website steeds "te zwaar"
- La Bigiotteria di Esther
- Bead Monster
- Contacteer:
Weet iemand een oplossing voor het onderstaande?
Ik heb een behoorlijke webruimte gekocht bij Lycos, maar iedere keer zit ik over mijn limiet heen, ondanks dat ik al een paar keer ruimte heb bijgekocht. Ik neem aan dat dit door mijn foto's komt.
Nu heb ik wel eens gehoord dat je de foto's kunt bewaren als "save for web" waardoor ze kleiner maar nog steeds van goede kwaliteit zijn. In welk programma kan je dat doen? (Voor mijn site gebruik ik Frontpage, daar heb ik het niet in kunnen ontdekken.)
Alle tips zijn welkom!
Ik heb een behoorlijke webruimte gekocht bij Lycos, maar iedere keer zit ik over mijn limiet heen, ondanks dat ik al een paar keer ruimte heb bijgekocht. Ik neem aan dat dit door mijn foto's komt.
Nu heb ik wel eens gehoord dat je de foto's kunt bewaren als "save for web" waardoor ze kleiner maar nog steeds van goede kwaliteit zijn. In welk programma kan je dat doen? (Voor mijn site gebruik ik Frontpage, daar heb ik het niet in kunnen ontdekken.)
Alle tips zijn welkom!
adobe photoshop. daarmee verlaag je de grootte qua kb behoorlijk en blijft de kwaliteit prima. je kan zelfs in procenten instellen hoe goed de kwaliteit mag zijn, ikzelf stel meestal 45% in, dan is het nog prima te zien (geen korreltjes enzo). voordeel is niet alleen dat je minder dataverkeer heb, het is ook fijn voor je bezoeker: die hoeft dan minder lang te wachten op het laden van de foto.
er zijn trouwens wel meer programma's waarmee je foto's kan verbeteren voor het internet, maar ikzelf ken alleen adobe photoshop. heeeele uitgebreide programma, maar de belangrijkste dingen leer je snel genoeg.
er zijn trouwens wel meer programma's waarmee je foto's kan verbeteren voor het internet, maar ikzelf ken alleen adobe photoshop. heeeele uitgebreide programma, maar de belangrijkste dingen leer je snel genoeg.
- Bead Monster
- Contacteer:
- EstherEnzo
- Bead Designer
- Contacteer:
- Bead Monster
- Contacteer:
- Bead Monster
- Contacteer:
- EstherEnzo
- Bead Designer
- Contacteer:
- Bead Monster
- Contacteer:
Ik werk ook met frontpage. Ik verklein de foto's tot 440 pixels en soms 600 pixels. De miniatuurtjes van frontpage zijn 100. Ik heb 100mb, maar zit nu pas op ongeveer 16mb terwijl ik er best veel foto's op heb. Eerst wilde ik ook bij lycos maar ik heb nu een die goedkoper is.
Laatst gewijzigd door hennie op di 07 sep 2004 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bead Monster
- Contacteer:
-
moshi-moshi
- Bead Interested
- Contacteer:
Esther, ik heb net even 2 plaatjes van een ketting bekeken en die waren echt helemaal niet te groot. Ik zou ze zonder kwaliteitsverlies ook niet kleiner kunnen maken iig. (ik gebruik net als Sandra photoshop save for web). Dus ik denk dat je overschrijding dan vooral komt omdat er erg veel plaatjes op staan.
Wel zag ik ook dat jouw logo in .BMP formaat op je site staat. Dat maakt meestal ook nogal een verschil. Foto's kun je het beste in JPG (of JPEG) formaat opslaan en tekeningen of grafische afbeeldingen in GIF formaat bijvoorbeeld.
Je hebt naast photoshop ook Jasc paintshop pro of Ulead photoimpact.
Vaak zit er bij een scanner of een digitale camera ook een fotobewerkings programma.
Wel zag ik ook dat jouw logo in .BMP formaat op je site staat. Dat maakt meestal ook nogal een verschil. Foto's kun je het beste in JPG (of JPEG) formaat opslaan en tekeningen of grafische afbeeldingen in GIF formaat bijvoorbeeld.
Je hebt naast photoshop ook Jasc paintshop pro of Ulead photoimpact.
Vaak zit er bij een scanner of een digitale camera ook een fotobewerkings programma.