Welke foto neem ik??

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten

Welke foto moet ik volgens jou als logo gebruiken?

Foto 1
7
37%
Foto 2
4
21%
Foto 3
8
42%
 
Totaal aantal stemmen: 19

Johan87
Bead Starter
Berichten:95
Lid geworden op:di 10 okt 2006 15:43
Locatie:Wenen
Welke foto neem ik??

Bericht door Johan87 » zo 22 apr 2007 16:56

Hey iedereen,

Ik ben in mijn hoofd al een tijdje bezig met te denken wat voor logo ik voor mij site, visitekaartjes, briefpapier, borden, tassen, t-shirts.
Nee hoor, ik lach er maar mee, enkel voor mijn site en visitekaartjes!
Ik heb sinds een paar dagen een idee in mijn hoofd dat ik in de voorbije 2 uur heb proberen vast te leggen op foto! Ik heb in 't totaal een 50-tal foto's getrokken waarvan ikzelf al een selectie gemaakt heb. Ik heb nog 6 foto's over en ik weet niet welke ik moet nemen. Daarmee dacht ik, ik maak een poll op het forum, uiteindelijk moet ik het niet alleen mooi vinden hé. Tips en comentaar zijn vanzelfsprekend welkom!!


Foto 1


Foto 2


Foto 3

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen verder helpen.

Groetjes,

Johan
Laatst gewijzigd door Johan87 op zo 22 apr 2007 18:55, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
poing
Bead Hysteric
Berichten:3061
Lid geworden op:ma 06 okt 2003 19:53
Locatie:Izegem-België

Bericht door poing » zo 22 apr 2007 17:08

Tjah, ik vind het een beetje te veel 'bloem' en te weinig sieraad, maar zou toch voor de laatste foto gaan. :D
ipoingtudut

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » zo 22 apr 2007 17:11

Ik snap het idee van de parel en de bloem niet zo. De tweede foto geeft mij bijna kippevel, het ziet er raar uit :D Ik kan niet goed zeggen wat er mee is. De laatste heeft een mooie compositie, maar zou in het midden moeten staan en scherper zijn.

Gebruikersavatar
poing
Bead Hysteric
Berichten:3061
Lid geworden op:ma 06 okt 2003 19:53
Locatie:Izegem-België

Bericht door poing » zo 22 apr 2007 17:14

Die derde zou ik trouwens niet nemen, die heeft helemaal geen goede compositie om het een beetje cru te zeggen :oops: De Fibonaci-verhouding is daar compleet de mist in gegaan :P Maar ach, wie ben ik om daar over te oordelen :lol: Ik volg ook nog maar 6 jaar kunstlessen :roll:
ipoingtudut

Johan87
Bead Starter
Berichten:95
Lid geworden op:di 10 okt 2006 15:43
Locatie:Wenen

Bericht door Johan87 » zo 22 apr 2007 17:25

hey, dank je voor de kritiek. Ik ga zodadelijk al een paar dingen veranderen, Ik zit er nu ook al een tijdje op te kijken en er zijn er toch wel een paar die ik er straks al tussenuit ga halen.
Misschien toch een beetje uitleg bij het idee dat ik had. Aangezien poing zei dat het nogal veel bloem was en weinig sieraad. Hetgeen ik wilde was een foto waar er buiten het sieraad iets terug te vinden was dat op een deel van de foto's van mijn sieraden ook te zien is. Vandaar dat ik een orchidee bloem genomen heb (meestal fotografeer ik mijn oorbellen daarop), en dan wou ik geen foto die overladen zou zijn met kralen en dacht om het dan simpel te houden met één enkele parel te gebruiken. Maar ik weet niet of iedereen dat wel zo mooi vindt, daarmee zou ik zeggen als je een voorstel hebt schrijf het even neer en ik zal het proberen. Je weet nooit wat er dan uit de bus komt.

Groetjes,

Johan

ps: Als er iemand weet hoe ik die poll kan veranderen, ff laten weten, nu staan er 3 keuzes die er niet meer zijn!! :D

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 22 apr 2007 18:41

Mooie foto's, op zich wel goede argument waarom.
Je kan bij je bericht op wijzigen klikken, als het goed is zie je naast al die stemopties de knop 'verwijder', zo nee dan kan alleen ik als modje het en dan kan ik het wel verwijderen.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » zo 22 apr 2007 18:50

Die laatste vind ik een beetje engig......alsof die bloem een giant-parel-killer-bloem is die nog een restje achter zijn kiezen heeft :oops: ik bedoel het echt niet zo vervelend als het mijn strotje uit komt, maar dat was mijn eerste reactie :wink: Heb dus van deze drie keuzes maar voor de eerste foto gekozen, maar had bij geen van drie echt een goed gevoel :? Uiteraard is dit zoals bekend volkomen persoonlijk hè :D Ben wel benieuwd naar het eindresultaat van je visite kaartje nu :lol:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

m@rlies

Bericht door m@rlies » zo 22 apr 2007 19:13

Ik vind nummer 3 wel wat hebben :D ipv een parel in een oester, in een orchidee.

Lissie
Bead Addict
Berichten:2049
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 09:08
Contacteer:

Bericht door Lissie » zo 22 apr 2007 19:30

Mar-JoYa schreef:Die laatste vind ik een beetje engig......alsof die bloem een giant-parel-killer-bloem is die nog een restje achter zijn kiezen heeft :oops: ik bedoel het echt niet zo vervelend als het mijn strotje uit komt, maar dat was mijn eerste reactie :wink: Heb dus van deze drie keuzes maar voor de eerste foto gekozen, maar had bij geen van drie echt een goed gevoel :? Uiteraard is dit zoals bekend volkomen persoonlijk hè :D Ben wel benieuwd naar het eindresultaat van je visite kaartje nu :lol:
Hehehe, kent iemand het boek / de film 'the day of the triffids'?
Daar moest ik aan denken bij dit berichtje.

Ik zou zelf een steeltje aan de orchidee laten, en dan neerleggen met wat parels eromheen ofzo. Ik vind het moeilijk om te kiezen hieruit. Bij de eerste staat het bovenste blaadje te ver naar achteren, en is het alsof de orchidee om de parel heenzwemt. En bij de tweede en derde wordt de orchidee omgetoverd tot een soort vleesetende plant :mrgreen: (hoop niet dat je het vervelend vind dat ik dit zo schrijf).
Het idee van een orchidee vind ik wel heel goed, omdat het een hele sierlijke en 'zachtaardige' plant is met een soort luxueuze uitstraling. Wil je het echt goed doen, dan zou ik de camera nog een keertje beetpakken. Een ander achtergrondje (natuurlijk materiaal zoals hout, zand of gras) en twee of drie pareltjes extra, maar dan in wat zachtere kleuren, zoals wit, zachtgeel, zachtroze / zacht oranje (oftewel, de kleuren die in de orchidee zitten). De groene parel vind ik van de drie foto's nog het beste combineren qua kleur, de andere twee zijn te 'hard'.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. En hou je van een beetje wiskunde, dan is deze site over fibonacci en zonbloemmotief interessant: http://members.chello.nl/~jlmbar/Uitleg/spiralen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
En anders gewoon onthouden: korte zijde / lange zijde moet ongeveer de verhouding 1 / 1,62 hebben, dan zit je meestal wel goed :wink:

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » zo 22 apr 2007 19:56

Lissie schreef:Hehehe, kent iemand het boek / de film 'the day of the triffids'?
Daar moest ik aan denken bij dit berichtje.
Dit maakt me nou weer erg nieuwsgierig :wink:
Lissie schreef:En bij de tweede en derde wordt de orchidee omgetoverd tot een soort vleesetende plant :mrgreen: (hoop niet dat je het vervelend vind dat ik dit zo schrijf).
Je zegt het netter dan ik, dus als Johan dat van jou vervelend vindt, dan heb ik het he-le-maal verkl##t 8)
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

dekker
Bead Professional
Berichten:1621
Lid geworden op:di 26 jul 2005 17:59
Locatie:harderwijk

Bericht door dekker » zo 22 apr 2007 19:57

ik vind het wel wat hebben hoor, gewoon lekker simpel maar toch ook heel erg stijlvol.

ik vind de eerste de beste, die andere twee geven me een beetje de kriebels, ik word een beetje bang van die ´enorme´ bloem die over dat kleine pareltje hangt :lol:

maar ik vind het zeker wel een leuk idee, die bloem moet je er zeker inhouden vind ik :!: misschien leuker om een streng met mooie maar simpele kralen over die bloem te leggen, swarovski bijvoorbeeld. dat lijkt me echt enorm stijlvol :D wat helemaal bij jou sieraden past :D
Groetjes Marit

Gebruikersavatar
Angelaa
Bead Intelligent
Berichten:1267
Lid geworden op:zo 02 apr 2006 15:57
Locatie:Volendam
Contacteer:

Bericht door Angelaa » zo 22 apr 2007 19:58

ik heb op foto 1 gestemd........
Groetjes, Angela


Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » zo 22 apr 2007 20:35

Ik moest bij 2 en 3 ook meteen aan een vleesetende plant denken :shock: En de eerste foto spreekt mij ook niet aan eerlijk gezegd :oops:

Johan87
Bead Starter
Berichten:95
Lid geworden op:di 10 okt 2006 15:43
Locatie:Wenen

Bericht door Johan87 » zo 22 apr 2007 22:28

Ik vind het zeker niet vervelend dat jullie deze orchidee als pareletend monstertje beschrijven hoor. Ik heb daar geen last van.
De orchidee is daarentegen erg op haar tenen getrapt!


Dat ik de camera nog eens moet gaan gebruiken was al heel duidelijk voor mij. Nu is het wat donkertjes geworden, maar ik ga er morgen weer tegenaan. Zoals Dekker al zei, en ik voor mezelf al besloten had blijft mevrouw de orchidee in het prentje zitten. Ik ga gewoon eens de tips die jullie me gegeven hebben zo goed mogelijk proberen om te zetten. Daarom heb ik namelijk een vraagje voor Lissie. Iemand anders mag het natuurlijk ook uitleggen hoor.
Lissie schreef: En anders gewoon onthouden: korte zijde / lange zijde moet ongeveer de verhouding 1 / 1,62 hebben, dan zit je meestal wel goed :wink:
Wat bedoel je juist met dit?
Ah ja, de steel van de orchidee hangt er nog wel aan hoor, deze hangt gewoon achteraan, ik vond het nogal moeilik de orchidee met steeltje en bloem op de foto te krijgen.

Ik kruip nu in ijn bed, dan heb ik morgen weer een lange dag waarin er weer volop geëxperimenteerd kan worden.

Groetjes,

Johan

Johan87
Bead Starter
Berichten:95
Lid geworden op:di 10 okt 2006 15:43
Locatie:Wenen

Bericht door Johan87 » wo 25 apr 2007 21:55

hier mag een slotje op,
heb een nieuwe topic geopend met m'n nieuwe site.

groetjes,

johan

Gesloten