Op verschillende websites zie je foto's waarop je kunt klikken om ze groter te krijgen. Kan iemand me vertellen hoe dat precies in zijn werk gaat? Ik wil het namelijk ook graag voor mijn site gaan gebruiken!
Foto's op je website
Hallo allemaal,
Op verschillende websites zie je foto's waarop je kunt klikken om ze groter te krijgen. Kan iemand me vertellen hoe dat precies in zijn werk gaat? Ik wil het namelijk ook graag voor mijn site gaan gebruiken!
Groetjes Marijeik weet niet wat voor programma je gebruikt voor je website? in ieder geval, de basis stappen zijn:
1) voeg plaatje toe
2) selecteer het plaatje
3) voeg link toe naar groter bestand
de link is dan 'om het plaatje' heen gebouwd, waardoor je op de plaatje kan klikken. je kan dan dus zorgen dat er een grotere bestand geopend wordt. je hebt dan dus 2 bestanden, namelijk foto.jpg en fotogr.jpg bijvoorbeeld. dit is het beste, want hoe kleiner de grootte hoe kleiner het is qua Kb hoe sneller de persoon het ziet en hoe minder dataverkeer je heb. het kan ook anders:
1) voeg groot plaatje toe
2) stel via instellingen in dat het plaatje niet groot getoond moet worden, dat het bv met 200 pixels hoogte getoond moet worden
3) selecteer het plaatje
4) voeg link toe naar dezelfde bestand
kortom 2 mogelijkheden:
1) 2 bestanden per voorbeeld, namelijk groot bestand en klein bestand
1) 1 bestand per voorbeeld, de bestand wordt kleiner getoond en wordt pas met ware grootte getoond als erop geklikt is.
gehaast uitleg, ik hoor wel of je het snapt.
1) voeg plaatje toe
2) selecteer het plaatje
3) voeg link toe naar groter bestand
de link is dan 'om het plaatje' heen gebouwd, waardoor je op de plaatje kan klikken. je kan dan dus zorgen dat er een grotere bestand geopend wordt. je hebt dan dus 2 bestanden, namelijk foto.jpg en fotogr.jpg bijvoorbeeld. dit is het beste, want hoe kleiner de grootte hoe kleiner het is qua Kb hoe sneller de persoon het ziet en hoe minder dataverkeer je heb. het kan ook anders:
1) voeg groot plaatje toe
2) stel via instellingen in dat het plaatje niet groot getoond moet worden, dat het bv met 200 pixels hoogte getoond moet worden
3) selecteer het plaatje
4) voeg link toe naar dezelfde bestand
kortom 2 mogelijkheden:
1) 2 bestanden per voorbeeld, namelijk groot bestand en klein bestand
1) 1 bestand per voorbeeld, de bestand wordt kleiner getoond en wordt pas met ware grootte getoond als erop geklikt is.
gehaast uitleg, ik hoor wel of je het snapt.
Hoi Fleur,
Met frontpage is het helemaal makkelijk.
Frontpage heeft namelijk Auto Thumbnail als optie.
Plaats het plaatje dat je wilt op je pagina.
Selecteer het plaatje en druk op autothumbnail (in de picture toolbar).
Het plaatje wordt vanzelf klein.
Je ziet nu waarschijnlijk wel een blauw kader. Dit kan je samen met de grote van de thumbnail veranderen onder Tools > Page options > Autothumbnail.
Ik hoop dat het zo lukt!
Met frontpage is het helemaal makkelijk.
Frontpage heeft namelijk Auto Thumbnail als optie.
Plaats het plaatje dat je wilt op je pagina.
Selecteer het plaatje en druk op autothumbnail (in de picture toolbar).
Het plaatje wordt vanzelf klein.
Je ziet nu waarschijnlijk wel een blauw kader. Dit kan je samen met de grote van de thumbnail veranderen onder Tools > Page options > Autothumbnail.
Ik hoop dat het zo lukt!
Gr Jolanda
Ik heb voor mn schoonzus een site gemaakt en het boven staande inderdaad gedaan.
Maar ik heb eigenlijk een ander vraagje wat ook hier mee temaken heeft..
Als je inderdaad het bovenstaande gedaan heb en je krijg de vergrote versie te zien heb je een witte achtergrond.
Weet iemand misschien hoe je die ook kan verbouwen naar de achtergrond van de site zelf??
MVG,
V.C.Mudde
Maar ik heb eigenlijk een ander vraagje wat ook hier mee temaken heeft..
Als je inderdaad het bovenstaande gedaan heb en je krijg de vergrote versie te zien heb je een witte achtergrond.
Weet iemand misschien hoe je die ook kan verbouwen naar de achtergrond van de site zelf??
MVG,
V.C.Mudde
je moet dan een internetpagina maken met daarbij de gewenste achtergrond. op de pagina toon je vervolgens het plaatje. dit is wel veel werk want dan moet je per plaatje een extra pagina aanmaken...als je niet erg veel plaatjes hebt is het wel te doen. je hebt dan dus een pagina met veel plaatjes en per plaatje een extra pagina. snappie?