ff een paar vraagjes

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
*MiniMe*
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:wo 22 okt 2003 18:29
Locatie:Groningen
ff een paar vraagjes

Bericht door *MiniMe* » za 17 jan 2004 20:44

Hey allemaal.. Ik heb ff een vraagje aan jullie..
Ik wil graag ook een site beginnen en dan online mijn sieraden verkopen... Alleen ik heb het momenteel erg druk met school :cry:
Nou vroeg ik me ff af hoe lang jullie erover doen om genoeg 'content' op jullie site te zetten? En krijgen jullie dan ook wel redelijk/veel bestellingen? :roll:

Gebruikersavatar
katskralen
Bead Fanatic
Berichten:1939
Lid geworden op:zo 09 feb 2003 17:01
Locatie:Kessel-Lo (Belgie)
Contacteer:

Bericht door katskralen » za 17 jan 2004 21:01

Ik heb een site waar ik veel te weinig tijd in stop, en dan verkoop je dus helemaal niets. Er bestaan zoveel sites de laatste tijd, dat het moeilijk is om er nog tussenuit te schieten.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik zou er dus niet teveel van verwachten. Ik denk dat je dan minder tijd kwijt bent met bv. je dingen op veilingsites te plaatsen, en dat je daar relatief sneller zal verkopen.

Lady_Violet
Bead Interested
Berichten:200
Lid geworden op:ma 15 sep 2003 18:46
Locatie:Belgie - Boom
Contacteer:

Bericht door Lady_Violet » za 17 jan 2004 21:56

Ik stop ook niet veel tijd in mijn site, want ik heb altijd veel te werk voor school.
Maar ik heb ook nog nooit iets verkocht via mijn site en ik denk niet dat veel mensen via een "persoonlijke site" willen kopen.
Je verkoopt het beste als je je sieraden op een veilingssite zet en dan kan je daar wat reclame maken voor je site.
Ook op markten en beurzen verkoop je meer.
Mijn site is eigenlijk op mijn "klanten" een beetje op de hoogte te houden van wat ik allemaal heb gemaakt. Als ze iets zien dat ze willen, komen ze gewoon langs om te passen (vooral familie en vrienden)

Groetjes
Groetjes
Lady_Violet

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 17 jan 2004 21:59

omdat dit over websites maken gaat, heb ik het verplaatst naar 'websites maken'.

Gebruikersavatar
Stéphanie
Bead Dreamer
Berichten:713
Lid geworden op:zo 23 feb 2003 11:44
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » zo 18 jan 2004 10:57

Ik zou je aanraden nog heel even te wachten tot de ergste drukte voorbij is...

Ik heb het ontzettend druk met school op het moment, de proefwerkweek is weer begonnen :(. En m'n site loopt als een trein. Het is echt niet normaal meer. Elke keer als ik m'n e-mail van m'n site check staat er weer een aantal keer 'Bestelling'. Nog even en ik word gek ;). Ik krijg het nooit op tijd af. Nog even en ik gooi m'n site plat want ik kan het bijna niet meer aan.

Moraal van het verhaal: als je het druk hebt met school - niet doen :).
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 18 jan 2004 11:06

leuk voor je dat het zo goed gaat stephanie. :) mag ik vragen hoeveel bezoekers je ongeveer per dag hebt?

volgens mij kan je het beste sieradenparty's proberen te organiseren als je sieraden wil verkopen. dat kost veel minder tijd (website maken en onderhouden kost veel tijd) en je verkoopt het dan ook rechtstreeks (niet opsturen = geen verzendkosten, niet wachten tot je het geld op je rekening heb, etc).

Gebruikersavatar
Stéphanie
Bead Dreamer
Berichten:713
Lid geworden op:zo 23 feb 2003 11:44
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » zo 18 jan 2004 12:39

Je mag alles vragen, maar dit weet ik helaas niet ;). Ik heb geen nedstat, ik heb geen zin in al dat gedoe om te installeren enz :). Zegt gebruikte bandbreedte iets? Dat is nl steeds ongeveer 2 GB per maand :).
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 18 jan 2004 12:46

2 Gb is best veel, dus ik denk wel redelijk veel bezoekers. 3 Gb is namelijk de gemiddelde maximum. als ik zou moeten gokken gok ik dat je al gauw minimaal 100 per dag heb. maarreh, nedstat 'installeren' is echt niet lastig. je meldt je aan, kopieer een html code in je startpagina en that's it! je moet zelf weten maar ik persoonlijk vind het echt zonde als je dat soort dingen niet weet.....het is zo leuk te weten hoeveel bezoekers je hebt! je kan dan ook zien uit welke landen ze komen en hoe ze je hebben gevonden. maar goed...ik heb het al een paar keer gezegd, ik hou maar op. ;)

Gebruikersavatar
Stéphanie
Bead Dreamer
Berichten:713
Lid geworden op:zo 23 feb 2003 11:44
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » zo 18 jan 2004 14:23

Hahaha, ik heb het wel eens geprobeerd en ging met het aanmelden al de fout in ;). Toen heb ik het maar opgegeven :P. Misschien dat ik het later nog een keertje probeer :).
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

moshi-moshi
Bead Interested
Berichten:116
Lid geworden op:di 29 jul 2003 13:10
Contacteer:

Bericht door moshi-moshi » zo 18 jan 2004 20:14

http://www.marcelian.nl/Sieraden/sierad ... pagina.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat vind ik best een leuke site met info.

In tegenstelling tot St?phanie verkoop ik via mijn site echt niet veel. Ik moet het eerder hebben van mond op mond reclame via vrienden familie en kennissen. We zijn inderdaad met zoveel dat de concurentie groot is. En je creaties slechts tegen materiaalkosten verkopen is denk ik niet de bedoeling :lol: .
Maak je een site zorg dan dat je iets unieks laat zien om toch nog een beetje op te vallen en er gaat stiekem toch best een hoop tijd in zitten (fotos maken, bijpassende tekstjes verzinnen etc. etc.).

*MiniMe*
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:wo 22 okt 2003 18:29
Locatie:Groningen

Bericht door *MiniMe* » ma 19 jan 2004 18:40

Hmm.. Ik weet genoeg.. Ik denk maar dat ik ff wacht tot de zomervakantie en tot die tijd maar een voorraadje ga maken. :)
Ik heb al ervaring met sites maken dus dat is geen probleem :lol:

Annemieke
Bead Believer
Berichten:213
Lid geworden op:za 08 feb 2003 14:14
Locatie:Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Annemieke » wo 28 jan 2004 13:13

Hoi Sandra,

Ik heb bij dat nedstat gekeken, maar zo'n gratig teller mag niet op een commerciele site dus dan kan het niet toch?
Of zie ik iets over het hoofd?

Groetjes Mieke

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 28 jan 2004 14:00

mochten ze ooit zien dat jij de nedstat gebruik dan zeg je je hebt een website om je hobby mee terug te verdienen, niet in de hoop rijk te worden, dus niet commercieel. wees een beetje bijdehand. ;)

Annemieke
Bead Believer
Berichten:213
Lid geworden op:za 08 feb 2003 14:14
Locatie:Gorinchem
Contacteer:

Bericht door Annemieke » wo 28 jan 2004 17:43

Hoi Sandra,

Bedankt voor de snelle reactie! Ben meestal niet zo bijdehand maar in dit geval maak ik maar een uitzondering geloof ik... :wink:
Bedankt!

Gesloten