Website hosting

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:
Website hosting

Bericht door Stéphanie » wo 03 sep 2003 17:28

Voor iedereen die de stap wil maken van een gratis site naar een 'echte' website met mooie domeinnaam enzo:

Volgens mij heb ik nu een redelijk goedkoop adresje gevonden. Het adres is http://www.easyhosts.com. Ze hebben er bijzonder goede service, zijn niet duur ook, vind ik. Het kost ongeveer 35 euro per half jaar aan hosting, domeinnaam kost ongeveer 13 euro per jaar. Met hosting bedoel ik het 40 mb pakket, waar je ook e-mailinboxen enzo bijkrijgt.
Toen ik ze mailde met wat vragen kreeg ik spontaan het 100mb pakket aangeboden voor de prijs van het 40mb pakket! Erg aardig. Als ik een vraag had, werd er binnen een paar uur gereageerd en alles werd vriendelijk en snel opgelost. Ik ben zeer tevreden met ze :D!
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

moshi-moshi
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door moshi-moshi » wo 03 sep 2003 23:09

Een eigen domeinnaam is inderdaad gewoon erg leuk. Al zou ik zelf niet zo snel voor een Amerikaans bedrijf kiezen. Ook al is mijn Engels niet zo heel slecht :roll: Ik communiceer toch liever in het Nederlands. Zeker wanneer er wat mis gaat (en dat kan altijd gebeuren met die hosting providers, het blijft tenslotte computerwerk h? :wink: )
Ik heb zelf hosting accounts bij Vevida en Digitalus. Vooral die laatste is best voordelig, bovendien kun je bij hen ook kiezen voor een .nl domein (vind ik persoonlijk ook erg leuk, made in holland :) )

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 03 sep 2003 23:17

zo...die is goedkoop. ikzelf vind het altijd lastig welke je het beste kan vertrouwen, vooral hoe vaak je website te bereiken is. ik persoonlijk vind dat mijn website niet altijd online is, vaak is ie even bv 10 seconden niet bereikbaar, best irritant. en zoals sommigen weten moest ik het forum zo pas weer verhuizen, omdat ik mailtje kreeg dat ze problemen hadden met mijn andere pakket. ook krijg ik iedere dag automatisch mail dat ik teveel webruimte gebruik, terwijl het niet zo is. dat komt omdat ik vele bezoekers heb, de statistiekenpagina's zijn daarom heel uitgebreid = kost veel webruimte, maar omdat die niet meetelt aan mijn limiet hoor ik geen automatische mails te krijgen. vaag en stom dus. heb daarom de neiging nu al te verhuizen naar betere pakket, maar ja, ik heb t/m mei 2004 betaald, zonde nu al te verhuizen...
nog maar ff geduld dus maar. ;)

moshi-moshi
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door moshi-moshi » wo 03 sep 2003 23:31

Sandra, ik kan me voorstellen dat jouw site een "stevig pakket" nodig heeft. Hij genereert natuurlijk erg veel traffic.
Dat kan ik van mijn sitejes niet zeggen :lol: Maar goed, daarom heb ik dus ook niet zo'n duur pakket nodig ("elk voordeel heb ze nadeel" zoals die bekende oud voetballer zou zeggen :)).

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 04 sep 2003 08:27

inderdaad, daarom vind ik dat ik ook niet moet zeuren over de extra kosten. ;) doe ik ook niet zozeer hoor. vind het alleen jammer dat mijn host een stelletje prutsers zijn. gisteren kreeg ik automatisch mailtje dat ik nu al 1 Gb teveel dataverkeer zou hebben, nou dat kan helemaal niet. dat soort dingen vind ik nogal 'blond'.

Annemieke
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Annemieke » do 04 sep 2003 11:55

Ben d'r ook druk mee bezig maar ben er ook nog niet uit waar en bij wie want er zit veel verschil in en kost al snel handen vol geld.
We mogen wel gratis bij planet maar dan mag je niks commercieel, niks verkopen dus.
Aan de andere kant denk ik ook niet dat het zo storm gaat lopen via internet dat ik er bakken met geld mee ga verdienen dus om er nu 25 euro per maand voor te betalen vind ik veel.
Kortom, ben er ook druk over aan het nadenken.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 04 sep 2003 12:38

als ik jou was zou ik lekker bijdehand zijn en het toch hosten bij planet. want ik neem aan dat je niet ingeschreven ben bij de kvk, dat je gewoon wat sieraden wil verkopen omdat het je leuk lijkt en omdat je je kosten terug wil verdienen, waardoor je nog meer leuke kralen kan kopen? de planet heeft zoveel websites, ze zullen je niet zo snel betrappen. en als ze je betrappen zeg je gewoon 'oh sorry, ik dacht dat het alleen geld bij echte bedrijven, niet bij mensen die hobby terug willen verdienen, want ik zie mezelf niet als commercieel'. lieve meisjes komen bij de hemel, brutale overal. ;)

marapoes
Bead Starter

Bericht door marapoes » do 04 sep 2003 14:28

ja, ben nu ook bezig om mijn site op te zetten. Gewoon via Planet, met een tussenoplossing: wel een domeinnaam, maar die linkt dan door naar de homepage van Planet. Niet echt een mooie oplossing, maar anders moet je inderdaad zoveel betalen, moet eerst maar zien of het werkt!

Zo niet, dan zeg ik op en ga ergens anders hosten....

Is er toevallig een site waar alle aanbieders staan, om de prijzen te vergelijken, of zo? voor het geval dat....
Groetjes, Miriam.

Gesloten