website laten maken

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 24 jun 2007 12:47

Ik snap al jullie reacties hoor, geld kan je maar 1x uitgeven, en ik weet niet wat je voor die 350,- zal krijgen, maar goedkoper dan dat zal je volgens mij niet zomaar vinden, ja of het moet zo 'n standaard webshop zijn die je overal tegenkomt en niet zo handig is.

Kralie, als ik jou was zou ik kijken naar 'n voorbeeld webshop, of je het handig vindt werken, en uitzoeken of ze de lay-out mooi kunnen maken. Ik persoonlijk denk dat je niet veel bijzonders zal krijgen voor dat geld. Voor een echt praktische en mooie website zal je al snel paar duizenden kwijt zijn, of de concurrentie moet wel heel hoog geworden zijn tegenwoordig.

Ik neem aan dat je sieraden wil verkopen? Ikzelf heb argwaan of klanten de winkelwagensysteem dan echt belangrijk vinden...over het algemeen zullen ze toch maar 1, maximaal paar, artikelen per keer bestellen denk ik. Dan kan je net zo goed 'n mooie site maken via frontpage ofzo, dat ze via e-mail moeten bestellen.

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » zo 24 jun 2007 12:54

Wat Sandra zegt, is een goede optie.
Dat is wat ik zelf zou doen.... of een standaard gratis shop, zoals eigensite. Dat is enorm makkelijk omdat je alleen maar tekst en fotos in hoeft te voeren.
Dit is ideaal voor als het site bouwen niet lukt.

En anders proberen, als het je wel lukt, met Frontpage of NVU.
Hier is trouwens de link, voor degene die dat leuk vinden
http://www.mozilla-nl.org/producten/nvu/" onclick="window.open(this.href);return false;

Een site voor je bouwen, is zo gebeurt, maar het is ook belangrijk dat je het dan later zelf bij kunt houden, anders schiet je nog niet op!

kralie
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door kralie » zo 24 jun 2007 17:33

poeh, ik heb ernaar zitten kijken maar voel me met de minuut dommer worden want daar snap ik dus echt helemaal niks van. nvu
ik snap dat ik een plaatje kan invoegen maar verder echt niks.
Beadle, kralen&sieradenwinkel Middelburg

borger
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door borger » zo 24 jun 2007 17:42

heej,

Als je eenmaal snapt hoe je de pagina's aan elkaar linkt dan heb je de basis voor het maken van websites al, de rest komt dan van zelf beetje bij beetje.
Zelf gebruik ik Dreamweaver, het werkt erg prettig en je hoeft er niet eens html voor te kennen.
Uiteraard als je wat verder gaat met websites bouwen gebruik je juist alleen nog maar de coderingen als html/css/php/javascript.

http://www.adobe.com/products/dreamweaver/

en voor als je je website met bijv. kladboek dus in HTML code wilt maken dan kun je uit deze tutorial een heleboel opsteken!:

http://www.mijnhomepage.nl/htmlcursus/l ... rzicht.php

groetjes harwin

Tamara
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 24 jun 2007 19:09

Mijn site is gemaakt door manlief, die bouwt website's en doet nog veel meer met computers............
dus ik heb ook veel geluk.
Hij is nu een nieuwe voor me aan het bouwen, die nog mooier en overzichtelijker wordt.
De site die ik nu heb zou ca 650,- euro moeten kosten, weet niet of dat heel veel is, maar begreep dat dat wel meeviel.
Ik ken mensen die woeker prijzen vragen.

Als je het zelf kan, zou ik dat doen, maar als je het niet kan............

Wat Sandra zegt is waar, winkelwagen is leuk, maar zoveel tegelijk bestellen ze vaak niet, dus via e-mail is prima optie.
Groetjes, Tamara

kralie
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door kralie » zo 24 jun 2007 19:13

ja is echt vervelend hoor, heb er al zo mee lopen worstelen en ook emt frontpage. er komt wel wta uit maar is allemaal zo "kinderachtig" bij mij. wil t wel een beetje profi uiterlijk hebben zeg maar.
Ik heb al een naam, misschien is het handig om die ook eerst maar eens te gaan registreren. kan dat eigenlijk al?

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » zo 24 jun 2007 19:18

Ik neem aan dat je sieraden wil verkopen? Ikzelf heb argwaan of klanten de winkelwagensysteem dan echt belangrijk vinden...over het algemeen zullen ze toch maar 1, maximaal paar, artikelen per keer bestellen denk ik. Dan kan je net zo goed 'n mooie site maken via frontpage ofzo, dat ze via e-mail moeten bestellen.
Dat is ook de reden dat ik geen winkelwagensysteem heb, ik vind het handig voor kralen, zodat je automatisch kan aangeven hoeveel je er wilt, maar voor sieraden vind ik het echt niet nodig.

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » zo 24 jun 2007 19:20

Mijn eerste was ook zo. Alles staat simpel naast elkaar en je hebt het idee, dat het helemaal niet professioneel oogt.
Dat is ook wennen en uitproberen, gewoon kijken, wat er gebeurt.

Het ligt ook veel aan de plaatjes, die je gebruikt, hoe het eruit ziet.
Als die naar je zin zijn, is het al sneller een leuke site :wink:

Mijn site, is ook niet zo moeilijk, als hij er misschien uit ziet. Eigenlijk zijn al mijn paginas, 1 grote tabel, met plaatjes ingevoegd....
Het lijkt heel wat, maar is het niet hoor :wink:

Naam registreren kan, dan leg je alleen je naam vast. Dat kun je bij verschillende sites doen. :D

PS: kijk anders eens bij http://www.eigensite.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je het niet vervelend vind, dat die een vaste indeling heeft, is dat misschien wel leuk. Ik heb er zelf ook eentje. Met kleurtjes kun je al veel naar je eigen zin maken.
En je hoeft alleen maar tekst, en fotos in te voeren, de rest doet hij daar zelf.

kralie
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door kralie » zo 24 jun 2007 19:24

die van jou vind ik er absoluut niet standaard of "amateur" uit zien. vind ik ook erg mooi! maar dat heb je dus ook zelf gedaan

kralie
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door kralie » zo 24 jun 2007 19:26

o, trouwens, eigensite kende ik al wel, daar ben ik inderdaad ook al eens mee wezen sleutelen. snap ik wle maar vind ik niet mooi. vind ik zo standaard. wel een ander uiterlijk met de knoppen bovenin, net als bij jou zeg maar

sam
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door sam » zo 24 jun 2007 19:30

Ja dat had ik dus ook.Heb de eigensite gemaakt, omdat ik dat makkelijk vond met het wagentje, maar als je vraagt wat ik leuk en mooi vind, dan is dat wel anders.

Mijne heb ik ook zelf gemaakt inderdaad. Sinds vorige week zondag is hij pas zo hoor, eerst was hij anders en werkte hij ook niet helemaal goed.
Het is echt lastig om uit te vogelen waar te beginnen.
Wat mij hielp was eerst bedenken, hoe ik de beginpagina wilde hebben. Welke tekst, welke plaatjes. Als je dat hebt, kun je gaan kijken, hoe je dat in kunt voegen.
Mijn beginpagina, was wel wat frutselen, maar de rest is best simpel. Ik snap dat dat makkelijk gezegd is hoor, zo bedoel ik het niet :wink:
Dat dacht ik ook, toen iemand mij op weg hielp haha :D

De paginas bij mij collectie bijvoorbeeld, is 1 plaatje (de titel)
Daarna 1 langwerpige tabel, met de tabjes erin.
En 1 grote tabel met de plaatjes.

Tabellen werken best fijn. Kijk maar eens als je klikt op invoegen, tabel. dan kun je kiezen hoeveel vakjes je wilt.
Of draaf ik nu een beetje door met tips en zo ? :oops:

Tara
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Tara » zo 24 jun 2007 21:42

Hoi Kralie, ik werk via shop2fit.nl en ik moet zeggen dat deze uitstekend bevalt, je kunt hem laten maken maar je kunt het ook bij hun zelf bouwen en dan zijn er 1000 en 1 mogelijkheden (als het niet meer is!!), je kunt hem dus echt helemaal maken en inrichten zoals je dat zelf wilt. Ze zijn erg klantvriendelijk en als je ergens nog niet uitkomt (hoewel dat weing voorkomt want het is heel gebruikersvriendelijk) wordt je onmiddelijk geholpen via de helpdesk. Trouwens ideaal voor mensen zoals ikke, die nul verstand hebben van alle technische zaken, nu weet ik wel meer intussen. Een leuke bijkomstigheid, dat mag je wel weten, is dat het me €20,00 per maand kost. Ik zou zeggen, neem eens een kijkje. Mijn site is natuurlijk slechts 1 voorbeeld, op hun site zie je nog meer voorbeelden.
streef er enkel naar wat te spelen met kralen......

borger
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door borger » ma 25 jun 2007 14:02

Tara schreef: Een leuke bijkomstigheid, dat mag je wel weten, is dat het me €20,00 per maand kost.
uh ff een kleine berekening tussen door:

Big/shop2fit 80 Gratis 90MB 3GB € 20 per maand...
100 art. € 0,83 perdag... dat is dus al 20 euro extra.. is 40 euro per maand... en dan heb je dat dure .nl domein van 30 euro nog niet eens mee gerekent, je komt dan +- op 43 euro per maand - 500 euro per jaar, of zie ik dat nou verkeerd? :?

Tara
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Tara » ma 25 jun 2007 15:07

Een .nl domein van 30 euro per jaar vind ik niet veel, hoor. Ik zal je mijn berekening per pb-tje even sturen.
streef er enkel naar wat te spelen met kralen......

borger
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door borger » ma 25 jun 2007 16:34

.nl domein is ongeveer €6,50 :lol:

Gesloten