wie wil effe checken?

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Naatjuh
Bead Dreamer

Bericht door Naatjuh » ma 12 sep 2005 10:55

ja je letters zijn beter te lezen nu :)

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 12 sep 2005 11:02

sandra schreef:om eerlijk te zijn moet ik goed kijken om het te kunnen lezen....
kan zijn dat je zelf 800x600 resolutie heb, ik heb iets van 1400x nogwat, dan wordt ales kleiner getoond.

N schreef:Ik vind het lettertype ook een beetje klein.
:lol: Zag jullie berichtjes later pas :wink:
Maar ze zijn inmiddels aangepast :D

Hopelijk is het nu wel duidelijk, want ik zou toch graag dit lettertype willen behouden :)
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 12 sep 2005 11:03

Naatjuh schreef:ja je letters zijn beter te lezen nu :)
:thumb:

Miriam
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Miriam » ma 12 sep 2005 11:11

Ik vind de buttons ook niet goed te lezen. Misschien omdat de letterkleur en de achtergrond kleur niet echt contrasterende kleuren zijn.
Doordat de achtergrond van de buttons meerdere kleuren heeft, is het moeilijk om daar een contrasterende kleur bij te zoeken.
Groetjes,
Miriam

N
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door N » ma 12 sep 2005 11:13

Jewel schreef:
N schreef:De letters zijn nu een stuk duidelijker.
En als ik op Naar de kassa druk, krijg ik een invulpagina, ik kan dan gewoon links op de knoppen drukken.

Pffff... wat een opluchting nagelbijten
Heel erg bedankt dat je het even hebt willen checken :wink:
Graag gedaan! :D
En ik vind het nu duidelijk genoeg, je lettertype. Niks meer aan doen, dus. :wink:
Groetjes, Nicole.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 12 sep 2005 11:34

Miriam schreef:Ik vind de buttons ook niet goed te lezen. Misschien omdat de letterkleur en de achtergrond kleur niet echt contrasterende kleuren zijn.
De knoppen stellen natuurlijk een gravure in goud voor.
N schreef:En ik vind het nu duidelijk genoeg, je lettertype. Niks meer aan doen, dus.
Was het ook niet van plan. :wink: Very happy

yvon
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door yvon » ma 12 sep 2005 11:46

Jewel schreef:
yvon schreef:
Mischien ligt het dan aan mijn pc hoor, ik krijg ook geen donkerrode balk met de buttons meer te zien.
Hoop dus maar dat het probleem aan mijn pc ligt,en dat anderen het donkerrode gedeelte blijven zien.

groetjes yvonne :P
Ik hoop dat het aan jouw PC ligt.....
En als je op die pagina bent en je doet: control+F5 indrukken? En kijkt dan nog eens? Dan wordt de hele pagina namelijk opnieuw ververst :wink: Kan wel eens helpen....

Het probleem ligt dan gewoon bij mijn pc ,en dus niet bij jou ..... gelukkig maar :lol: als ik Ctrl + F5 intoets lukte het ook niet.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 12 sep 2005 11:57

yvon schreef: Het probleem ligt dan gewoon bij mijn pc ,en dus niet bij jou ..... gelukkig maar :lol: als ik Ctrl + F5 intoets lukte het ook niet.

Toch vreemd... ook omdat de knop 'vorige' niet werkt.
Ik wil nooit, maar dan ook echt nooit een website maken, waarmee je niet meer terug kan....
Ik erger me 7 slagen in de rondte als je op Google aan het zoeken bent, en je klikt een site aan en daarna kun je niet meer terug naar je zoekresultaten :evil:
Het zou verbóóód'n moeten worden :lol:

yvon
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door yvon » ma 12 sep 2005 12:01

ha,ha,ha, helemaal mee eens :lol: :lol: :lol:

Miriam
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Miriam » ma 12 sep 2005 13:17

Ik erger me 7 slagen in de rondte als je op Google aan het zoeken bent, en je klikt een site aan en daarna kun je niet meer terug naar je zoekresultaten
Dat is één van de redenen dat ik Internet Explorer niet meer gebruik, maar Firefox. Daar kun je elke link in een nieuw tabblad laten openen. Voordeel is dat je alles overzichtelijk houdt, niet je hele taakbalk vol met geopende vensters krijgt en je pc wordt niet zo traag. Voor elk nieuw scherm wat Internet Explorer opent, wordt het programma opnieuw gestart wordt en dat kost dus geheugen.
Groetjes,
Miriam

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 12 sep 2005 13:35

Ohw, dat wist ik niet. Wij hebben ook wel eens firefox gehad, maar we hadden toen problemen met de plug-inns die gedownload moeten worden voor volledige weergave van sommige sites.
Een van mijn eigen sites, destijds bomvol met javascripts, werd niet goed weergegeven.
Dacht eerst dat het aan mij lag, maar een collega en mijn schoonvader, ook beide firefox op de computer, kregen mijn site ook niet goed weergegeven.
Normaal zou ik zoiets niet zo erg vinden, maar als ik zelf aan mijn site werkte, kon ik de scripts nooi goed controleren in mijn eigen browser.
Dus dat is er weer vanaf gehaald. :wink:

Maar vond het wel jammer, want het schijnt ook veiliger te zijn hè, dan explorer, omdat de meeste virussen/spyware etc. etc. meestal geen schade aanrichten onder firefox.

Miriam
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Miriam » ma 12 sep 2005 13:47

Firefox is zeker veel veiliger als Internet Explorer. Ik heb meerdere browsers omdat ik websites ontwerp. Elke browser hanteerd weer andere regeltjes, wat eigenlijk niet zou moeten. Maar Internet Explorer is wel degene met de meeste afwijkingen van de standaard.
Omdat het grootste gedeelte van de mensen IE gebruikt omdat dat bij Windows zit ingebakken, worden daarvoor de meeste lekken gebruikt om kwaadwillende scripts op los te laten. Firefox is wat minder aantrekkelijk om daar script voor te schrijven door die "crimenelen" omdat de impact minder groot is. Maar Firefox heeft wel minder bug en gaten.
En voor mij als webdesigner biedt Firefox veel hele handige extensies (=toevoegingen) voor het bekijken en bewerken van webpagina's.
Groetjes,
Miriam

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 12 sep 2005 14:28

Als het veel voordelen heeft met betrekking tot je werk, zou ik ook het beste willen als ik kon kiezen.
Maar ik heb mijn webwinkeltje en dat is natuurlijk hobby en zo werkt het voor mij het makkelijkst, ook omdat ik het zo gewend ben, want ik heb verder ook weinig kaas gegeten van websites maken :wink:

Ik ben al helemaal blij dat ik het voor elkaar heb gekregen zoals ik het mij had voorgesteld :D Maar vraag mij nou niet hoe ik het gedaan heb, want dat kan ik echt niet meer navertellen :lol:

Eliina
Bead Professional
Contacteer:

Bericht door Eliina » ma 12 sep 2005 15:05

yvon schreef:
Jewel schreef:
yvon schreef:
Mischien ligt het dan aan mijn pc hoor, ik krijg ook geen donkerrode balk met de buttons meer te zien.
Hoop dus maar dat het probleem aan mijn pc ligt,en dat anderen het donkerrode gedeelte blijven zien.

Ik hoop dat het aan jouw PC ligt.....
En als je op die pagina bent en je doet: control+F5 indrukken? En kijkt dan nog eens? Dan wordt de hele pagina namelijk opnieuw ververst :wink: Kan wel eens helpen....

Het probleem ligt dan gewoon bij mijn pc ,en dus niet bij jou ..... gelukkig maar :lol: als ik Ctrl + F5 intoets lukte het ook niet.

Ik kon eerst ook niet terug. Maar dat komt omdat ik mijn pop-up blokker aan had. Misschien heb jij dat ook wel? want toen ik het aan had staan kon ik ook niet terug....

Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 12 sep 2005 15:21

Eliina schreef: Ik kon eerst ook niet terug. Maar dat komt omdat ik mijn pop-up blokker aan had. Misschien heb jij dat ook wel? want toen ik het aan had staan kon ik ook niet terug....

Groetjes Elina
Ja.... dat zal het zijn... kl*te pop-up ook :?
Ik heb die shop gemaakt met easy shop maker en geïntegreerd in de website. Maar zodra je bij de kassa komt, komt er een pop-up die 'shoppingcard' heet. Wat dat nou is, geen idee, want die pop-up is verder leeg :? En ik krijg dat er dus ook niet uit. Ik zou niet weten hoe, maar dat ding is behoorlijk irritant :x
Maar zou ik wel weten hoe ik dat er uit moet krijgen, moet ik dat bij elke update weer opnieuw doen, omdat easyshopmaker dat dan zelf weer hersteld :?

Ik ben er mee bezig, maar vlotten wil het nog niet echt...

Gesloten