Welke camera gebruiken jullie

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
miranda
Bead Dreamer
Contacteer:
Welke camera gebruiken jullie

Bericht door miranda » wo 17 jan 2007 13:48

Tot voor kort kon ik de camera van ( ex vriend ) lenen.
Maar dat houdt nu dus op.
Ik wil er graag zelf 1 aanschaffen en ben benieuwd met welke camera jullie fotograferen en hoe jullie ervaringen zijn.

Hij had een canon powershot G3 maar deze is natuurlijk al weer verouderd.

Groetjes
Miranda

Ilsemarie
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Ilsemarie » wo 17 jan 2007 14:10

Aangezien een van mijn andere hobbys fotograferen is heb ik een canon eos 350d (sinds anderhalf jaar) en ik ben er super blij mee :D

Lissie
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Lissie » wo 17 jan 2007 14:11

Wij hebben de Canon Powershot A95. Hele mooie kleuren en een goede auto-zoom functie voor close-up. Ook goed handmatig in te stellen. Het enige nadeel is: Als je 'foto tonen na opnemen' aan hebt staan, duurt het heel lang voordat je weer de volgende foto kunt nemen. Maar als je die optie uit hebt staan, gaat het wél snel.
Ik weet niet hoe de G-serie is, maar over het algemeen komen de powershots goed uit de bus.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 17 jan 2007 14:20

Als je digitale spiegelreflexcamera wil kan je kijken naar http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... ototoestel" onclick="window.open(this.href);return false; . Die kosten wel al snel rond de 1000,- .

Johan87
Bead Starter

Bericht door Johan87 » wo 17 jan 2007 16:00

Hey,

Ik gebruik een Sony DSC P200.
Ik heb misschien niet de beste camera, maar 'k denk als je het een beetje mooi voorstelt, en een goeie belichting hebt kan je ook met minder dure camera's mooi resultaten krijgen.

groetjes,

Johan

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » wo 17 jan 2007 17:11

Mee eens Johan, ik maak ook wel eens foto's met de niet zo heel erg dure camera van mijn moeder, en daar komen erg leuke foto's uit. Het belangrijkste is (in mijn leken-ogen) belichting.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Essie4
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door Essie4 » do 18 jan 2007 23:07

Ik heb gewoon een goedkope camera, kijk naar de foto's op mijn site.
Ik kan er goed mee overweg hoor en er zijn velen die vragen wie de foto's hebben gemaakt. Ze lachen als ze horen dat het zo'n goedkoop ding is. Maar daar kan je ook veel mee!

Wicked Flower
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Wicked Flower » vr 19 jan 2007 11:08

ik heb er een van de HEMA, het is vooral dat je moet ofenen met belichting, afstand en dergelijke. dan kun je zoals ze al zeiden met elke camera mooie foto's maken.

let wel op dat er een knopje op zit dat je foto's van dichtbij kunt maken (weet zo even de naam niet meer)
...:::Floortje:::...

miranda
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door miranda » vr 19 jan 2007 11:26

Je bedoelt macro opname.

Ja ik heb al aardig wat informatie gekregen van jullie.
En nu weet ik dat ik niet zo'n mega dure hoef aan te schaffen.
Als hij maar een aantal functies heeft.
En dat de belichting goed moet zijn.

Groetjes
Miranda

Nessae
Bead Lover

Bericht door Nessae » vr 19 jan 2007 15:42

ik heb een panasonic fz7

madebyme
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door madebyme » di 10 jul 2007 19:13

Hallo, ik heb een vraagje. Ik 'mag' een digitale camera op mijn verjaardag, en ik vroeg me af of het zin heeft om een goedkope te nemen. Ik zie soms wel camera's van rond de 89 euro. Kun je daarmee goed fotograferen of is dat niks? sorry, maar heb er echt nog geen verstand van. Daar zal dan wel niet zo'n macro-opname knopje op zitten?

Ik hoef nog niet per se spullen te verkopen, dus superdeluxe hoeft het niet te zijn, maar duidelijke foto's op mijn webpagina zou wel leuk zijn. Als ik er echt geen duidelijke foto's mee kan maken, dan kan ik misschien beter sparen voor een andere.. Of oefenen met een goedkopere, maar er valt niet veel te oefenen aan een automatisch gevalletje... denk ik...

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 10 jul 2007 19:18

Als je 1 wil met veel mogelijkheden en goede kwaliteit, kijk naar fuji finepix, weet niet welke versies tegenwoordig, ik had iets van s500, vele kralen van creadream zijn daarmee gefotografeerd ;) kostte toen tussen de 250 en 350, weet niet meer precies, maar dan heb je alle mogelijkheden, en goede kwaliteit.

madebyme
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door madebyme » di 10 jul 2007 19:31

Bedankt voor je reactie sandra, maar ik durf juist niet zo'n dure camera te vragen... daarom vroeg ik me af wat je hebt aan een camera van rond de 100 oiro.
Ik heb even gekekn in de mediamarkt folder: wat betekent bv een zoom van 15.8-17.4 en instelbaar tot 1600 ISO? (dat is iets met het licht toch?)

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 10 jul 2007 19:58

Je kan dan het beste even langs een winkel denk ik, en laten adviseren, bv bij mediamarkt. Kijk anders ook naar http://www.vergelijk.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; .
belangrijkste in jouw geval is denk ik macro opnames en kunnen puzzelen met licht.

madebyme
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door madebyme » di 10 jul 2007 20:05

Ik heb ME/CVS en dus totaal geen energie om naar zo'n winkel te gaan en een verhaal aan te horen wat ik totaal niet opneem. Mijn vader had ook al allemaal documenten gestuurd naar mij, maar die kan ik dus ook niet lezen... :? Daarom vrioeg ik hier of het evt. wat kan zijn, anders moet mijn vader het maar zelf uitzoeken hoor.

Gesloten