Aanmelden bij zoekmachines

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
*Ellen*
Bead Fan
Contacteer:
Aanmelden bij zoekmachines

Bericht door *Ellen* » vr 29 okt 2004 12:58

Hoi,
Ik vroeg me af hoe ik mijn site kan aanmelden bij diverse zoekmachines
en hoe ik ervoor kan zorgen dat deze ook gevonden wordt (bijvoorbeeld door veel trefwoorden..?)
Ik heb me al aangemeld bij http://www.aanmeldservice.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; maar als ik dan bij Ilse ga zoeken, wordt tie niet gevonden.

Groetjes Ellen

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » vr 29 okt 2004 13:10

je moet zorgen dat je metatags gebruikt (trefwoorden) bij de meeste software kan je dat instellen.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

ocean
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door ocean » vr 29 okt 2004 13:12

Bij google kan je intikken gratis website aanmelden ofzoiets en dan krijg je veel site's te zien. Sommige melden je dan bij vele zoekmachines tegelijk aan. En het duurt een paar weken voordat ze je site er tussen zetten en soms doen ze het ook niet om een bepaalde reden. Ze krijgen natuurlijk vele aanmeldingen per dag.

En op je site tussen de megatags veel verschillende woorden neerzetten wat ook maar iets met je site te maken zou kunnen hebben. Zoals ook de woorden vrouw, kado, leuk etcetc.

Succes
<font size=2 color=FF00FF>Groetjes van een kraal verslaafde </font>

*Ellen*
Bead Fan
Contacteer:

Bericht door *Ellen* » vr 29 okt 2004 17:12

Misschien een rare vrage, maar wat zijn metatags? Zijn dit speciale html codes die je gewoon in je bron moet zetten? En zo ja, wat zijn deze codes?

moshi-moshi
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door moshi-moshi » vr 29 okt 2004 23:53

Metatags zien er in code bijvoorbeeld zo uit:

<META NAME="AUTHOR" content="Ingrid, moshi-moshi">
<META NAME="DESCRIPTION" content="Crafty Girls, online community voor eigenzinnige creatievelingen">
<META NAME="KEYWORDS" content="creatief, creatieve, eigenwijs, eigenzinnig, hobbies, hobby, arts en crafts, shop, zelf maken, ontwerpen, forum, prikbord, online community">
<META NAME="ROBOTS" content="index, follow">

Je plaatst ze vlak na de code <head>in je pagina.
Je kunt in bijvoorbeeld frontpage ook zonder in de code te werken de metatags plaatsen:
Klik met je rechtermuisknop op de pagina en vervolgens op Eigenschappen van pagina ->kies het tabblad Aangepast -> kies bij gebruikersvariabelen: Toevoegen -> Type in het vakje Naam de naam van de variabel en in het vakje Waarde de waarde van de variabele

Maar mij lijkt het net zo makkelijk even in de bron te werken :)

Persoonlijk denkik niet dat ik ooit wat heb gehad aan de metatags. Ik denk eigenlijk dat ze een beetje achterhaald zijn. Zoekmachines (de goeie) hebben tegenwoordig hele andere en slimme manieren om pagina's te indexeren. Het best werkt vaak nog het hebben van heel veel links van andere pagina's naar de jouwe, alleen dat heb je niet altijd in de hand.

Er kan een hele tijd zitten tussen het aanmelden bij een zoekmachine en het werkelijk opgenomen zijn door de zoekmachine. Maar dan nog, echt heel veel zul je er denk/vrees ik toch niet aan hebben.

Gesloten