welke website

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gebruikersavatar
miss beady
Bead Designer
Berichten:983
Lid geworden op:do 05 aug 2004 20:21
welke website

Bericht door miss beady » di 29 aug 2006 17:01

Wie wil mij van goed advies dienen en op weg helpen.

Ik weet dat er vele gratis web-site mogelijkheden zijn.
Nu heb ik zelf al een msn groep aangemaakt, maar die vind ik niet zo leuk qua uitstraling.
De eigensite.nl site's stralen ook niet echt iets uit, hoewel ze prima werken.
Ik weet dat er nog meer zijn, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee welke en waar ik moet zoeken.

Misschien kan iemand me programma's adviseren waarmee ik zelf een site kan bouwen........niet te moeilijk hoor!!! Zoveel verstand heb ik er ook niet van.

Wie kan me op een spoor zetten.........Let wel; het moet wel een site zijn die gemakkelijk te bedienen is zal ik maar zeggen. Ik denk dat ik het leuk vind om met die site te stoeien........maar ben niet echt van plan om een website op te gaan zetten bedoeld voor verkoop. Ik geloof dat het meer voor de heb is.....haha. Gewoon om te laten zien wat je maakt.

Wie wil me helpen met goed advies.

Groetjes, Monique
Afbeelding

DreamS
Bead Intelligent
Berichten:1484
Lid geworden op:vr 17 mar 2006 18:28
Locatie:Capelle a/d Ijssel
Contacteer:

Bericht door DreamS » di 29 aug 2006 17:11

Kijk is in andere topics en gebruik de zoek functie even :) 4 topics hier onder bijvoorbeeld ;)

Dit zei ik in een ander topic.
DreamS schreef:Hallo Alida :D

Ik zelf ben begonnen met een website bij Freewebs. Wel zo'n standaard website. Is erg makkelijk! De lay-out word automatisch verzorgd je moet alleen gewoon de dingen die je wilt laten showen een beetje mooi neerzetten. Dit kun je allemaal maken op http://www.freewebs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zelf wou weer wat anders inplaats van zo'n standaard Lay out dus wou ik zelf iets maken.. Dus ik heb geprobeerd mezelf HTML aan te leren maar dat wou niet echt lukken dus heb ik Frontpage gekregen waar het wel mee lukt ;) Dat werkt hetzelfde als Word (Bijna hetzelfde dan ;) ).
Dat kan je dan uploaden op http://www.freewebs.com" onclick="window.open(this.href);return false; en dan heb je toch een site in eigen stijl ;)

En als je geen http://www.freewebs.com/vulzelfietsin" onclick="window.open(this.href);return false; wil.. Dan kan je altijd naar http://www.joynic.com" onclick="window.open(this.href);return false; gaan om er een http://www.vulzelfietsin.nl.tt" onclick="window.open(this.href);return false; van te maken ;) Kost geen geld en toch is het mooier en korter..

Veel succes
Groetjes Lauriette
Afbeelding

Gebruikersavatar
miss beady
Bead Designer
Berichten:983
Lid geworden op:do 05 aug 2004 20:21

Bericht door miss beady » di 29 aug 2006 18:15

DreamS schreef:Kijk is in andere topics en gebruik de zoek functie even :) 4 topics hier onder bijvoorbeeld ;)

Dit zei ik in een ander topic.
DreamS schreef:Hallo Alida :D

Ik zelf ben begonnen met een website bij Freewebs. Wel zo'n standaard website. Is erg makkelijk! De lay-out word automatisch verzorgd je moet alleen gewoon de dingen die je wilt laten showen een beetje mooi neerzetten. Dit kun je allemaal maken op http://www.freewebs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zelf wou weer wat anders inplaats van zo'n standaard Lay out dus wou ik zelf iets maken.. Dus ik heb geprobeerd mezelf HTML aan te leren maar dat wou niet echt lukken dus heb ik Frontpage gekregen waar het wel mee lukt ;) Dat werkt hetzelfde als Word (Bijna hetzelfde dan ;) ).
Dat kan je dan uploaden op http://www.freewebs.com" onclick="window.open(this.href);return false; en dan heb je toch een site in eigen stijl ;)

En als je geen http://www.freewebs.com/vulzelfietsin" onclick="window.open(this.href);return false; wil.. Dan kan je altijd naar http://www.joynic.com" onclick="window.open(this.href);return false; gaan om er een http://www.vulzelfietsin.nl.tt" onclick="window.open(this.href);return false; van te maken ;) Kost geen geld en toch is het mooier en korter..

Veel succes
Groetjes Lauriette
Dank voor je antwoord Dreams, maar ik stelde een gewone vraag......
Misschien dat iemand me wel op weg kan helpen. Het antwoord van jou helpt me niet echt op weg. Denk je dat ik de topics waar jij naar verwijst niet eerst heb doorgenomen??? Ik zit al iets langer op dit forum, dus weet wel hoe het werkt!

Groetjes, Monique
Afbeelding

Gebruikersavatar
dimfie
Bead Interested
Berichten:174
Lid geworden op:di 07 sep 2004 19:14
Locatie:Weert
Contacteer:

Bericht door dimfie » di 29 aug 2006 19:40

Wat een leuk en handig programma is om eigen websites te maken is WebPro. Ik heb hetzelf ook en het is voor een beginneling echt superhandig.
Groetjes Els

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » di 29 aug 2006 20:00

Als je graag even uitzoekt hoe dingen werken kan je proberen iets in html te maken. ik ben vanmorgen begonnen en ik ben al heel ver gekomen met deze site http://www.websitesmaken.be

Als je zoiets gemaakt hebt kan je dat bij freewebs zetten. Je kan ook zelf prullen in kladblok ofzo en opslaan als index.htm. Dan in internet explorer (voor firefox bv weeti k het niet). Je gaat naar bestand, openen, bladeren en dan kies je het bestand dat je net gemaakt hebt. Het staat dan niet op internet maar jij krijgt het wel zo te zien.

DreamS
Bead Intelligent
Berichten:1484
Lid geworden op:vr 17 mar 2006 18:28
Locatie:Capelle a/d Ijssel
Contacteer:

Re: welke website

Bericht door DreamS » wo 30 aug 2006 07:50

miss beady schreef: 1. Ik weet dat er vele gratis web-site mogelijkheden zijn.
Nu heb ik zelf al een msn groep aangemaakt, maar die vind ik niet zo leuk qua uitstraling.
De eigensite.nl site's stralen ook niet echt iets uit, hoewel ze prima werken.
Ik weet dat er nog meer zijn, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee welke en waar ik moet zoeken.

Daar geef ik dus antwoord op, http://www.freewebs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

2. Misschien kan iemand me programma's adviseren waarmee ik zelf een site kan bouwen........niet te moeilijk hoor!!! Zoveel verstand heb ik er ook niet van.

Gaf ik dus ook antwoord op, Frontpage

3. Wie kan me op een spoor zetten.........Let wel; het moet wel een site zijn die gemakkelijk te bedienen is zal ik maar zeggen. Ik denk dat ik het leuk vind om met die site te stoeien........maar ben niet echt van plan om een website op te gaan zetten bedoeld voor verkoop. Ik geloof dat het meer voor de heb is.....haha. Gewoon om te laten zien wat je maakt.

Freewebs is simpel..

Wie wil me helpen met goed advies.

Groetjes, Monique
Oké en nou snap ik niet waarom mijn bericht niet helpt want ik geef daar gewoon antwoord op al je vragen.. :? Owja en sorry dat ik het toevallig aanraadt om de zoekfunctie te gebruiken.. Er zijn ongeveer 300 topics met deze vraag.. :?
Afbeelding

Gebruikersavatar
miss beady
Bead Designer
Berichten:983
Lid geworden op:do 05 aug 2004 20:21

Bericht door miss beady » wo 30 aug 2006 14:18

Dreams,
Ik zal het iets anders zeggen; het stoort me dat je zo reageert je bemoeit je teveel met alles op dit forum. Ben ik zo duidelijker??
Het antwoord wat jij mij gegeven hebt had ik al gelezen in het topic van Alida. Begrijp je dan niet dat ik daarmee geen antwoord heb op wat ik vraag of zoek?? Je zou eens moeten stoppen met OVERAL iets van de vinden of een antwoordt op te geven. Je bemoeit je TE veel met alles. Je HOEFT niet overal iets van te vinden of op te reageren.
Daar komt bij.........we stellen allemaal wel eens een stomme vraag of iets wat inderdaad al 300 keer gevraagd is. NOU EN!! Ik vraag niet om zo'n antwoordt die jij tot nu toe al 2x gegeven hebt. Als je niets beters te doen hebt dan of forums te proberen de sfeer te bepalen ga dan iets anders doen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » wo 30 aug 2006 14:32

miss beady schreef:Dreams,
Ik zal het iets anders zeggen; het stoort me dat je zo reageert je bemoeit je teveel met alles op dit forum. Ben ik zo duidelijker??
Het antwoord wat jij mij gegeven hebt had ik al gelezen in het topic van Alida. Begrijp je dan niet dat ik daarmee geen antwoord heb op wat ik vraag of zoek?? Je zou eens moeten stoppen met OVERAL iets van de vinden of een antwoordt op te geven. Je bemoeit je TE veel met alles. Je HOEFT niet overal iets van te vinden of op te reageren.
Daar komt bij.........we stellen allemaal wel eens een stomme vraag of iets wat inderdaad al 300 keer gevraagd is. NOU EN!! Ik vraag niet om zo'n antwoordt die jij tot nu toe al 2x gegeven hebt. Als je niets beters te doen hebt dan of forums te proberen de sfeer te bepalen ga dan iets anders doen.
Hey Missbeady, misschien kan je proberen dit anders te verwoorden? Je bedoelt het misschien niet zo maar dit kan heel hard overkomen via internet. Soms geven mensen wel eens een antwoord dat er niets mee te maken heeft, maar zij probeerde je gewoon te helpen. Niemand kon weten dat je die topics al gelezen had en het dus al wist.

Ik vind het een beetje te hard om te zeggen dat ze niet overal mag reageren. Als je iets bij te dragen hebt moet dat kunnen en dat probeerde zij hier ook, misschien niet het antwoord wat jij in gedachten had, maar dan kan je misschien je vraag anders formuleren want dit komt bij mij over als een redelijk antwoord.

Gebruikersavatar
Fieke
Bead Brilliant
Berichten:2939
Lid geworden op:zo 05 sep 2004 21:03
Locatie:België
Contacteer:

Bericht door Fieke » wo 30 aug 2006 14:38

Waarom toch altijd dat geruzie op dit forum?
Vroeger was het hier altijd zo gezellig, zelden of nooit ruzie..

Ik hoop dat het terug zo kan worden als vroeger!

We zijn toch allemaal vrienden, niet? :team:

Gebruikersavatar
miss beady
Bead Designer
Berichten:983
Lid geworden op:do 05 aug 2004 20:21

Bericht door miss beady » wo 30 aug 2006 14:42

Haematodipsia schreef:
miss beady schreef:Dreams,
Ik zal het iets anders zeggen; het stoort me dat je zo reageert je bemoeit je teveel met alles op dit forum. Ben ik zo duidelijker??
Het antwoord wat jij mij gegeven hebt had ik al gelezen in het topic van Alida. Begrijp je dan niet dat ik daarmee geen antwoord heb op wat ik vraag of zoek?? Je zou eens moeten stoppen met OVERAL iets van de vinden of een antwoordt op te geven. Je bemoeit je TE veel met alles. Je HOEFT niet overal iets van te vinden of op te reageren.
Daar komt bij.........we stellen allemaal wel eens een stomme vraag of iets wat inderdaad al 300 keer gevraagd is. NOU EN!! Ik vraag niet om zo'n antwoordt die jij tot nu toe al 2x gegeven hebt. Als je niets beters te doen hebt dan of forums te proberen de sfeer te bepalen ga dan iets anders doen.
Hey Missbeady, misschien kan je proberen dit anders te verwoorden? Je bedoelt het misschien niet zo maar dit kan heel hard overkomen via internet. Soms geven mensen wel eens een antwoord dat er niets mee te maken heeft, maar zij probeerde je gewoon te helpen. Niemand kon weten dat je die topics al gelezen had en het dus al wist.

Ik vind het een beetje te hard om te zeggen dat ze niet overal mag reageren. Als je iets bij te dragen hebt moet dat kunnen en dat probeerde zij hier ook, misschien niet het antwoord wat jij in gedachten had, maar dan kan je misschien je vraag anders formuleren want dit komt bij mij over als een redelijk antwoord.
Op zich heb je daar misschien gelijk in en had ik het anders moeten verwoorden. Maar ik baal er van dat ik een dergelijk antwoord van haar krijg. Ik ben al sinds 2004 actief op dit forum. Na zo'n tijd weet ik heus dat ik eerst even moet lezen wat er mogelijk al geschreven is over een vraag waar ik mee zit. Maar om dan een antwoordt te gaan copieeren uit een ander topic zoals dreams deed; tja dat stoort me, want ik had haar adviezen al gelezen. En daar kon ik dus niet echt iets mee. Tenminste niet wat ik zoek. Leg ik het zo goed uit?? Jij legt toch ook uit waar ik mogelijk iets mee kan? Jij verwijst me toch ook niet terug naar eerdere topics?? En Dimfie geeft toch ook een normaal antwoord zonder terug te verwijzen naar een zoekfunktie.

En ja.......'vroeger' was het inderdaad gezellig op dit forum. Helaas zijn er veel mensen met lange tenen en dat maakt het soms wel eens heeeel moeilijk om te reageren op iets zonder mensen tegen het zere been te schoppen. Helaas..............
Laatst gewijzigd door miss beady op wo 30 aug 2006 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » wo 30 aug 2006 14:45

Dat vind ik een veel betere manier om het te zeggen :wink: En dit is inderdaad een moeilijk onderwerp, net omdat het iets is waar sommigen veel van weten en anderen heel weinig, maar de tip die ze gaf was wel goed. Misschien had dit vermeden kunnen worden door te zeggen wat je al zelf wist :wink: En nu gewoon verder over de vraag zou ik zeggen :D

DreamS
Bead Intelligent
Berichten:1484
Lid geworden op:vr 17 mar 2006 18:28
Locatie:Capelle a/d Ijssel
Contacteer:

Bericht door DreamS » wo 30 aug 2006 16:03

Oké, Misschien moet je zelf nou is goed na gaan denken want als ik geen goed antwoord op je vraag kan geven verander je vraag dan want ik heb ze verdomme gewoon beantwoord! Maargoed, Ik flikker al op! Geef al nergens meer antwoord op, zeg wel niks meer als iemand een vraag heeft en ik diegene kan helpen! Doei! :evil:
Afbeelding

jufsonja
Bead Interested
Berichten:158
Lid geworden op:za 11 jun 2005 12:38

Bericht door jufsonja » wo 30 aug 2006 16:42

Haematodipsia, ik krijg een offline pagina bij je link http://www.websitesmaken.be" onclick="window.open(this.href);return false; ...
Ben zelf ook al een tijdje op zoek naar een leuke, handig te maken site. Tot nu toe ook zonder veel succes, dus ik hoopte dat dit handig was. Ik probeer het later nog eens.

Groetjes Sonja

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » wo 30 aug 2006 16:46

Hoi jufsonja, de verklaring daarvoor is heel simpel... Ik heb een spelfoutje gemaakt :oops: :lol:

http://www.websitemaken.be zou wel de juiste moeten zijn. Ik heb dan op html en CSS geklikt en dan op tutorials. Vooral de eerste 2 hebben mij geholpen.

Ik hoop dat je hier iets mee kan :wink:

jufsonja
Bead Interested
Berichten:158
Lid geworden op:za 11 jun 2005 12:38

Bericht door jufsonja » wo 30 aug 2006 16:48

Hee dat is snel! Dank je wel. Ik ga eens neuzen!
Miss Beady, ik hoop dat jij er ook iets mee kunt.
Ik had ook telkens weer de topics op dit forum doorgenomen maar dan krijg je ook vaak het verhaaltje van de bomen en het bos!

Bedankt,

Groetjes Sonja

Gesloten