wat betekent dit?

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
TCNails_JoanJewels
Bead Discoverer
wat betekent dit?

Bericht door TCNails_JoanJewels » za 14 feb 2004 17:22

hallo

Ik wou een website gaan maken bij lycos
dat kost 3.99 per maand.
maar nou staat er bij

maandelijkse bandbreedte 1GB (Wat betekent dit?

Equivalent bezoekers 20.000 ( Wat betekent dit>

25 mB en is 25 mb genoeg voor een website?

ik hoop dat jullie mij op deze vragen een beetje antw kunnen geven zodat ik weet wat dit allemaal inhoudt,

er stond ook nog bij ( met easy webbuilder )ik neem aan dat het dan makkelijker is om een website te maken?

wie heeft hier ervaring mee?
ik hoor het allemaal graag,

groetjes

m@rlies

Bericht door m@rlies » za 14 feb 2004 17:30

je kunt bij lycos ook een gratis website maken hoor.

Marije
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Marije » za 14 feb 2004 19:08

Bandbreedte is geloof ik dat als bepaalde paginas vaak bekeken zijn, dat de site t de rest van de dag niet meer doet...of dit veel is wat jij krijgt weet ik niet...

25 mb is best veel....

moshi-moshi
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door moshi-moshi » za 14 feb 2004 19:10

1 gb bandbreedte betekent de hoeveelheid dataverkeer die je krijgt. Een bezoeker download als het ware je site (pagina's en plaatjes). Dat heen en weer gaan van informatie tussen de computer van de bezoeker en de computer waar je site staat, is dataverkeer. Wanneer je een grote site hebt met veel plaatjes, dan verbruikt dat per bezoeker meer dataverkeer dan wanneer je een kleine site hebt. Dus bij een grote site is die 1 gigabite eerder op. 20000 bezoekers zegt dus eigenlijk niet zoveel.
Ik heb voor een site met veel grote plaatjes ook 1 gigabite per maand. Ik heb daar elke dag rond de 50 bezoekers maar kom zelden aan het datalimiet van 1 gigabite.

25 mb opslagruimte voor je website is ook ruim genoeg. Je moet je plaatjes tenslotte ook voor je bezoekers niet te zwaar/groot maken, want anders zitten ze uren te wachten op een plaatje. En wanneer je up to date blijft, ruim je natuurlijk oude plaatjes (van verkochte sieraden bijvoorbeeld) zo nu en dan op. Scheelt ook weer ruimte.

Wanneer je je site echt serieus wil aanpakken zou ik geen gratis website nemen, want die zitten helaas altijd/vaak vol akelige banners of popups.

Zit bij die 3,99 per maand ook een domein naam? want bij een aantal andere webhosting bedrijven kan je al vanaf ongeveer 3,50 per maand een hostingpakket krijgen met een domeinnaam en mailadressen. Maar dan heb je natuurlijk niet de beschikking over die Easywebbuilder. Dan moet je zelf aan de slag met een webpagina programma als Frontpage of zo.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 14 feb 2004 19:16

Marije schreef:Bandbreedte is geloof ik dat als bepaalde paginas vaak bekeken zijn, dat de site t de rest van de dag niet meer doet...of dit veel is wat jij krijgt weet ik niet...

25 mb is best veel....
niet helemaal waar, maar ik snap wel waarom je dit zegt. bij bepaalde gratis sites mag je niet veel dataverkeer hebben. zodra de limiet is bereikt, krijgen de bezoekers alleen een standaard pagina van 'de dataverkere limiet is al overschreden'. dus stel een site krijgt ineens veel bezoekers, dan kan het zijn dat het even niet meer getoond wordt. vooral gratis bedrijven doen dat, bij de meeste bedrijven krijg je een waarschuwing of een rekening.

TCNails_JoanJewels
Bead Discoverer

Bericht door TCNails_JoanJewels » za 14 feb 2004 19:48

hoi ,

bedankt voor jullie uitleg,nu snap ik het wel iets beter,
en ja de domeinnaam krijg ik er dan gratis bij,
Ik wil ook liever geen gratis site want dat vind ik nooit zo mooi al die reclame enzo.

er was ook nog een pakket van 6.99 per maand en dan had ik van alles meer, 2 GB enz,maar ik denk zo te horen dat dat niet nodig is.

en dan had ik nog 1 vraag,als ik zeg maar bezig ben met de site te maken en hij is helemaal klaar,klaar voor gebruik,kan ik het dan instellen.
dat de domeinnaam werkt.

ik bedoel dat als ik dan http://www.mijndomeinnaam.nl" onclick="window.open(this.href);return false; in druk werkt hij dan meteen.

bedankt allemaal, groetjes joan

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 14 feb 2004 19:56

ik weet niet hoe die sitebuilder werkt enzo, maar wat je kan doen is dit:
- bestand index.html aanmaken met daarop de tekst 'website nog niet klaar...bladebla'
- vervolgens beginnen met website maken, de pagina die de bezoeker als 1ste te zien krijgt noem je bv intro.html
- zodra de website openbaar mag, hernoem je intro.html naar index.html .

als je het zo doet, dan krijgen de bezoekers de index.html te zien als ze http://www.domeinnaam.nl" onclick="window.open(this.href);return false; intikken, jij krijgt de juiste pagina te zien als je http://www.domeinnaam.nl/intro.html" onclick="window.open(this.href);return false; intyped. als je een domeinnaam intikt wordt er namelijk meestal automatisch gezocht naar index.html.

Gesloten