Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een domeinnaam maar zit er aan te denken er een hosting bij te nemen. Maar ja dan kan je kiezen uit tig pakketten met het enige verschil dat mij iets zegt het aantal mb.
Hoeveel MB hebben jullie? Welke hoeveelheid MB raden jullie me aan? Een starterpakket is
Diskruimte voor website, databases en mailbox 250 MB
Dataverkeer per maand 5GB
Red ik het hiermee? Het moet een vergelijkbare site worden als wat ik nu heb, uiteraard met wat meer foto's, gemaakt met frontpage.
wat moet ik kiezen?
Qua grootte kan je volgens mij met 100 Mb al snel voor lange tijd vooruit. Kijk de foto's moeten kleiner dan 100 kb per foto zijn, anders is het irritant lang laden voor de bezoeker, dus je kan dan al snel 900 foto's kwijt.
Let wel op dat degene waar je het over heb inclusief je mail is, maar dat zal niet zomaar een probleem zijn.
Als iemand je site bezocht wordt de pagina met foto's via internet naar haar 'gestuurd', dat is dus dataverkeer. 5 Gb is ruimschoots, bij 1 Gb kom je ook al een heel eind. Pas als je heel veel foto's erop zet (zoals foto-albums) of bv 'n forum heb, kom je er misschien overheen. Maar 5 Gb is heel ruim.
Een database erbij is alleen handig als je speciale scripts ga gebruiken, zoals eigen gastenboek.
Je kan evt keer kijken naar http://www.intention.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , of rondsurfen bij dit subforum, er zijn al allerlei hosting providers aangeraden. Ik geloof dat je voor een paar tientjes per jaar al 'n domeinnaam met webruimte heb...

Als iemand je site bezocht wordt de pagina met foto's via internet naar haar 'gestuurd', dat is dus dataverkeer. 5 Gb is ruimschoots, bij 1 Gb kom je ook al een heel eind. Pas als je heel veel foto's erop zet (zoals foto-albums) of bv 'n forum heb, kom je er misschien overheen. Maar 5 Gb is heel ruim.
Een database erbij is alleen handig als je speciale scripts ga gebruiken, zoals eigen gastenboek.
Je kan evt keer kijken naar http://www.intention.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , of rondsurfen bij dit subforum, er zijn al allerlei hosting providers aangeraden. Ik geloof dat je voor een paar tientjes per jaar al 'n domeinnaam met webruimte heb...
- Eliina
- Bead Professional
- Contacteer:
http://www.webreus.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is erg goedkoop. ik heb zelf mijn domeinnaam gehost op http://www.webstekker.nl" onclick="window.open(this.href);return false; volgens mijn neef een goede want hij heeft er verstand van..
Groetjes Elina
Groetjes Elina
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..
-
- Bead Interested
- Contacteer:
Ik heb de mijne gehost bij http://www.hostingland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Door een ander forum ben ik destijds hier op gewezen en ik moet zeggen dat ze goed en goedkoop zijn. Iedere maand krijg je een mail met je statestieken en dergelijke. Ook kan jezelf kiezen hoeveel ruimte je wilt hebben. Wat ook handig is dat je meteen op hun site kan kijekn of jouw naam nog wel beschikbaar is, in alle varianten (.nl, .com, .eu, etc)
Groetjes,
Annemarie
Door een ander forum ben ik destijds hier op gewezen en ik moet zeggen dat ze goed en goedkoop zijn. Iedere maand krijg je een mail met je statestieken en dergelijke. Ook kan jezelf kiezen hoeveel ruimte je wilt hebben. Wat ook handig is dat je meteen op hun site kan kijekn of jouw naam nog wel beschikbaar is, in alle varianten (.nl, .com, .eu, etc)
Groetjes,
Annemarie
- Eliina
- Bead Professional
- Contacteer:
Mijn neef heeft zelf ook een website, en ik mocht wel bij hem op zijn server (webruimte) dus zo bespaar ik een hoop geld!karin v h schreef:Hallo Elina,
Waarom heb jij niet alles bij de webstekker gedaan? Had je daar een bepaalde reden voor?

Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
Dataverkeer:
- afhankelijk van het aantal bezoekers je website zou je bijvoorbeeld eerst hosting van 1-2 gb kunnen nemen, en als je meer bezoekers krijgt kun je overschakelen naar een duurder/groter pakket bijv. 5gb +(let wel op de voorwaarden)
- heb je veel foto's op je website die dan ook veel bekeken worden dan kun je het ongeveer uitrekenen hoeveel bezoeker je aan datalimit kost.
Mijn website is +- 200 kb groot,
ik heb 100 foto's erop van ongeveer 50 kb per stuk. 100x50 = 5.000 kb = +- 5 mb
5 mb + 200 kb = 5,2 MB
je hebt ongeveer 30 bezoekers per dag op je website waarvan er 20 je website helemaal bekijken:
20 x 5.2 mb = 104 mb per dag aan dataverkeer
104 mb x 30 dagen is 3.120 MB = 3,12 GB
uiteraard is dit maar een theorie want om 30 bezoekers per dag te krijgen moet je website wel via google etc te vinden zijn, en genoeg linkjes op andere websites hebben. Ook bekijkt niet elke bezoeker de hele website en zou je voor die 100 foto's kunnen rekenen dat maar de helft wordt bekeken. Een deel van je bezoekers zijn vast al eerder op je website geweest en hoeven dus niet meer de gehele website te laden om dat dit al eerder is gedaan.
Conclusie: het dataverkeer is dus eigelijk vooral afhankelijk van het aantal en het type bezoeker van je website!
Voor het kiezen van een pakket is het maar net hoeveel je er voor over hebt en of het uitkan.
voor +- 24 euro per jaar kun je al hosting krijgen met 250 mb opslag 5gb dataverkeer. Voor de normale gebruiker een prima pakket!
Succes ermee!
Groeten,
Harwin
- afhankelijk van het aantal bezoekers je website zou je bijvoorbeeld eerst hosting van 1-2 gb kunnen nemen, en als je meer bezoekers krijgt kun je overschakelen naar een duurder/groter pakket bijv. 5gb +(let wel op de voorwaarden)
- heb je veel foto's op je website die dan ook veel bekeken worden dan kun je het ongeveer uitrekenen hoeveel bezoeker je aan datalimit kost.
- - Het laden van het ontwerp +- 200 kb
- Het bekijken van de foto's, aantal foto's x de grote ervan, bijvoorbeeld 100 kb
- muziek is een afrader omdat dit vrij veel van je dataverkeer vraagt! mp3 nummers +- 4 mb
Mijn website is +- 200 kb groot,
ik heb 100 foto's erop van ongeveer 50 kb per stuk. 100x50 = 5.000 kb = +- 5 mb
5 mb + 200 kb = 5,2 MB
je hebt ongeveer 30 bezoekers per dag op je website waarvan er 20 je website helemaal bekijken:
20 x 5.2 mb = 104 mb per dag aan dataverkeer
104 mb x 30 dagen is 3.120 MB = 3,12 GB
uiteraard is dit maar een theorie want om 30 bezoekers per dag te krijgen moet je website wel via google etc te vinden zijn, en genoeg linkjes op andere websites hebben. Ook bekijkt niet elke bezoeker de hele website en zou je voor die 100 foto's kunnen rekenen dat maar de helft wordt bekeken. Een deel van je bezoekers zijn vast al eerder op je website geweest en hoeven dus niet meer de gehele website te laden om dat dit al eerder is gedaan.
Conclusie: het dataverkeer is dus eigelijk vooral afhankelijk van het aantal en het type bezoeker van je website!
Voor het kiezen van een pakket is het maar net hoeveel je er voor over hebt en of het uitkan.
voor +- 24 euro per jaar kun je al hosting krijgen met 250 mb opslag 5gb dataverkeer. Voor de normale gebruiker een prima pakket!
Succes ermee!
Groeten,
Harwin