Banner maken

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:
Banner maken

Bericht door La Bigiotteria di Esther » zo 17 jul 2005 13:44

Ik weet niet of de vraag al eens eerder is gesteld, maar hoe moet je een banner maken?
Ik gebruik nu een plaatje als "banner", maar ik wil van dat bewegende gedoe!
Mijn site is gemaakt met Frontpage, maar als ik daar kies voor "banner" dan 1) wordt het bovenaan iedere pagina gezet 2) werkt het niet omdat er alleen een grijs vlak bovenaan iedere pagina wordt gezet. En dat is allebei niet de bedoeling. :cry:
Ik wil dus gewoon een bewegend dingetje met 2 tot 5 plaatjes. H E L P !! (Ik word er :gek: van dat het niet lukt.)
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 17 jul 2005 14:37

een bewegend plaatje krijg je door een .gif plaatje te maken. dat kan heel ingewikkeld via een speciale programma, maar er zijn ook allerlei websites waar je dat gratis en eenvoudig kan doen. ikzelf heb er geen ervaring mee maar ik heb zo 'n voorgevoel dat er straks vele url's over gepost wordt. ;) dus nog eventjes geduld tot andere forummers dit lezen....

Armande
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Armande » zo 17 jul 2005 15:17

Nou mij lukt het ook niet hoor!
Er zijn wel sites voor (kan ze even niet vinden) maar die bieden erg weinig opties. Het wordt een saaie banner met niet goed passende tekst, in mijn ervaring.
Kralen make the world go round!

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 17 jul 2005 15:22

Je kunt in iedergeval met Frontpage heel makkelijk gifplaatjes maken.

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » zo 17 jul 2005 15:27

hennie schreef:Je kunt in iedergeval met Frontpage heel makkelijk gifplaatjes maken.
Hoe dan? Ik kom er echt niet uit, en ik ben het nu al zo'n half jaar aan het proberen. (Niet iedere dag natuurlijk, maar wel héél vaak.)
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 17 jul 2005 15:32

Als je een plaatje op een pagina hebt,selecteert en kies dan de knop doorzichtige kleur instellen dan krijg je een gifplaatje. De foto voorop mijn mijn site was ook JPG en is nu gif.

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 17 jul 2005 15:35

Met Paint kan je ook gifplaatjes maken. Neem een jpg plaatje, kies oplaan als en dan gif

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » zo 17 jul 2005 15:36

hennie schreef:Als je een plaatje op een pagina hebt,selecteert en kies dan de knop doorzichtige kleur instellen dan krijg je een gifplaatje. De foto voorop mijn mijn site was ook JPG en is nu gif.
Gevonden. Ik kan er gif van maken, maar niet transparant kiezen, die optie is grijs en dus niet aanklikbaar.
Moet ik nu alle plaatjes die ik wil gebruiken op bijvoorbeeld 1 pagina verzamelen, per stuk gif maken, en dan kiezen als plaatje voor mijn banner?

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 17 jul 2005 15:42

Zo'n bewegende banner heb ik me nog niet zo in verdiept. Maar ik vraag me af of je daar echt gifplaatjes voor nodig hebt, maar ja Sandra zal het wel weten. Ik dacht met DHTMl en dan zorgen dat je 2 verschillende plaatjes hebt en dan kiezen voor een gebeurtenis. Ik heb ergens de klok horen luiden. Heb net gisteren bij de bibliotheek een boek over frontpage gehaald en daar zag ik zoiets in staan. Dus ga anders eens bij de bieb kijken.

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » zo 17 jul 2005 15:52

Ik heb al 5 verschillende boeken uit de bieb gehaald, maar veel verder dan wat ik nu kan kom ik niet, dan wordt het (helaas) te technisch... :cry:

Lavilia
Bead Chatter
Contacteer:

Bericht door Lavilia » zo 17 jul 2005 16:19

Ik kan banners maken. Het is op zich niet zo ingewikkeld als je animation shop hebt.
groetjes ikke
Afbeelding

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » zo 17 jul 2005 16:21

Lavilia schreef:Ik kan banners maken. Het is op zich niet zo ingewikkeld als je animation shop hebt.
Heb ik niet. Hoe kan ik daar aan komen? Van internet downloaden ofzo?

Lavilia
Bead Chatter
Contacteer:

Bericht door Lavilia » zo 17 jul 2005 16:23

Nee het zat bij mijn psp pakket dat ik heb gekrijgt van mijn papsie voor mijn laptop. Ik vrees dat je het zal moeten kopen
groetjes ikke
Afbeelding

La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » zo 17 jul 2005 16:28

Lavilia schreef:Nee het zat bij mijn psp pakket dat ik heb gekrijgt van mijn papsie voor mijn laptop. Ik vrees dat je het zal moeten kopen
Daar heb ik op het moment helaas geen geld voor.

Is er niet een andere (liefst eenvoudige) manier om een banner te maken? In Frontpage lijkt het namelijk te lukken, ik doe precies wat de helpfunctie aangeeft, maar als ik dan voor de laatste keer OK klik en preview doe, dan zie ik alleen maar een grijs vlak en verder gebeurt er niets. Wie weet de oplossing?

Fleur
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Fleur » zo 17 jul 2005 16:32

Volgens mij kun je een probeer versie van paintshop downloaden en zit daar animatieshop bij... :wink:
Kijk eens op de site van Jasc software..

http://www.jasc.com/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;?
Afbeelding Groetjes Marije

Gesloten