HELPPPPPPPP wat te doen tegen plagiaat?

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gebruikersavatar
Eliina
Bead Professional
Berichten:1664
Lid geworden op:di 19 jul 2005 21:54
Locatie:Oldenzaal
Contacteer:
HELPPPPPPPP wat te doen tegen plagiaat?

Bericht door Eliina » do 11 jan 2007 17:01

Nou fijn, geef ik iemand tips en help ik iemand met het maken van de website, blijkt het gewoon dat ze mijn eigen geschreven tekst jat!! Namelijk mijn bestelvoorwaarden. Ik ben daar hartstikke lang mee bezig geweest, en dan zo klakkeloos overnemen pffffff........ Nu zegt diegene dat ze dat niet heeft gedaan? Wat kan ik hier tegen doen? Is wel heel toevallig of niet? Iemand tips?

Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Gebruikersavatar
alida
Bead Believer
Berichten:202
Lid geworden op:di 12 okt 2004 08:10
Locatie:Zutphen
Contacteer:

Bericht door alida » do 11 jan 2007 17:38

Tja Elina, volgens mij kun je daar weinig tegen doen. Het is jouw woord tegen die andere.

Het is natuurlijk niet leuk, flink balen. Helemaal als je haar hebt geholpen.
:cry: :cry: :cry:
Groetjes
Alida

Gebruikersavatar
Eliina
Bead Professional
Berichten:1664
Lid geworden op:di 19 jul 2005 21:54
Locatie:Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Eliina » do 11 jan 2007 17:51

Ja daarom, vooral als ik zie dat me dat zo niet in dank word afgenomen. Maar om die site nou te gaan hacken gaat ook weer zo ver whaha :lol: Is maar een grapje hoor ;) Anders vraag ik het diegene nog wel een keer, en anders wil ik haar naam hier ook wel gaan vermelden (ze zit ook hier op het forum), maar zo ben ik nou ook weer niet, ik vind dat ze het gewoon moet veranderen!

Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Gebruikersavatar
Eliina
Bead Professional
Berichten:1664
Lid geworden op:di 19 jul 2005 21:54
Locatie:Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Eliina » do 11 jan 2007 18:44

alida schreef:Het is jouw woord tegen die andere
Ik kan als het goed is wel aantonen dat ik mijn site al veel langer heb.. :wink:
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door sam » do 11 jan 2007 18:57

Das flauw he?

Gaat niet eens om die tekst, vind ik dan altijd,
maar de tijd en moeite die jij erin hebt gestopt.
Je bent zo lang bezig en doet moeite, en een ander kan het in 5 min
plaatsen.

Dat is altijd vervelend, Bah!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 11 jan 2007 19:09

Ik heb hetzelfde probleem al met een andere webshop, ze hebben de tekst nog steeds niet aangepast, vind ik erg kinderachtig. Ik heb ze weer gemaild, krijg gewoon geen antwoord meer...Neiging ff flink negatieve reclame over ze te maken, maar ja, moet ook niet te ver gaan natuurlijk...

Lissie
Bead Addict
Berichten:2049
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 09:08
Contacteer:

Bericht door Lissie » do 11 jan 2007 19:15

Hoi Eliina,

Het is idd flink balen, en heel flauw. Zeker omdat je die persoon geholpen hebt met de website is dit echt wel 'stank voor dank'. Maar ik zou er verder ook geen woorden meer aan vuilmaken, allemaal zonde van de moeite. Je kunt je tijd vast beter besteden, bijvoorbeeld aan het maken van sieraden :mrgreen:
Je hebt sowieso al een voorsprong op haar omdat zij het uitgelegd moest krijgen. En jij hebt de eer van 100% eigen werk :!:
Heb trouwens even op je site gekeken, en die ziet er echt super uit!

En voor degene die dus de tekst heeft overgenomen: Zielig hoor, kun je zelf niks verzinnen? (wie de schoen past...)

Kruimeltje
Bead Addict
Berichten:2102
Lid geworden op:vr 04 jul 2003 09:54
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » do 11 jan 2007 19:28

Flauw zeg! help je iemand nemen ze jou teksten over... geval van stank voor dank

wat je eraan kan doen ik denk niet veel je kan degene verzoeken dr eigen tekst te schrijven en als ze dat niet doet denk ik dat je er niet veel aan kan doen

degene zou gewoon zelf iets moeten verzinnen of iedergeval in eigen woorden iets kunnen schrijven
Groetjes Kruimel

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » do 11 jan 2007 19:32

Gewoon een berichtje sturen met het vriendelijke verzoek het te wijzigen, jij weet dat je het eerder geschreven hebt en nu geef je ook nog aan dat je het kunt bewijzen dus ga je erachter aan toch. Ik heb daar zo'n bloedhekel aan. Lastig is alleen dat als ze het een beetje aanpassen dat dat genoeg KAN zijn, hoeft niet. Er is zoiets als copyright en daar zijn wel regels voor ook op het net. In het ergste geval kun je hier zelfs een rechtzaak van maken dussss mailen kan altijd :wink: SUCCES :!:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » do 11 jan 2007 19:42

Ik ken het probleem. Een deel van mijn tekst is ook bijna letterlijk overgenomen door iemand anders. Maar wat kan je er aan doen? Volgens mij helemaal niets. Helaas.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 11 jan 2007 21:54

Als je genoeg geld heb of goede verzekering kan je er wat aan doen hoor. ;) Er was veel gekopieerd van de webshop van mijn broer, het liep uit tot een rechtszaak maar ze wonnen wel.

Gebruikersavatar
Eliina
Bead Professional
Berichten:1664
Lid geworden op:di 19 jul 2005 21:54
Locatie:Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Eliina » do 11 jan 2007 22:13

Haha nee hoor zo ver hoeft het ook alweer niet te gaan, ze is van mijn leeftijd en ze zit hier ook op het forum, en mijn site is natuurlijk gewoon veel mooier :roll: :P :P
Maar het gaat er gewoon om dat ze dat gewoon moet veranderen, orgineel zijn is ook niet zo moeilijk..... Ook had ik een mailform gemaakt, ze wou weten waar die vandaan kwam, nou dan zeg ik dat gewoon. Als ze het nou gewoon gevraagd had, dan had ze best mijn bestelvoorwaarden kunnen gebruiken als hulpmiddel, maar nu heeft ze bijna alleen het rekeningnummer enzo veranderd... Pfff doe even orgineel..
Ook zo flauw dat ze gaat zeggen dat haar site eerder klaar was, ik heb al een hele tijd deze site, die was toen nog nooit 100% af geweest, maar die teksten had ik er wel opgezet alleen nog niet alle sieradenfoto's.
Als je graag de teksten wil vergelijken, moet je maar even pben dan zeg ik het wel op welke site je moet kijken als iemand wil.

Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Gebruikersavatar
Eliina
Bead Professional
Berichten:1664
Lid geworden op:di 19 jul 2005 21:54
Locatie:Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Eliina » do 11 jan 2007 22:24

Ik wil ook gewoon met dit topic bereiken dat ze het verwijderd, want ze leest dit vast nog wel. Ik heb heus niks persoonlijks tegen haar maar ik vind dat je dit dan wel een beetje 'professioneel' en 'vriendschappelijk' aan kan pakken, het moet toch niet te gortig worden dat we allemaal beveiligingen op onze sieradensites moeten gaan zetten omdat een paar mensen graag wat dingen van anderen kopiëren??!!
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » do 11 jan 2007 22:44

Ik denk dat ik wel weet wie het is, maar die site lijkt in zijn geheel wel een kopie van de jouwe Elina, alleen een ander kleurtje..
Altijd jammer als iemand blijkbaar niet creatief genoeg is om zelf iets te verzinnen.

Maarre, je site is heel mooi zeg! :shock: :flowerysmile:

Gebruikersavatar
Eliina
Bead Professional
Berichten:1664
Lid geworden op:di 19 jul 2005 21:54
Locatie:Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Eliina » do 11 jan 2007 23:23

Ja helaas, ik ben ook weken bezig geweest om een goede indeling te verzinnen, heel veel dingen uitgeprobeerd, kleuren te verzinnen, hoe ik mijn sieraden wilde tonen enz. enz.
En als dan iemand ziet bij mij goh wat leuk doe ik dat maar ook word ik daar niet blij van.
Het is net alsof jij aan een kunstwerk bent begonnen, en dat iemand anders het laatste likje verf eraan geeft, en gelijk met een grote foto op de voorpagina van de krant komt, en alle eer krijgt.... (zo voelt het iig een beetje, niet zo overdreven hoor ;) )
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Gesloten