hallo,
ik kan niet meer met psp werken, en kopen mag ik het niet! nu heb ik photoshop maar ik snap een paar dingen niet!
hier komen de vragen:
1. hoe kan ik een bestand(afbeelding) unlocken? of kan dit niet?
2. hoe kan ik meerdere foto's in 1 afbeelding plaatsen?
3. hoe kan ik zoals dit: http://www.mijnjuwelen.nl/Images/knoppe ... tingen.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
de tekst eraf halen.... dus eigenlijk de lagen scheiden?
veel vragen maar ik kom er niet meer doorheen!!!
groetjes jasmijn
photoshop
1. unlocken weet ik niet, nooit mee gewerkt. lijkt me dat je gewoon in de layer-view iets uitklikt???
2. met ctrl+n een nieuwe foto maken, groot formaat opgeven, bijvoorbeeld 1000 x 1000. Dan andere foto's openen, daar alles selecteren (ctrl+a) en kopieren (ctrl+c), daarna in nieuwe foto plakken (ctrl+v). Er wordt dan voor iedere kopie een nieuwe layer aangemaakt.
3. layers scheiden kan niet. Daarvoor moet je een PSD bestand hebben, waarin de layers apart worden opgeslagen. In een JPG-tje worden nooit layers opgeslagen.
2. met ctrl+n een nieuwe foto maken, groot formaat opgeven, bijvoorbeeld 1000 x 1000. Dan andere foto's openen, daar alles selecteren (ctrl+a) en kopieren (ctrl+c), daarna in nieuwe foto plakken (ctrl+v). Er wordt dan voor iedere kopie een nieuwe layer aangemaakt.
3. layers scheiden kan niet. Daarvoor moet je een PSD bestand hebben, waarin de layers apart worden opgeslagen. In een JPG-tje worden nooit layers opgeslagen.