techniek witte foto's

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gebruikersavatar
Sanne
Bead Dreamer
Berichten:686
Lid geworden op:zo 08 okt 2006 21:43
Locatie:Utrecht
Contacteer:
techniek witte foto's

Bericht door Sanne » za 17 feb 2007 22:19

Hej

Na rondkijken op het forum heb ik niks kunnen vinden een aangezien de zoekmachiene 67 pagina's voor me vind.......stel ik even de vraag.

Ik wil het liefste foto's maken met een witte achtergrond, met het daglicht lukt het me niet, dan worde de foto's (achtergrond) altijd wat grijzig. Met mijn fotobewerkingsprogramma krijg je het iets duidelijker maar nog steeds niet wit. Ik kan de achtergrond ook niet wit gieten zegmaar (psp8) want hij ziet de achtergrond niet als geheel maar 1000 stukjes die je apart moet opvullen.

Is er misschien een lamp die jullie kunnen aanraden oid, want met daglicht kom ik er dus niet.


Misschien is er hier wel topic al over hoor dan mag je hier een slot op gooien, dan heb ik dat andere niet kunnen vinden of overheen gekeken.


Nou als iemand tips heeft, graaaaag!

Groetjes Sanne
X Sanne
:flirt:

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » za 17 feb 2007 23:44

Jaaaaaa, er is wel een topic over, maar hoe ik het ook probeer ik kan het nergens vinden :?

Ik weet wel dat Dorith hele mooie fotos maakt, en daar ook vaak complimenten over krijgt en dat mensen ook vaak aan haar vragen hoe ze dat doet.
Ik dacht dat ze ooit een apart topic had gemaakt om het uit te leggen, maar je raadt het al, die kan ik ook niet vinden :roll:
Miischien kun je haar een PBtje sturen?
~Audrey~

Gebruikersavatar
Sanne
Bead Dreamer
Berichten:686
Lid geworden op:zo 08 okt 2006 21:43
Locatie:Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sanne » zo 18 feb 2007 00:05

had ik vorige keer gedaan ( o schaam me dood bedenk me nu dat ik nooit wat terug had ge-pm't FOEI)
maar ze gebruikt daglicht, en dat wil dus niet bij mij..........

Ik gebruik wel de dichtbijstand, tulpje, ze liggen goed in het licht, maar wit........nee :twisted: :twisted: :lol:
X Sanne
:flirt:

Gebruikersavatar
yetteke
Bead Interested
Berichten:158
Lid geworden op:ma 08 jan 2007 20:50
Locatie:breendonk

Bericht door yetteke » zo 18 feb 2007 08:36

bij mij lukte het ook niet
nu maak ik de mooiste foto's in daglicht,maar alleen als de zon echt binnen schijnt en ik leg mijn sieraden op een wit blad papier op tafel
en nu vallen de foto's altijd goed mee

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » zo 18 feb 2007 09:58

Je moet ook iets met de witbalans van je camera doen. Maar vraag me niet wat, want ik heb echt geen idee.
Mijn camera kan heel erg veel, maar ik heb hem bijna altijd op automatisch staan omdat ik er niets van begrijp. Mijn vakantiefoto's en andere foto's slagen altijd heel goed al zeg ik het zelf, maar sieradenfoto's maken is echt een vak apart. :roll:
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
kis855
Bead Believer
Berichten:283
Lid geworden op:zo 09 okt 2005 10:19
Locatie:bleiswijk
Contacteer:

Bericht door kis855 » zo 18 feb 2007 10:03

ik hoor ook vaak dat je de witbalans van je camera moet instellen maar kan iemand uitleggen hoe je dat doet?
Of zit die functie niet op elke camera?

Gebruikersavatar
Dorith
Bead Intelligent
Berichten:1429
Lid geworden op:zo 10 aug 2003 19:24
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Bericht door Dorith » zo 18 feb 2007 11:07

ik gebruik idd daglicht. :D
Leg de sieraden voor het raam op een wit vel papier. Het lukt alleen echt mooi bij mooi helder weer, en bij mij juist met niet te veel zon.(dan krijg ik heel erg schaduw).
Macro stand aan, tulpje, en flits uit. En dan maar proberen, tot je denkt nu is ie mooi.
:wink:
Dan werk ik in photoshop de witbalans bij met de tool curves of levels. Tot het mooi genoeg is. De witbalans op je camera in stellen helpt ook een heleboel schijnt het, hoe dat moet weet ik echter niet. Je kunt ook zoeken op google..ik heb ooit een site gevonden op een log van iemand waar alles helemaal werd uitgelegd..natuurlijk niet bewaard :?

Succes en sowieso blijven oefenen!
Dorith
Voor wie het nog niet weet:
dorith spreek je uit als doriet :)

Gebruikersavatar
miranda
Bead Dreamer
Berichten:546
Lid geworden op:zo 15 jun 2003 19:49
Locatie:Eerbeek
Contacteer:

Bericht door miranda » zo 18 feb 2007 11:11

Wil je achtergrond idd zo wit mogelijk krijgen dan kan je het beste eerst de witbalans instellen.
Dit doe je door op het knopje wb te drukken althans bij een canon.
Kijk anders even in je genruiksaanwijzing of die er op zit.
DAn hou je de camera boven het witte vel en stel je hem in door op het knopje te drukken waar je normaal fotó's mee maakt.
Nu gaat je camera berekenen hoeveel flits hij nodig heeft om het in te stellen.
En daarna kan je je foto's maken.
Oh ja wit balans kan je niet instellen in dien je foto's neemt in de atuomatische stand.
Dus deze zul je moeten verzettten naar bijvoorbeel MV.

Groetjes
Miranda

Gebruikersavatar
Sanne
Bead Dreamer
Berichten:686
Lid geworden op:zo 08 okt 2006 21:43
Locatie:Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sanne » zo 18 feb 2007 11:17

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Jeetje ik wist niet dat je dat op je camera kon instellen, maar heb het geprobeerd en zie het verschil:

Zonder instellingen te veranderen:
Afbeelding

Na het veranderen van instellingen:
Afbeelding

De instellingen in mijn camera hebben niet echt een naam, ik heb een Kodak CX6330 en daar heb ik het zo gedaan:


menu

+/- 0:0\

Als je dat opent krijg je: exposure cmpensation en dan kan je ipv 0:0 het op 2:0 zetten, en dat is dus wat het wit van de achtergrond wit laat :lol: :lol:


JULLIE ZIJN DE BEST, nu ben ik helemaal happy !!!!!!!!!!!!!
Afbeelding
X Sanne
:flirt:

Gebruikersavatar
AstridQ
Bead Starter
Berichten:64
Lid geworden op:ma 22 nov 2004 21:47
Locatie:Nijmegen

Bericht door AstridQ » zo 18 feb 2007 11:18

Wauw, wat een verschil!! :shock: :D :D
Neem me mee...
Met jou!

Gebruikersavatar
Sanne
Bead Dreamer
Berichten:686
Lid geworden op:zo 08 okt 2006 21:43
Locatie:Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sanne » zo 18 feb 2007 11:25

ja goed he, nou ga ik vandaag de hele dag foto's maken ALLES OPNIEUW hhahah :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
X Sanne
:flirt:

Gebruikersavatar
Nathalie
Bead Interested
Berichten:163
Lid geworden op:vr 05 jan 2007 16:02
Locatie:Hengstdijk
Contacteer:

Bericht door Nathalie » zo 18 feb 2007 11:36

Jemig, wat een verschil! Prachtig!
Ik ga zo mijn lief eens vragen, die heeft een Canon. Kan ik hopelijk ook eens iets showen hier zonder me te ergeren aan de slechte kwaliteit van mijn foto's...

Groetjes Nathalie

Ilsemarie
Bead Starter
Berichten:87
Lid geworden op:za 30 sep 2006 19:00
Locatie:Haren
Contacteer:

Bericht door Ilsemarie » zo 18 feb 2007 11:53

Wat jij hebt ingesteld is gewoon puur overbelichten> maar eerlijk gezegd vind ik je sieraad er niet mooier op worden... de kleuren lijken zo heel licht (en misschien niet de werkelijkheid?!) en heel flets... de achtergrond is wel erg wit ja. Als je hem niet op 2 maar op 1 stelt, krijg je denk ik nog een beter resultaat. De achtergrond is dan misschien niet steriel-wit maar je sieraadkleuren ook wat krachtiger (en realistischer?)

maar dit soort dingen zijn altijd moeilijk, omdat het maar net is hoe de kleuren overkomen, dat is uiteindelijk toch het belangrijkste!

Gebruikersavatar
Sanne
Bead Dreamer
Berichten:686
Lid geworden op:zo 08 okt 2006 21:43
Locatie:Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sanne » zo 18 feb 2007 12:20

heej, klopt de kleuren worden anders maar dat kan ik bijstellen met psp8 dan krijg je de originele kleuren van het sieraad terug, dat had ik nog niet gedaan op de foto hierboven

als ik dat wel doe krijg je dit:
Afbeelding

ging net alleen ff snel om de achtergrond, maar zo krijg je dus de uiteindelijke foto
X Sanne
:flirt:

Ilsemarie
Bead Starter
Berichten:87
Lid geworden op:za 30 sep 2006 19:00
Locatie:Haren
Contacteer:

Bericht door Ilsemarie » zo 18 feb 2007 12:40

ah oké! Dan is het goed :D Die onderste is mooi ja :D

Gesloten