website

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
sarina
Bead Believer
website

Bericht door sarina » ma 02 jul 2007 10:45

Ik heb een vraag.

Als je een website maakt moet je dan altijd ingeschreven zijn bij de kamer van koophandel?

Wie kan mij daar antwoord opgeven.

alvast bedankt.
groetjes weer van sarina

MiekeN
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door MiekeN » ma 02 jul 2007 11:57

Voor een website alleen hoef je niet bij KvK ingeschreven te staan... pas als je dingen gaat verkopen hoor je officieel dus wel een KvK-nummer te hebben en een BTW-nummer.
Ik vraag me af hoeveel mensen dat ook daadwerkelijk hebben maar... de belasting schijnt wel steeds vaker en strenger te controleren.

:-)
MiekeN

sarina
Bead Believer

k.v.k.

Bericht door sarina » ma 02 jul 2007 12:01

Ja Mieke,

Dat vroeg ik me ook af.
Kijk, hier kan ik wat mee. Ik denk echt niet dat
ik zoveel zal verkopen, maar ik kan ook niet alles zelf dragen.
Dus dan is soms wat verkopen wel leuk, dus vandaar mijn idee,
ik maak een website. Niet dat het zo eenvoudig is, maar ik ga het toch
proberen.

in ieder geval bedankt.
groetjes weer van sarina

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » ma 02 jul 2007 12:10

Ik heb hiervoor helemaal suf geinformeerd, en toch staat de KvK voor iemand die Hobby spulletjes verkoopt, los van de belasting.

Natuurlijk moet je het allemaal wel netjes opgeven enzo, maar je hoeft hiervoor geen KvK te hebben. Dat is niet verplicht.
Is mij toen vertelt, dus klopt het niet, dan hadden hun het fout :wink:

Hij zei toen, dat dat vaker voor verwarring zorgde, maar dat niet iedereen dat hoefde te hebben, dat dat niet automatisch erbij hoorde...

borger
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door borger » ma 02 jul 2007 14:31

Dit hele verhaal word pas echt leuk als je nog studie financiering ontvangt,
Er komt dan zoveel extra's bekijken omdat je mogelijk je studie financiering kwijt kunt raken :? Ik heb de hele belasting site al gelezen en ook die van de kvk. En ben er nog niet uit :lol:

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 02 jul 2007 14:38

Je studie financiering raakt je alleen kwijt als je meer dan iets van 9000 per jaar verdient hoor. Sam heeft verder gelijk, kunstenaars zijn niet verplicht bij kvk ingeschreven te zijn, zolang je btw nummer heb als je btw moet betalen. ;) Ook dat is zelfs niet altijd verplicht....Tijd terug had ik geinformeerd, wat ik toen begreep mag je +- 1500,- per jaar winst maken, moet dan wel onder overige inkomsten vermeld zijn, pas als het veel meer is moet je ook btw gaan afdragen en moet je dus ook btw nummer hebben.

borger
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door borger » ma 02 jul 2007 14:46

nog een betere vraag: wanneer val ik als webdesigner onder kunstenaars?(A) sorry op verkeerde forum ik weet het;) maar vraag het toch even...

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 02 jul 2007 14:49

Ik zou zeggen bel even naar de belastingdienst, je hebt ze tegenwoordig snel aan de lijn, dan weet je precies zeker hoe het zit. Ik persoonlijk vind kvk iig alleen nuttig voor als je bedrijfsnaam wil hebben, voor de rest weet ik niet echt wat je eraan heb. Zou ook niet weten waarom kvk verplicht moet zijn bij webdesign.

borger
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door borger » ma 02 jul 2007 14:53

Kvk heeft te maken met eerlijke concurrentie zodat niet alle hobbynisten de opdrachten van bedrijfen af kunnen "jatten". Daarom is dus onder andere die kvk nodig.
En als ik zelf bijvoorbeeld dingen bestel via het internet kijk ik meestal of er een kvk nummer aanwezig op de website zodat ik zeker weet dat het veilig is om daar te bestellen. En zo heb je eigelijk nog een heleboel punten.

Maar dan zal ik maar even naar de belasting dienst bellen want ik begin me toch beetje zorgen te maken over me bankrekening :(

in ieder geval super bedankt :)

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » ma 02 jul 2007 15:02

Wat Sandra zegt, klopt ook :wink:
Dat is mij toen ook vertelt, tot dat bedrag van ongeveer 1500 euro hoef je weinig te doen, alleen aangeven, dat je het hebt en ten alle tijden moeten kunnen aantonen wat inkomsten en uitgaven zijn....

En Borger, dat sites met KvK altijd betrouwbaar en veilig zijn, dat ben ik lang niet met je eens. Die sites kunnen je net zo goed in de maling nemen, of minimaal slechte service geven. Dat zegt niet altijd iets.

Voor zover ik begrepen heb, is KvK alleen interessant, als je bij groothandels in wilt kopen, of als je wilt, dat de naam van je "bedrijf" vast staat en niet nog een keer gebruikt kan worden.

Eigenlijk moet ik heel eerlijk zeggen, dat ik veel mensen die met een groot woord "zelfstandig ondernemer" genoemd willen worden, en daar zo op hameren, een beetje hoog van de toren blazen :oops:
Natuurlijk heet het officieel zo, maar echt iets speciaals is het niet, een KvK is zo aangevraagd, en een klein webshopje, heb je ook zo...
Echt een zelfstandig ondernemer, vind ik meer iemand die er echt zoveel mee doet en in steekt, dat hij van zijn bedrijf leeft...

Of ben ik nu onaardig? :oops:

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 02 jul 2007 15:55

:lol: Misschien ben ik ook onaardig maar ik ben het wel met je eens.
kvk-tje regelen is binnen paar minuten gepiept, stelt niets voor. Ikzelf kijk kvk ook nooit na, ik kijk alleen naar tweakers.net als ik iets duurs & technisch koop en de shop nog niet kende. Ik snap niet wat kvk met jatten te maken heeft...

Borger, zolang je bijhoudt hoeveel je verdient en hoeveel je uitgeeft, en die aangeeft bij inkomsten uit derden, dan hou je je aan de regels. ;) Wat je moet doen als je meer dan 1500,- per jaar verdient moet je maar even telefonisch vragen..99% zeker dat je dan btw nummer krijgt en bv eens per jaar of per kwartaal omzetbelasting moet betalen. Wil alleen niet de schuld krijgen als dat niet klopt, vandaar dat ik aanraad te bellen. ;)

MiekeN
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door MiekeN » ma 02 jul 2007 16:27

sam schreef:
Of ben ik nu onaardig? :oops:
Je bent enorm onaardig en toch houden we van je! *grinnik

:-)
MiekeN

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » ma 02 jul 2007 16:36

Hahahahaha... soms, stiekum probeer ik wel eens onaardig te doen :relax: hahaha

Vind het gewoon soms zo arrogant overkomen, als ik nu toch lelijk doe :wink: Dat ja maar ik ben zelfstandig ondernemer, en dat terwijl ze hetzelfde doen als ik.
IK ----> Prutser zonder KvK die maar een sitje heeft hihihi :wink:
Soms denken mensen dat dat automatisch betekent dat je de boel zwart bedondert, waar zo zo eerlijk hun BTW afdragen....

Wij amateuristische prutsers, betalen alleen maar meer, das pas lullig :doubt:

sarina
Bead Believer

kvk

Bericht door sarina » ma 02 jul 2007 16:50

Hallo,

Ik wil alleen maar weten of een kvk inschrijving verplicht is.
Als dat zo is, dan doe ik dat.
Verder wil ik proberen een website te maken (met hulp), want zo eenvoudig is het niet.
Lukt dat niet nou ja dan laat ik het nog even. Ik vind het gewoon leuk om het te proberen.
Ik weet inmiddels van de kvk zelf dat een inschrijving niet verplicht is, mits je per jaar erg veel winst maakt. (wat is erg veel) En je bent wel verplicht om alles aan de belasting op te geven.
Dus ik weet toch wat meer nu en ga nadenken of ik echt een website maak.

in ieder geval bedankt voor de reacties.

weetniet
groetjes weer van sarina

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » ma 02 jul 2007 17:20

Ik bedoelde mn onaardigheid over eigen bedrijf niet op jou hoor :oops:
Kwam dat zo over?
Bedoelde te zeggen, dat veel mensen roepen dat het zo belangrijk is, terwijl het wel meevalt...

Je eigen site is leuk, je komt er vast uit. Goed oefenen en anders flink googlen, dan kom je zoveel tegen, waar je iets aan hebt!
Succes.

Gesloten