Indeling website

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
Nancy79
Bead Dreamer
Contacteer:
Indeling website

Bericht door Nancy79 » do 17 mei 2007 18:20

Misschien voor een ander zooo simpel maar voor mij zoooo moeilijk, blijkt :?

Ik werk met Frontpage en mijn website heb ik nu zo ingedeeld dat alles onder elkaar staat zeg maar. Maar ik wil zo graag aan de zijkant een menuutje, maar dat wil dus niet lukken :(
Als ik bijvoorbeeld een tabel invoeg kan ik geen (hoofd)tekst ernaast plaatsen namelijk... Dan verspringt 't naar onderaan de tabel. Snappen jullie 'm nog??

Wie o wie weet hoe ik dat moet doen??
Groetjes Nancy

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 17 mei 2007 18:32

Je moet een tabel maken met 2 kolommen, 1 links die wat smaller is en 1 rechts. Ik weet niet waar het kan, maar je kan ergens instellen dat de tabel 100% breed moet zijn, en dan stel je dus nog per kolom de breedte in. Wat nu gebeurde, is dat de tekst onderaan het tabel komt, vandaar dat ie dan niet links is, maar helemaal onderaan.

Wat ook een idee is, is werken met frames. Dan hoef je niet per pagina de menu aan te maken. Maar misschien heeft iemand anders daar tips voor, het is ook mogelijk 1 pagina aan te maken waarin menu is aangegeven, en die pagina dan overal te includen. Maar ik werk niet met zulke programma's, vandaar dat ik niet weet hoe je die kan maken.

Nancy79
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Nancy79 » do 17 mei 2007 19:23

Jeeeeeh Sandra dank je wel! Het begint nu ergens op te lijken :oops:

Willen jullie nog even kijken en evt. tips en/of aanmerkingen geven?

http://www.nenzsieraden.nl
Groetjes Nancy

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » do 17 mei 2007 20:23

Als je de opbouw van een pagina, ook wilt gebruiken voor een andere pagina, doe ik altijd, opslaan als, en dan zoals je volgende pagina moet heten.

Dan is de hele indeling hetzelfde, hoef je alleen te veranderen, wat anders moet.
Snap je m?? Das soms ook erg handig. Anders zit je elke keer dezelfde dingen te doen.

Weet je wat ik ineens bedacht? De eerste pagina is wit he?
Zou het leuk zijn, om daar de afbeelding te gebruiken, die je ook als achtergrond van je fotos hebt, die grijze rondjes??
Dat lijkt mij wel wat hebben :D

Ik vind je site erg leuk worden hoor, hij is overzichtelijk en goed te bekijken :wink:

Gesloten