verkoop via website

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
daantjuh
Bead Reader
Contacteer:
verkoop via website

Bericht door daantjuh » zo 15 feb 2004 18:21

Hoi,
ik maak sieraden en ben bezig om een website te maken. Nou lees ik op verschillende forums dat je je sieraden via een website mag verkopen zolang het als hobby is en je voor een bedrag van maximaal 2000 euro (of iets in die richting)verkoopt. Nou heb ik geinformeerd bij de kvk en die zeggen dat je als je 1 of 2 sieraden per jaar verkoopt, er niks aan de hand is. Maar als je via internet meer verkoopt, dat je dan met handel bezig bent en je dus wel moet inschrijven bij de kvk. Ik vind het nog een beetje voorbarig om me meteen in te schrijven, want ik heb al een fulltime baan, en het maken van sieraden is nu nog gewoon een hobby. Ik krijg dus verschillende info hierover en ik ben benieuwd of iemand hier iets meer over weet? Ik wil graag prijzen bij mijn sieradenfoto's op mijn site zetten, maar niet als dat niet mag.

Alvast bedankt, Daantjuh :olifant:

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » zo 15 feb 2004 18:47

Ik heb ook een fulltime baan van 40(+) uur per week, en sieraden maken is een van mijn (vele) hobbies, maar ik heb me na lang nadenken toch ingeschreven. Ik heb namelijk v???????l te veel sieraden om allemaal zelf te houden, dus ik hoop dat ik via mijn site een groot deel van mijn collectie kan verkopen zodat ik voor het geld dat ik daar mee verdien weer nieuwe kralen en onderdelen kan kopen.
Omdat ik wil voorkomen dat ik achteraf een aanslag van de belasting krijg (als de zaken erg goed gaan, dat is nu helaas nog niet zo :roll: ) heb ik me dus alvast laten inschrijven.

Groetjes,

Esther

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 15 feb 2004 22:47

ieder zijn eigen mening, maar mij lijkt het totaal niet nodig nu al in te schrijven terwijl je nog niet weet of je er veel mee zal verdienen. de regel is maximaal 2000,- (ongeveer, weet niet preices) per jaar verdienenen (geloof dat ze het zelfs over winst hebben, weet niet zeker), als ik jou was zou ik gewoon als hobby verkopen en pas inschrijven als je meer dan dat verdient. susan van http://www.susans-sieraden.com" onclick="window.open(this.href);return false; (is niet ingeschreven bij de kvk) heeft wel een keer een bezoek van de belastingdienst gehad, omdat ze zagen dat ze verkoopt via internet, maar ze had geen enkel probleem, simpelweg omdat ze niet zoveel verdient.

dutch_dayz
Bead Producer

Bericht door dutch_dayz » wo 18 feb 2004 09:03

Ikzelf heb al een paar sieraden verkocht, maar als ik zie wat ik de afgelopen twee maanden aan materiaal heb gekocht... Dan moet ik nog heel wat meer sieraden verkopen om ?berhaupt mijn materiaalkosten eruit te halen!

Wat ik wel al vanaf het begin doe: ik hou in Excel precies bij wat ik aan materiaal heb uitgegeven en ik bewaar ook alle bonnetjes in een ordner. Dat doe ik 'voor het geval dat'. Met de belasting weet je maar nooit, ik heb er al drie jaar achter elkaar ellende mee gehad! Daarom hou ik alles bij, mocht er eens een inspecteur op de stoep staan, dan kan ik in elk geval aantonen hoeveel inkomsten en uitgaven ik heb mbt tot de sieradenhobby.

Voor ? 2000,-- per jaar verdienen aan sieraden zou geweldig zijn :) Voorlopig droom ik daar maar van, wie weet... :wink:

~Desir

daantjuh
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door daantjuh » za 20 mar 2004 19:28

Hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties. Sorry voor mijn late reactie, maar mijn computer had kuren :shock: ....Ik heb toch maar de prijzen erbij gezet op mijn site. Ik verwacht niet veel meer te gaan kopen via de site, maar ik vind het een handige manier om vrienden en kennissen up to date te houden. Eerst stuurde ik fotos per mail door en nu hoef ik de nieuwe creaties maar op de site erbij te zetten. Ik maak me alleen een beetje zorgen of je geen gezeik gaat krijgen als je er prijzen bij gaat vermelden, want volgens de kvk ben je dan toch bezig met handel. Ik ga me nog niet inschrijven bij de kvk, ik wacht eerst maar eens af hoe het gaat, voorlopig heb ik nog een vaste baan en is dit nog hobby, ik verdien er ook nog geen knoop aan want ik steek alles in materiaal, en wat dat betreft, blijf ik maar kopen en kopen :lol: , wat dat betreft is het geen goedkope hobby hihi. Mijn site is nog niet helemaal af, ik moet nog teksten erbij gaan verzinnen, maar dit is de link: http://members.home.nl/daniellebtj" onclick="window.open(this.href);return false; Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Groetjes Daantjuh :olifant:

Beadiful
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Beadiful » vr 01 okt 2004 13:51

Helaas heb ik ook geen idee hoe dit precies in zijn werk gaat, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat de belastingdienst moeilijk gaat doen om die paar sieraden die je verkoopt. En zoals ik al hierboven las, als het echt boven de 2000 euro moet zijn hebben de meeste dat probleem niet. Ik vind dat er erg weinig over bekend is wat wel en niet mag via internet....Ik denk in ieder geval dat we ons niet zoveel zorgen hoeven te maken, bij de meeste gaat het toch om een uit de hand gelopen hobby? Denk dat het anders zou zijn als je bv. 5 euro aan materiaalkosten hebt en er dan 50 euro voor zou vragen.....dan ben je echt winst aan t maken en dus aan het handelen...toch? Zolang het kleinschalig en als hobby gezien wordt ga ik in ieder geval lekker verder!

Groetjes

Saar

Gesloten