Home

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
Gebruikersavatar
Diam0nd
Bead Designer
Berichten:759
Lid geworden op:za 24 jan 2004 21:04
Locatie:Groningen
Home

Bericht door Diam0nd » wo 09 aug 2006 21:11

Kan iemand mij helpen met een @home website?

Ik wil graag een website van html maken. Ik kan wel met codes e.d. overweg.. alleen ik snap niks van het systeem van @home.. Heeft iemand hier ervaring mee.. En hoe moet ik zo'n eigen gecodeerd html website maken?? :roll:. Bij geocities bijv. was het hartstikke makkelijk (daar kon je al die codes in zo'n vakje typen en dan opslaan).

owja, ik heb zoekfunctie al gebruikt.. alleen daar werd ik niet veel wijzer van.

Alvast bedankt
Groetjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
mona Kiran
Bead Starter
Berichten:82
Lid geworden op:wo 14 sep 2005 21:25
Locatie:Capelle aan den IJssel
Contacteer:

Bericht door mona Kiran » wo 09 aug 2006 21:51

Je moet bij @home de site volledig zelf maken dat houd in beginnen met

<html>
<head>
</head>

<body>... etc.

@home regelt alleen je plekje op internet, misschien hebben ze ook een online builder maar als je al gezocht hebt zal dat er waarschijnlijk niet zijn.

Dat is inderdaad ook met codes werken maar ook met zekere "frames" en "indeling".

Veel plezier, en als je erniet uitkomt kun je altijd nog sites als http://www.leejoo.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.mijnhomepage.nl" onclick="window.open(this.href);return false; benaderen ;).


Succes!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 10 aug 2006 07:06

je hoeft niet html per se te kennen, je kan het ook maken met bv frontpage of dreamweaver, die maakt dan dus de html code voor je. maar als je een deel van html al kent, dan kan je het wel zelf proberen, valt allemaal best mee. zie ook evt http://www.handleidinghtml.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .

Gebruikersavatar
Diam0nd
Bead Designer
Berichten:759
Lid geworden op:za 24 jan 2004 21:04
Locatie:Groningen

Bericht door Diam0nd » do 10 aug 2006 22:16

Ja, dat snap ik allemaal wel..
Maar ik snap niet hoe ik die pagina dan moet publiceren zeg maar.. Want bij geocities heb je een html editor, en als je daar een pagina opslaat, dan publiceert ie het ook (tenminste als je daar naartoe hebt gelinkt).. Bij home is dit heel anders, en ik kom er niet helemaal uit..
Groetjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 10 aug 2006 22:18

je moet het dan eerst uploaden. ;)
waarschijnlijk heb je inloggegevens gekregen voor ftp.
je kan dan via internet explorer of 'n ftp programma (vaak gratis te downloaden, ik geloof oa bij http://www.ghisler.com/" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.wsftp.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ) alle bestanden uploaden. Let op dat je het naar de juiste map doet, let ook evt op hoofdletters en spaties (het beste geen spaties en alleen maar kleine letters, dan kan er niets fout gaan). Vervolgens uitzoeken wat je url zou moeten zijn et voila je kan je site online bezoeken. :)

Gebruikersavatar
Diam0nd
Bead Designer
Berichten:759
Lid geworden op:za 24 jan 2004 21:04
Locatie:Groningen

Bericht door Diam0nd » za 12 aug 2006 21:17

Ooohw zo doe je dat dus.. Nou ik ga het maar even uitvogelen hoe het nou precies werkt.. Bedankt sandra!
Groetjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » zo 13 aug 2006 10:16

hoi

Zelf heb ik ook at home, en het uploaden gaat als volgt.

1. Je hebt een username gekregen van at home, die username typ je achter de link: homedrive.home\je username. (Het kan ook via homedrive.home.nl. En dan vul je in dat scherm wat daarna komt je username in)
2. Dan krijg je een pop up met de vraag om nogmaals je username + ww. Dit is weer dezelfde username, en als ww vul je het wachtwoord in van je mail.
3. Dan kom je op een site waar staat: opslag homedrive (prive), website (publiek). Klik op publiek en daar kun je je hele site uploaden.

Hoop dat je het snapt. Kijk anders even op de site http://www.home.nl/abonnee/internet/webspace/ van athome. Daar kun je heel veel info vandaan halen.

GRoetjes
Mirelle
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gebruikersavatar
Diam0nd
Bead Designer
Berichten:759
Lid geworden op:za 24 jan 2004 21:04
Locatie:Groningen

Bericht door Diam0nd » di 15 aug 2006 09:03

Het is gelukt! :D ..

Maar nu heb ik nog een vraagje.. Stel ik moet iets op een pagina veranderen. Dan kan ik dat zeker niet gelijk op de website doen.. maar moet ik het document op de pc eerst veranderen en dan weer opnieuw uploaden..?
Groetjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » di 15 aug 2006 09:14

Diam0nd schreef:Het is gelukt! :D ..

Maar nu heb ik nog een vraagje.. Stel ik moet iets op een pagina veranderen. Dan kan ik dat zeker niet gelijk op de website doen.. maar moet ik het document op de pc eerst veranderen en dan weer opnieuw uploaden..?
Jeahhh, goed zo!
Je kunt het rechtstreeks op de site doen maar ik wil je adviseren om het eerst op je pc te doen en daarna te uploaden. Dit omdat je de kans loopt dat het fout gaat en je dan je originele doc kwijt bent.

Succes!
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gebruikersavatar
Diam0nd
Bead Designer
Berichten:759
Lid geworden op:za 24 jan 2004 21:04
Locatie:Groningen

Bericht door Diam0nd » di 15 aug 2006 09:15

milebla schreef:
Diam0nd schreef:Het is gelukt! :D ..

Maar nu heb ik nog een vraagje.. Stel ik moet iets op een pagina veranderen. Dan kan ik dat zeker niet gelijk op de website doen.. maar moet ik het document op de pc eerst veranderen en dan weer opnieuw uploaden..?
Jeahhh, goed zo!
Je kunt het rechtstreeks op de site doen maar ik wil je adviseren om het eerst op je pc te doen en daarna te uploaden. Dit omdat je de kans loopt dat het fout gaat en je dan je originele doc kwijt bent.

Succes!
Hoe kun je het rechtstreeks op de site doen dan? Ik heb gezocht, maar ik kon het niet vinden :( ..
Groetjes
Afbeelding

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » di 15 aug 2006 09:22

Jeahhh, goed zo!
Je kunt het rechtstreeks op de site doen maar ik wil je adviseren om het eerst op je pc te doen en daarna te uploaden. Dit omdat je de kans loopt dat het fout gaat en je dan je originele doc kwijt bent.

Succes!
Hoe kun je het rechtstreeks op de site doen dan? Ik heb gezocht, maar ik kon het niet vinden :(
Rechtstreeks op de site is eigenlijk niet het juiste woord. Waar je het moet aanpassen is in die directory die ik in mijn antwoord aan je gegeven heb. (homedrive.home\je username).
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door Mieke » di 15 aug 2006 12:45

Kun je altijd bij je provider eigen webruimte krijgen? :oops: Ik zit bij Speedlinq en ik wil al zolang iets maken. :oops:
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Gesloten