Achtergrond

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:
Achtergrond

Bericht door Mar-JoYa » di 19 jun 2007 13:22

Eén keer in de zoveel tijd verander ik graag mijn website een beetje. Nu zat ik te denken aan een andere achtergrond. Dit is gewoon een plaatje wat tig keer herhaald wordt. Nu heb ik deze van een BFL site waar op aangegeven werd dat deze gebruikt mocht worden. Aangezien ik niet graag het copyright schendt, wil ik niet zomaar een plaatje gebruiken. Zou het zelfs gaaf vinden om mijn achtergrond helemaal zelf te maken, maar weet eigenlijk niet hoe.

Mijn vraag is dus tweeledig:

Wie heeft een leuke copyright loze afbeelding voor me waar ik een achtergrond van kan maken?

Wie weet/ heeft leuke ideeen hoe ik zelf een achtergrond kan designen?

Denk in : romantiek, kitsch, goud, engeltjes enz......

In ieder geval al superbedankt voor het meedenken :wink:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Eliina
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Eliina » di 19 jun 2007 13:51

met photoshop, je kunt dan een nieuwe afbeelding openen, onder de T in het menu links staat zo'n flubber figuurtje, klik daarop en dan op custom shape tool. dat kan je aan je foto toevoegen. om de foto door te laten lopen kun je het beste 20/20 downloaden, dat is een gratis programma. je kunt daarmee allerlei foto's door laten lopen. ik wil daarvan best de link voor je opzoeken.

succes alvast!

groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » di 19 jun 2007 13:58

Tnx voor je snelle reactie, misschien was het handig om er bij te vermelden dat ik op dit moment alleen paint shop pro 7 heb, denk dat dat heel anders werkt :oops: Kan nog wel kijken of ik aan photoshop kan komen. De link heb ik dan ook niet heel veel aan denk ik.....

Eigenlijk wil ik de hele site wel aanpassen trouwens, dus misschien moet ik eerst maar goed nadenken wat ik wil :roll: :wink: Wil ook wel iets heel anders met het menu enz. :doubt: :doh:

Eliina
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Eliina » di 19 jun 2007 14:01

met psp kun je ook wel veel. bij psp zit er ook zo'n knop waar je verschillende plaatjes kunt vinden die je kunt gebruiken (bij photoshop zijn dat brushes, weet niet meer hoe ze heten bij psp) maar als je wat plaatjes bij elkaar hebt gezet, en er een doorlopende achtergrond van wil maken kan ik dat programma aanraden ;)

ga anders op zoek naar brushes voor psp. daar zitten vaak mooie dingen bij en die zijn vrij om te gebruiken.
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » di 19 jun 2007 14:06

Ga ik daar eens naar googlen :wink:

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » di 19 jun 2007 14:15

O Jee.... als je eenmaal weer begint, dan moet je er vanzelf weer aan geloven.
Werkt dat bij jou ook zo, dat als je eenmaal iets anders wilt, dat je het ook echt wilt? :D
Ik heb dat altijd, als hij eenmaal anders moet, dan wil ik dat ook gelijk gaan doen :wink:

Misschien is een sieraad van jezelf ook wel leuk, als watermerk?
En dan een paar keer herhalen? Of er ook een leuk sierlijk randje omheen zetten?

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » di 19 jun 2007 14:20

Yep, heel herkenbaar :lol:

Het stomme is dat ik ergens een boekje heb voor psp7 en er volgens mij veel meer kan als/dan ik weet :x Ook al wel tutorials gevonden, maar dan is mijn basisschool engels te gebrekkig :wink: Voor ik hem om ga gooien ga ik eerst maar even moodboards maken en inspiratie opdoen en goed nadenken wat ik dus eigenlijk wil.... 8)

Vind flash sites ook altijd prachtig trouwens :shock:

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » di 19 jun 2007 19:29

Dat is vaak ook zo, dat je veel meer kunt dan je denkt.
Maar het is altijd het begin wat zo tegen zit he? Dat zoeken naar info en uitproberen. :roll:

Ik heb nu ook een heel ander programma gebruikt, en dan gaat ook nog veel mis. Soms heb je dan geen zin meer he? Maar het is ook wel weer leuk, om weer wat anders te doen.
Heb ik ook, nu vind ik hem geweldig, maar over een poosje, dan ineens is hij dat niet meer en moet het anders. Best erg zijn wij voor onszelf hihihihi

Maar ik hoorde vanmiddag iemand die als hobby wat bijklust met webdesign. Die kreeg dacht ik zon 300 euro per site, op zich niet veel, want het is natuurlijk best veel werk.
Toch ben ik dan blij, dat ik deze heb, gratiz :D Jij niet?

Flash sites zijn heeeeeeeeel mooi, dat vind ik ook altijd :D
ben benieuwd wat je ervan gaat maken!

borger
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door borger » di 19 jun 2007 21:21

Heej,

Flash sites zijn altijd heel leuk om te hebben, maar over het algemeen teveel werk om te onderhouden :wink: en niet bepaald practische (?) voor je bezoeker vanwege het opslaan van bepaalde pagina's in je Favorieten lijst ook moet je in Internet Explorer de flash site eerst activeren voordat deze werkt (is op te lossen)

misschien is een dynamische achtergrond ook leuk voor je site? (dynamische in de zin van elke dag een andere achtergrond) bijv. sieraden (sam:Misschien is een sieraad van jezelf ook wel leuk,..) in de achtergrond dan verras je elke keer opnieuw je bezoeker weer en heb je direkt je portfolio laten zien!
Maar ik hoorde vanmiddag iemand die als hobby wat bijklust met webdesign. Die kreeg dacht ik zon 300 euro per site, op zich niet veel, want het is natuurlijk best veel werk.
Toch ben ik dan blij, dat ik deze heb, gratiz Jij niet?
ik ben dus ook zo'n iemand :lol: uiteraard als hobby

Groeten,

Harwin

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » di 19 jun 2007 21:44

Dat is ook hartstikke leuk, maar ik ben dan erg blij, dat ik mijn site zo zelf heb kunnen maken en dat geld er niet aan uit heb hoeven geven.
Ik vind het best nog een behoorlijk bedrag!

Dus aan ons geen klanten :wink:

borger
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door borger » di 19 jun 2007 22:12

Heel begrijpelijk ook!

Er zijn zat systemen waarbij je gratis je site kan maken, en als je html kunt (of kunt werken met editors zoals frontpage en dreamweaver) kom je al heel ver!

Ben op dit moment bezig met een website waar kralen/sieraden liefhebbers hun site op kunnen publiceren, dus een soort startpagina voor sieraden websites :) maar dat is beetje off topic hier(A)

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » wo 20 jun 2007 21:27

Kwam er achter dat ik bij Tiscali met mijn abonnement een webshop kan maken :shock: dus daar ga ik me maar eens in verdiepen :wink: Heb wel al een start gemaakt met een nieuwe homepage, super over the top, maar wel heel gaaf vind ik zelf :D maar of ik hem nodig heb is dus even afwachten.... dank je wel Elina met de tubes en brushes ben ik heel ver gekomen hug2

Eliina
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Eliina » wo 20 jun 2007 21:50

Mar-JoYa schreef:dank je wel Elina met de tubes en brushes ben ik heel ver gekomen hug2
geen dank als je nog wat wilt weten hoor ik het wel, ik probeer je dan wel te helpen ;)

Tara
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Tara » do 21 jun 2007 13:08

Misschien kun je zelf leuke foto's maken en daar een wallpaper van maken voor je site.

Je hebt trouwens al zo'n mooie site!!! (en mooie sieraden!!!) :)
streef er enkel naar wat te spelen met kralen......

Mar-JoYa
Moderator
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » do 21 jun 2007 13:28

Tara schreef:
Je hebt trouwens al zo'n mooie site!!! (en mooie sieraden!!!) :)
Tnx :oops: Ik bewaar mijn oude sites ook hoor, mocht ik dan weer terug willen, kan dat :D

Gesloten