EU domein
Ik overweeg om een EU domein aan te vragen, omdat de .NL domein bezet is. Alleen het komt mij nog steeds heel onwennig over dat .eu aan het einde. Word je met een .eu net zo snel gevonden? Ik zie eigenlijk zelf nog maar heel weinig .eu websites. En is het misschien handig om dan ook een engelse naam te nemen tussen het www. en .eu? Weet iemand hier meer over of heeft iemand ervaringen?
Groetjes, Melanie
Wil je dan niet je Melssieraden.nl houden?
Ik persoonlijk vind dat een domeinnaam alleen nut heeft als er een woord in zit waar mensen wellicht naar zullen zoeken. Want dan vullen ze het woord in bij bv google en dan kom je (redelijk) bovenaan als dat woord in je domeinnaam staat. Lukt dat niet, dan kan je het beste een woord bedenken die eenvoudig te onthouden is en eenvoudig te spellen. Ik denk dat het niet uitmaakt of het op .nl of .eu eindigt, maar weet niet zeker...
Een engelse naam zou ik alleen nemen als ik de site ook in het engels zou hebben, of als er kans is dat je Nederlandse klanten met dat woord zoekt naar sieraden.
Ik persoonlijk vind dat een domeinnaam alleen nut heeft als er een woord in zit waar mensen wellicht naar zullen zoeken. Want dan vullen ze het woord in bij bv google en dan kom je (redelijk) bovenaan als dat woord in je domeinnaam staat. Lukt dat niet, dan kan je het beste een woord bedenken die eenvoudig te onthouden is en eenvoudig te spellen. Ik denk dat het niet uitmaakt of het op .nl of .eu eindigt, maar weet niet zeker...
Een engelse naam zou ik alleen nemen als ik de site ook in het engels zou hebben, of als er kans is dat je Nederlandse klanten met dat woord zoekt naar sieraden.
het is niet voor mijn sieradensite, ik wil een site voor mijn wastekeningen (in het engels encaustic art).Sandra schreef:Wil je dan niet je Melssieraden.nl houden?
wastekeningen.nl is al bezet. encaustic art wil ik liever niet gebruiken, want dat hebben de meesten al en het zegt de nederlanders helemaal niks, bovendien is het best een moeilijk woord om te typen.
Groetjes, Melanie
- Haematodipsia
- Bead Producer
- Contacteer:
Je moet anders zelf nadenken hoeveel risico je wil lopen. Kijk het zit zo, stel jij zou http://www.crea-dream.nl" onclick="window.open(this.href);return false; registreren, dan kan ik je aanklagen want dat neigt teveel naar mijn bedrijfsnaam creadream. Wastekening is echter te algemeen om te mogen claimen, groot kans dat dat ook niet als bedrijfsnaam mag. Dus dan mag het wel, ook al lijkt het er zoveel op. Kijk het kan zijn dat degene van wastekeningen vervolgens flink ga zeuren en dreigt met een rechtszaak, maar wat ik heb begrepen moet het kunnen, omdat de naam te algemeen is om te mogen claimen.
Ikzelf zou het wel registreren, mocht iemand gaan zeuren kan je altijd stoppen met de naam, dan heeft het je iets van 15,- gekost voor de registratie. Dus zo 'n algemene naam moet wel kunnen, maar pin me er niet op vast, ik weet niet 10000% zeker.
Wat verwarring betreft moet je zelf beslissen denk ik, je kan natuurlijk ook iets van mels-wastekeningen.nl doen, dan heb je en het woord erin en ben je te onderscheiden van anderen.
Ikzelf zou het wel registreren, mocht iemand gaan zeuren kan je altijd stoppen met de naam, dan heeft het je iets van 15,- gekost voor de registratie. Dus zo 'n algemene naam moet wel kunnen, maar pin me er niet op vast, ik weet niet 10000% zeker.
Wat verwarring betreft moet je zelf beslissen denk ik, je kan natuurlijk ook iets van mels-wastekeningen.nl doen, dan heb je en het woord erin en ben je te onderscheiden van anderen.
- Black Orchid
- Bead Reader
- Contacteer:
Ik zou voorzichtig zijn met het vastleggen van een eu domein, zeker wanneer er al een site bestaat met dezelfde naam op een .nl domein.
Veel mensen (in NL tenminste) typen automatisch .nl achter de naam van de site, uit automatisme zeg maar. Dan komen ze dus op de verkeerde site uit en dat is natuurlijk jammer.

Veel mensen (in NL tenminste) typen automatisch .nl achter de naam van de site, uit automatisme zeg maar. Dan komen ze dus op de verkeerde site uit en dat is natuurlijk jammer.

- dutch_dayz
- Bead Producer