Hoe plaats ik foto's naast elkaar?

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
Brit
Bead Reader
Hoe plaats ik foto's naast elkaar?

Bericht door Brit » vr 27 okt 2006 08:40

Hallo!

Ik wil op mijn website twee foto's naast elkaar zetten met ruimte ertussen. Het lukt me alleen niet. Ik krijg de foto's wel naast elkaar, maar dan zijn ze aansluitend en dat wil ik juist niet. Het is me ook gelukt om ruimte tussen de foto's te krijgen alleen staat de ene foto dan weer lager dan de andere.

Wie kan mij hiermee helpen? Om twee of zelfs drie foto's naast elkaar te zetten met ruimte ertussen.

Groetjes,
Brigitte

Lissie
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Lissie » vr 27 okt 2006 09:20

Het vervelende van HTML is dat je geen x aantal spaties achter elkaar kan doen, dat ziet de browser niet, die laat maar één spatie toe.
Ik zet er zelf altijd " " tussen, (non breaking space), zoveel als nodig. Dat pakt HTML wel en zo kun je een ruimte tussen plaatjes creëren zo groot als nodig.
Zie ook: http://www.handleidinghtml.nl/html/stru ... kst02.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kunt ook een HTML tabel maken en daar de plaatjes in doen. Op de tabel kun je dan maten instellen. Maar daar heb je weer meer kennis voor nodig van HTML.
Welke editor gebruik je?
Succes!

Brit
Bead Reader

Bericht door Brit » vr 27 okt 2006 09:25

En wat bedoel je dan precies met zoveel als nodig?
Moet je dan spaties geven of een getal invullen? En waar zet je het precies tussen?

Brit
Bead Reader

Bericht door Brit » vr 27 okt 2006 09:35

Het is me gelukt door middel van een html code voor een tabel! :)

Heel erg bedankt! :D

Lissie
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Lissie » vr 27 okt 2006 10:14

Brit schreef:En wat bedoel je dan precies met zoveel als nodig?
Moet je dan spaties geven of een getal invullen? En waar zet je het precies tussen?
Mooi dat het gelukt is. Mocht je het ook nog met &nbsp willen proberen:

Voor 4 spaties zet je 4 x   ertussen:

<plaatje> &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; <plaatje>

Gesloten