Webshop maken/OSCommerce

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
Noekie
Bead Reader
Contacteer:
Webshop maken/OSCommerce

Bericht door Noekie » zo 26 jun 2005 13:13

Hallo!

Ik heb onlangs een pakket aangeschaft bij Lycos en wil nu een mooie webshop gaan maken. Helaas is dit minder eenvoudig dan ik dacht :oops: ! Heeft iemand misschien ervaring met OSCommerce of een ander programma waarmee je een webwinkel kan maken?

Help! :shock:

Anouk

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 26 jun 2005 20:19

als ik het zo gauw goed heb is oscommerce een open source programma. open source betekent dat het door allerlei personen is gemaakt en dat het gratis is, je kan de broncode ook bekijken enzo. voordeel is dat het gratis is en vaak heel uitgebreid, nadeel is dat het vaak al snel ingewikkeld is, omdat het zo uitgebreid is.
dus of je moet anders de tijd nemen voor oscommerce en op de site kijken voor hulp, of kijken voor een eenvoudigere manier. bv http://www.eigensite.nl" onclick="window.open(this.href);return false; . ik denk dat de mogelijkheden niet zo uitgebreid zijn bij eigensite, maar het is waarschijnlijk wel eenvoudiger voor jou.
voor de rest heb ik niet echt tips, ik heb er geen ervaring mee, het klinkt alleen beetje bekend. ;)

angela
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door angela » wo 30 nov 2005 09:20

Ik heb al een tijdje een site bij lycos, en ik kan ook via clicksite een webshop maken via oscommerce...hoe je dat ook schrijft. Als ik dat wil instaleren dan intregeert dat met mijn huidige site als ik het goed begrijp maar wat geberut er dan...veranderd hij dan compleet, is hij nog wel te zien voor andere mensen...wie o wie heeft dit ook gedaan met een bestaande site?
kralen zijn leuk...sieraden zijn machtig!!

Gesloten