Logo

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
Sabrina1981
Bead Designer
Contacteer:
Logo

Bericht door Sabrina1981 » wo 07 dec 2005 22:56

Jeetje wat vind ik het lastig om een leuk en mooi logo te vinden/maken.

Ik zit echt met mijn handen in het haar en ik wil toch wel graag visitekaartjes maken voor de kerstmarkt van volgende week.

Hoe zijn jullie bij een logo gekomen?

Diam0nd
Bead Designer

Bericht door Diam0nd » do 08 dec 2005 00:12

Ik heb niet echt een logo.. Maar met verschillende bewerk programma's kan je best een logo ontwerpen.

adobe photoshop is een goede heb ik gehoord (weet zelf niet hoe het werkt :oops: ).. Je kunt een trial versie downloaden op http://www.adobe.com
Ik vind het prettig om met Paint Shop Pro te werken (een soortgelijke programma als adobe photoshop).. weet hier ook wat meer vanaf namelijk :idea: .. Een trial versie kun je downloaden op http://www.jasc.com..

Veel succes!
Groetjes
Afbeelding

Sabrina1981
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Sabrina1981 » do 08 dec 2005 08:18

Ik heb zelf photoshop, dus dat moet geen problemen geven.

Het ging er mij meer om dat ik het moeilijk vind om een geschikte afbeelding te vinden/maken.

Diam0nd
Bead Designer

Bericht door Diam0nd » do 08 dec 2005 09:35

Eeeuhm.. tjah op internet zoeken voor tutorials voor photoshop? Soms kom je echt leuke dingen tegen.. en misschien kom je zo wel op een idee voor een logo
Groetjes
Afbeelding

Nouk
Bead Designer

Bericht door Nouk » do 08 dec 2005 14:02

Diam0nd schreef:Eeeuhm.. tjah op internet zoeken voor tutorials voor photoshop? Soms kom je echt leuke dingen tegen.. en misschien kom je zo wel op een idee voor een logo
Volgens mij mag je niet zomaar alle foto's gebruiken... Misschien kun je een speciaal sieraad van je gebruiken als logo, met daaromheen de 'winkel'naam?
groetjes Anouk
kralen zijn geweldig... =)

Sabrina1981
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Sabrina1981 » do 08 dec 2005 14:11

Nouk schreef:
Diam0nd schreef:Eeeuhm.. tjah op internet zoeken voor tutorials voor photoshop? Soms kom je echt leuke dingen tegen.. en misschien kom je zo wel op een idee voor een logo
Volgens mij mag je niet zomaar alle foto's gebruiken... Misschien kun je een speciaal sieraad van je gebruiken als logo, met daaromheen de 'winkel'naam?
groetjes Anouk
Ik zit te denken aan een sieraad, maar ik kan geen keuze maken. Inmiddels heb ik iets gemaakt in Word, zal proberen om het hier neer te zetten.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » do 08 dec 2005 14:12

Misschien kun je een speciaal sieraad van je gebruiken als logo, met daaromheen de 'winkel'naam?
Zo heb ik ook mijn visitekaartjes.
Doordat je een (deel van een) eigen sieraad gebruikt, wordt ook gelijk duidelijk in welke stijl je werkt.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Diam0nd
Bead Designer

Bericht door Diam0nd » do 08 dec 2005 14:49

Nouk schreef:
groetjes Anouk
Tutorials hoeft niet echt specifiek een foto te zijn.. Een tutorial is meer een uitleg om bepaalde dingen te kunnen doen.. Bv. een tutorial over hoe je een foto kunt bewerken met verschillende effecten enz.. Misschien zijn er wel tutorials die ze kan toepassen..
Groetjes
Afbeelding

Nouk
Bead Designer

Bericht door Nouk » do 08 dec 2005 16:11

Diam0nd schreef:
Nouk schreef:
groetjes Anouk
Tutorials hoeft niet echt specifiek een foto te zijn.. Een tutorial is meer een uitleg om bepaalde dingen te kunnen doen.. Bv. een tutorial over hoe je een foto kunt bewerken met verschillende effecten enz.. Misschien zijn er wel tutorials die ze kan toepassen..
dat wist ik wel :D Ik heb gewoon te snel gelezen en dacht dat ze op internet naar foto's wou zoeken :doh: , vandaar mijn tip ;)
groetjes Anouk
kralen zijn geweldig... =)

Diam0nd
Bead Designer

Bericht door Diam0nd » do 08 dec 2005 16:31

Nouk schreef:
Diam0nd schreef:
Nouk schreef:Volgens mij mag je niet zomaar alle foto's gebruiken... Misschien kun je een speciaal sieraad van je gebruiken als logo, met daaromheen de 'winkel'naam?
groetjes Anouk
dat wist ik wel :D Ik heb gewoon te snel gelezen en dacht dat ze op internet naar foto's wou zoeken :doh: , vandaar mijn tip ;)
groetjes Anouk
Ach jaaa.. hebben we allemaal wel eens :lol:
Groetjes
Afbeelding

ThaGaby
Bead Lover

Bericht door ThaGaby » za 10 dec 2005 19:29

ik volg zelf een opleiding grafisch vormgeven. ik moet zelf op school ook wel eens logo's bedenken en ik vind dat het vreselijkste wat er is :twisted: en ik ben er dus eigenlijk helemaal niet goed in :oops:
helaas kan ik je daar dus niet mee helpen. maar ik heb wel een paar tips.

met lettertypes kun je veel leuke dingen doen, kijk bijvoorbeeld eens op http://www.1001freefonts.com.
zoals veel mensen al zeiden kun je een foto (zelfgemaakte foto, niks jatten natuurlijk :lol: ) het beste bewerken in photoshop.
als je een illustratief logo wilt maken, kun je het beste abobe illustrator gebruiken. sowieso is het slim een logo in illustrator te maken omdat dit programma vectorgeorienteerd is. dat betekent dat als je iets in illustrator hebt gemaakt, je het zo groot kunt maken als je wilt, zonder dat dit onduidelijk wordt. dit probleem heb je met photoshop wel omdat dit programma pixelgeorienteerd is en als je dus een kleine of slechte foto mega groot maakt, je alleen vierkantjes overhoudt.

weet niet of je hiermee geholpen bent, maar misschien heb je er wat aan :D

Sabrina1981
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Sabrina1981 » za 10 dec 2005 19:32

Ik heb gisteren een tijdje zitten knutselen en ben aardig tevreden over het resultaat:

Het kroontje kan ik natuurlijk ook gebruiken zonder tekst.

Wat vinden jullie ervan?

sanny
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door sanny » za 10 dec 2005 23:46

Ik vind het erg leuk. :thumb:
groetjes Sannie.

Nouk
Bead Designer

Bericht door Nouk » zo 11 dec 2005 13:15

grappig :D Zeker goed te gebruiken :wink:
groetjes Anouk