Lamp om fotos te maken?

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:
Lamp om fotos te maken?

Bericht door flapflap » za 05 jan 2008 22:49

Wie heeft er ervaring met fotos maken met een lamp?
Ik heb wel eens gehoord dat je speciale lampen kan kopen bij bijvoorbeeld een fotograaf, waarmee je hetzelfde effect krijgt als met daglicht, en dat lijkt me eigenlijk wel wat (de laatste tijd te veel moeite om m'n kralen goed op de foto te krijgen).

Heeft iemand hier ervaring mee?
Waar te koop, wat het kost enz?
~Audrey~

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 05 jan 2008 23:20

Ikzelf heb speciale lampen gekocht bij http://www.fotoflits.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; , was langs gegaan en kreeg uitgebreid advies. Totaalprijs viel alleen wel tegen, iets van 470,- ... maar kan nu op enige moment foto's maken, het is altijd daglicht. Wel is het dan nog wel puzzelen met de fototoestel hoor, om het zo scherp mogelijk te krijgen. En dan is het soms zelfs per kraal puzzelen, bv bij zwarte of lichte kralen (zwarte langere sluitertijd nodig). Vooral parels zijn leuk, die geven zo goed zeg maar spiegeleffect met de lampen die erop schijnen. :roll:

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » zo 06 jan 2008 00:06

:shock: 470 euro! Ik was al bang voor zoiets....
Parels enzo zijn idd leuk, ik doe het nu steeds op de keukentafel voor het raam (geen direct zonlicht) en dan met een statiefje, en bij parels zie je altijd dat statiefje in de kraal weerspiegeld als je inzoomt :lol:
~Audrey~

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » zo 06 jan 2008 00:14

lamp op ebay
Zo zoiets nou wat zijn?
(ik heb echt de ballen verstand van fotografie zoals je merkt)
~Audrey~

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 06 jan 2008 10:37

zou best kunnen, dat soort lampen heb ik ook (4), en 2 statieven. het helpt als je vanaf 2 kanten licht maakt, 1 groep om te zorgen dat er genoeg licht is en dan 1 lamp vanaf andere kant voor schaduweffect.

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » zo 06 jan 2008 14:20

ik heb een daglicht lamp gekocht en die heb ik gewoon in mijn bureaulamp gedaan.
En dan heb ik een opbergbox doorzichtig en daar maak ik foto's in
de lamp laat ik er dan van boven op schijnen.
Voor kralen moet je het er denk ik gelijk op schijnen.
Informeer eens bij de plaatselijke lampen zaak, daar zullen ze ze vast hebben.
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » vr 08 feb 2008 01:07

Ik heb uiteindelijk gewoon een daglicht gloeilamp van Philips gekocht. 2,50 bij de Praxis (de Gamma had ze niet).
Het is wel stukken beter dan een gewone gloeilamp, maar helemaal perfect is het toch niet. Het doet me een beetje denken aan dat licht van de vleeswaren afdeling in de supermarkt, een beetje blauwig.
Maar goed, het is beter dan niets :D
~Audrey~

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » vr 08 feb 2008 09:29

Hoihoi,

Ik heb ook daglicht lampen van de philips ik heb 2 staande lampen die op eeen bureau schijnen. Op een wit vel papier. En ik dacht dat mijn foto's aardig ok waren..
Soms (ligt aan de kleur van het te fotograferen) wil het nog wel eens wat anders van kleur zijn op de achtergrond.. maar vrijwel ieder foto bewerkt prog. heeft een leuk knopje om achtergrond weer wit te maken ;-) en dat gaat prima.

Succes!

Groetjes Eelke

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » vr 08 feb 2008 21:14

eelkehas schreef:Ik heb ook daglicht lampen van de philips ik heb 2 staande lampen die op eeen bureau schijnen. Op een wit vel papier. En ik dacht dat mijn foto's aardig ok waren..
Inderdaad :D
Prijs viel me ook erg mee, ik had gedacht echt tientallen euros kwijt te zijn maar 2,50 per lamp is nog wel te doen ook.

Nu maar bij de kringloop ofzo opzoek naar 1 of 2 kleine bureaulampjes.
Of misschien ikea...
~Audrey~

Marjo10
Bead Anonymous
Berichten:2
Lid geworden op:za 12 jan 2008 22:33

Bericht door Marjo10 » zo 09 mar 2008 22:46

hoi, ik heb lange tijd zitten proberen om mijn creaties mooi op de foto te krijgen. Met name sterk reflecterende kralen leverden prolemen op als ze van dicht bij gefotografeerd werden: ik kon mijn hele interieur er in zien :-)


Ik gebruik nu zelf een lichttent. zo'n fototentje is echt ideaal. je hebt geen ongewenste reflekties en je heb altijd een mooie achtergrond. Echt ideaal. Als belichting gebruik ik nu speciale daglichtlampen. Eerts gebruikte ik gewoon zonlicht en dat werkte ook perfect (voor het raam). Zelf heb ik mijn tentje bij http://www.lighttent.eu gekocht (is goedkoper dan fotoflits en volgens mij zelfde kwaliteit).

p.s. probeer eens op een glasplaat te fotograferen, waaronder een wit vel papier. Ik krijg er erg mooie fotos mee met een zachte weerspigeling !

Succes!
Marjolein

Gebruikersavatar
fiepje13
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:wo 17 aug 2011 19:11

Re: Lamp om fotos te maken?

Bericht door fiepje13 » vr 16 sep 2011 09:02

Hoi!
Ik heb tijdje terug een kleine foto studio gekocht bij de office centre. Hij kostte toen €25,- inclusief lampen. En deze is mooi klein en in te klappen zodat je hem eenvoudig kunt opbergen.

Als je op google zoekt op "mini fotostudio" kom je volgens mij al een heel eind.
Succes!

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re:

Bericht door JMHols » vr 16 sep 2011 13:41

flapflap schreef:
eelkehas schreef:Ik heb ook daglicht lampen van de philips ik heb 2 staande lampen die op eeen bureau schijnen. Op een wit vel papier. En ik dacht dat mijn foto's aardig ok waren..
Inderdaad :D
Prijs viel me ook erg mee, ik had gedacht echt tientallen euros kwijt te zijn maar 2,50 per lamp is nog wel te doen ook.

Nu maar bij de kringloop ofzo opzoek naar 1 of 2 kleine bureaulampjes.
Of misschien ikea...
Let wel op of de bureaulampjes het wattage van de lamp aankunnen. Ik had een loupelamp met daglichtlamp erin, de lamp moest vervangen en nu kon ik alleen maar daglichtlampen vinden met een hoger wattage. In mijn loupelamp mag niet meer dan 40 watt. En dat zou brandgevaarlijk zijn, dus mijn dure loupelamp moet het nu doen met gewone lampjes, helaas.

Krista
Bead Designer
Berichten:779
Lid geworden op:ma 27 sep 2010 14:34
Contacteer:

Re: Lamp om fotos te maken?

Bericht door Krista » vr 16 sep 2011 18:16

Een fototentje is ideaal met goede lampen erop, soms kun je krijgen bij Xenos.
glass is hot

Gesloten