er een 1.1 versie uit, het zou kunnen dat die minder problemen kent.
Voorlopig is er weinig aan te doen. Neem de problemen voor lief of help zelf ontwikkelen. Maar dat laatste lijkt mij een tijdrovende en kostbare hobby. Als je niet van computers houdt, dan hoor je je misschien wel twee keer te bedenken voordat je met VirtueMart in zee gaat. Het kan zijn dat VirtueMart ineens heel snel ontwikkelt (doordat er bijvoorbeeld meer mensen aan gaan werken) of misschien sterft het wel een vlugge dood, doordat de ene persoon het niet meer ziet zitten.
Misschien vindt je iets op
http://www.virtuemart.net" onclick="window.open(this.href);return false; (wel Engels, helaas).
Succes.
Jurgen