ik verkoop mijn sieraden nu al een jaartje of twee via ebay, maar eigenlijk bevalt het me daar niet meer zo. Je bent heel erg aan regeltjes gebonden, sieraden op maat maken mag niet, andere kleuren aanbieden op bestelling mag ook niet, alles om ontduiken van de verkoop commissie te voorkomen. En daarbij is het behoorlijk duur aan het worden, terwijl de biedingen steeds verder teruglopen.
Zou het niet zinniger zijn om dan maar een eigen site te beginnen, ik zie dat heel veel van jullie dat hebben, hoe gaat dat? Loopt het een beetje, mag je je bv. met een eigensite-site aanmelden op startpagina's ( ebay-winkels worden geweigerd) Zijn er hier nog meer mensen die via veilingsites verkopen, ik vraag me af wat nu wijsheid is. Toch maar ebay, ondanks de kosten en de regeltjes, maar met de gemakken en niet te vergeten de feedback, of opnieuw beginnen op een eigen plekkie? Wie heeft die overstap gemaakt?
eigen site of veilingsite?
Kralen geven kleur aan het leven!
Ik ben nooit een voorstander geweest van dergelijk sites.
Persoonlijk erger ik mij kapot aan alle reclame die je hele uitstraling verknallen. Zonde vind ik dat.
Ik denk dat als je een eigen domein aanvraagt, je per jaar misschien nog wel goedkoper uit bent, dan op ebay.
Ik host mijn site bij http://www.meerwebdesign.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor €3,75 per maand inclusief .nl domeinnaam. Daar zitten ook alle extra's bij zoals php en MySqol, waar je bij veel hosts extra voor moet betalen. En je hebt 250 MB ruimte. Dat is aardig wat voor een shop, kun je een heel erg uitgebreidt assortiment in kwijt.
Die man/jongen die dat doet is ook heel erg behulpzaam.
Zo zat ik te kl*te met m'n mail. Ik had een mailtje gestuurd en een paar uur later kreeg ik een mail terug dat hij het al voor mij had geregeld. Nou, service of niet
Persoonlijk erger ik mij kapot aan alle reclame die je hele uitstraling verknallen. Zonde vind ik dat.
Ik denk dat als je een eigen domein aanvraagt, je per jaar misschien nog wel goedkoper uit bent, dan op ebay.
Ik host mijn site bij http://www.meerwebdesign.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor €3,75 per maand inclusief .nl domeinnaam. Daar zitten ook alle extra's bij zoals php en MySqol, waar je bij veel hosts extra voor moet betalen. En je hebt 250 MB ruimte. Dat is aardig wat voor een shop, kun je een heel erg uitgebreidt assortiment in kwijt.
Die man/jongen die dat doet is ook heel erg behulpzaam.
Zo zat ik te kl*te met m'n mail. Ik had een mailtje gestuurd en een paar uur later kreeg ik een mail terug dat hij het al voor mij had geregeld. Nou, service of niet
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!
Weet je, ik heb zelfs al een eigen domein...
Via mijn provider. Wel met maar 20 mb ruimte, dat is niet zo heel veel natuurlijk. En ik heb totaal geen kaas gegeten van site's bouwen. Ik kan maar een heel klein beetje HTML, tekst/kleurtje aanpassen, foto plaatsen, linkje neerzetten en dat is het wel. Daar kom je natuurlijk ook niet ver mee. Maar ebay geeft inderdaad weinig ruimte voor eigen uitstraling, het is allemaal heel erg standaard.
Aan de andere kant heb je wel het voordeel dat je automatisch "aanloop" hebt via je veilingen, veel mensen nemen dan toch ook wel een kijkje in je winkel, ze kunnen in je feedback ervaringen van eerdere klanten lezen, en veel klanten komen toch ook nog wel eens een keertje terug... Dat moet ik dan wel weer opnieuw opbouwen.
Ik kom er niet echt uit, misschien moet ik het gewoon maar allebei doen? ( alhoewel, mag niet van ebay....)
Aan de andere kant heb je wel het voordeel dat je automatisch "aanloop" hebt via je veilingen, veel mensen nemen dan toch ook wel een kijkje in je winkel, ze kunnen in je feedback ervaringen van eerdere klanten lezen, en veel klanten komen toch ook nog wel eens een keertje terug... Dat moet ik dan wel weer opnieuw opbouwen.
Ik kom er niet echt uit, misschien moet ik het gewoon maar allebei doen? ( alhoewel, mag niet van ebay....)
Meer kan ik ook niet hoorKaat schreef: Ik kan maar een heel klein beetje HTML, tekst/kleurtje aanpassen, foto plaatsen, linkje neerzetten en dat is het wel. Daar kom je natuurlijk ook niet ver mee.
En ik zou het er voorlopig gewoon naast doen. Poep hebben aan Ebay, want Ebay heeft ook poep aan jou hoor als het er op aan komt.
En dan lekker je klantjes verwijzen naar je eigen site als ze iets besteld hebben door een visitekaartje mee te sturen met de vermelding dat je sinds die-en-die datum ook op die-en-die site te vinden bent.
En die domeinnaam... die kun je zo verhuizen hoor. Duurt een dag of 3 en dan is het voor elkaar
Hee, ik wist niet dat dat kon, die domeinnaam verhuizen. Dat schept wel mogelijkheden, en die link van jou, dat is inderdaad niet duur... Maar heb jij jouw site laten bouwen, heb je daar een programma voor gebruikt, hoe pak je zoiets aan? Ik heb je broncode even bekeken, maar dat gaat mijn petje toch echt wel te boven...
Zou wel leuk zijn om het er voorlopig bij te doen, en langzamerhand mijn klantjes mee te nemen. Ebay zelf is inderdaad ook niet zo zorgvuldig met zijn verkopers, wat dat betreft zijn ze zo Amerikaans als de mac donalds...
Zou wel leuk zijn om het er voorlopig bij te doen, en langzamerhand mijn klantjes mee te nemen. Ebay zelf is inderdaad ook niet zo zorgvuldig met zijn verkopers, wat dat betreft zijn ze zo Amerikaans als de mac donalds...
Ik heb de site zelf gebouwd in Macromedia Dreamweaver. Daarnaast heb ik Easy Shopmaker gebruikt om het winkelgedeelte te bouwen. Dat winkelgedeelte heb ik weer geïntegreerd in de site. Dat is trouwens allemaal makkelijk in te stellen en na deze instelling gaat dit vrijwel automatisch.
Je moet en klein beetje HTML kenis hebben om de shop qua kleur, lettetype en -kleur naar je eigen wensen aan te passen. Maar het is goed te doen met een klein beetje ervaring. Ook macromedia trouwens.
Je moet gewoon effe doorhebben hoe het prgramma werkt, net zoals bij Photoshop. Als je daar voor het eerst mee gaat werken, wordt je ook gek, maar als je er de tijd voor neemt en even rustig alles bekijkt, kom je er ook uit.
En anders is 'Mijn Webwinkel" van Easycomputing ook nog een (goedkopere) optie. Daar heb je helemaal geen HTML kennis voor nodig om toch een leuk aangeklede site te krijgen.
En als je dit allemaal niet zo ziet zitten, kun je misschien ook eens een oferte laten uitbrengen door Meerwebdesign om je site te ontwerpen. Ik heb geen flauw idee wat dat kost hoor, maar ik verwacht dat ze niet duu zullen zijn ten opzichte van andee bedrijven, want ze hosten ook tegen zeer concurerende prijzen. En ze zijn goed hoor. Ik kan ze gerust aanbevelen
Je moet en klein beetje HTML kenis hebben om de shop qua kleur, lettetype en -kleur naar je eigen wensen aan te passen. Maar het is goed te doen met een klein beetje ervaring. Ook macromedia trouwens.
Je moet gewoon effe doorhebben hoe het prgramma werkt, net zoals bij Photoshop. Als je daar voor het eerst mee gaat werken, wordt je ook gek, maar als je er de tijd voor neemt en even rustig alles bekijkt, kom je er ook uit.
En anders is 'Mijn Webwinkel" van Easycomputing ook nog een (goedkopere) optie. Daar heb je helemaal geen HTML kennis voor nodig om toch een leuk aangeklede site te krijgen.
En als je dit allemaal niet zo ziet zitten, kun je misschien ook eens een oferte laten uitbrengen door Meerwebdesign om je site te ontwerpen. Ik heb geen flauw idee wat dat kost hoor, maar ik verwacht dat ze niet duu zullen zijn ten opzichte van andee bedrijven, want ze hosten ook tegen zeer concurerende prijzen. En ze zijn goed hoor. Ik kan ze gerust aanbevelen