nummeren sieraden op je website

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
Ilsemarie
Bead Starter
Contacteer:
nummeren sieraden op je website

Bericht door Ilsemarie » ma 08 jan 2007 18:18

Misschien is dit niet helemaal de goede categorie maar waar ik het anders moest plaatsen wist ik ook niet.

Ik heb al mijn sieraden inmiddels gefotografeerd en maak van elk sieraard een kleine collage die ik dan op mijn site ga plaatsen. (lees: van elk sieraad een overzichtsfoto op halsje en wat detail foto's)

Maar hoe doen jullie dat met nummeren? Wat vinden jullie het handigste?

troeletje
Bead Interested

Bericht door troeletje » ma 08 jan 2007 18:48

hoi!

hoe maak je dat dan? mij lukt het namelijk niet!

groetjes jasmijn
De ware pubertijd duurt je hele leven lang!!!

Afbeelding

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » ma 08 jan 2007 18:55

Ik vond dat ook heel erg lastig!
kreeg van iemand de goed tip om dat wel te doen.

Nu heb ik bij ketting K001 en dan zo oplopend...
Weet niet of dat handig is, maar goed :wink:

Vind het alleen lastig als ik een ander plaatje voorop wil zetten,
dan klopt de nummering niet meer :(

Lissie
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Lissie » ma 08 jan 2007 18:58

Ik geef mijn sieraden allemaal een naam. Voor mensen die iets willen bestellen is het ook makkelijker om een naam door te geven dan een nummer.
En anders kun je zoiets doen:

K00001 = ketting 1
A00001 = armband 1

etc.
Misschien een ideetje?

Ilsemarie
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Ilsemarie » ma 08 jan 2007 18:58

Een voorbeeld :D
Een set (ketting/armband/oorbellen)

Ik heb het met Paint Shop Pro 7 gemaakt. Mijn website is zwarte achtergrond met witte tekst. (tevens paardensportgegevens en Fotografie, en op een zwarte achtergrond komen kleuren mooier uit naarmijn mening :D Dus vandaar, en ik wil mijn hele site graag in 1 stijl houden en het is een mooie neutrale kleur)

Ik heb een zwart achtergrondje gemaakt (ik heb hem zo gemaakt dat hij precies in een internetexlplorer scherm past onder mijn menubalk bovenaan zodat je dus niet hoeft te scrollen maar wel zo groot mogelijke foto's hebt. En door de combinatie van gefotografeerd op een halsje en gescande stukjes krijg je in mijn ogen een mooi beeld van het sieraad en de kralen :D )met psp en daar bovenop in een nieuwe laag verschillende "kadertjes" gemaakt. Zwart randje, dikke witte rand. Tussen de kaders heb ik allen zwart opgevuld. Nu neem ik de foto's en plak die tussen de achtergrond (zwarte basislaag) en de kaderlaag in. Dan schuif ik het deel van de foto wat ik nodig heb goed onder het kader zodat zichtbaar is wat zichtbaar moet zijn en mocht eventueel in andere kaders ook wat zichtbaar zijn poets ik dat even weg van die foto. Als alles naar wens is doe ik opslaan als, in jpg opslaan en dan vraagt hij automatisch alle lagen samenvoegen tot één laag?, ja... en klaar is Ilsemarie :D

En in twee kleine extra kadetjes heb ik bovendien mijn naam en website gezet. Dus als ik ze een keer heir op het forum plaats dan staat dat er ook direct netjes bij. Of als iemand anders ze een keer laat zien aan iemand, staat mijn site er ook direct bij. :D

Ilsemarie
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Ilsemarie » ma 08 jan 2007 19:00

Aan de begin letter met he tnummer erachter had ikookal gedacht. Ik denk dat ik dat maar doe :D Maar je weet maar nooit, soms hebben mensen vreselijke handige dingen waar je zelf niet aan gedacht had.

edit: namen geven is nie thelemaal mijn ding denk ik.

Lissie
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Lissie » ma 08 jan 2007 19:01

Ilsemarie schreef:Een voorbeeld :D
Een set (ketting/armband/oorbellen)
Mooie foto's!!! Ziet er echt heel mooi uit! Met zulke foto's zou ik voor namen gaan. Dat komt veel meer over. Bijvoorbeeld 'Indian lace' voor deze? :mrgreen:
Ik zou trouwens je foto's wel wat comprimeren voor je website. Maar dat is een ander onderwerp :mrgreen:

Fieke
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Fieke » ma 08 jan 2007 19:42

Ik nummer met :

K001 , ARM001, SET001, SLEU001, OOR001, BEA001 :lol:

Gesloten