frontpage publiceren

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
evelyn
Bead Discoverer
Contacteer:
frontpage publiceren

Bericht door evelyn » do 09 feb 2006 20:01

Hoi,

Heb geprobeerd de hele map foto's terug apart te uploaden (ik kopieer gewoon naar de map www van onze server) maar blijven kruisjes waar ik afbeeldingen zou moeten zien.
Als ik rechtsklik en eigenschappen vraag krijg ik wel iets anders als op de server als eigenschap van het plaatje staat. vb. Op server staat plaatje in foto's kettingen/ketting1 dan krijg ik als ik op net rechtsklik op kruisje bij eigenschappen foto's20%kettingen/ketting120%.

Ik snap er helemaal niets van. Eigenlijk word ik wel een beetje zot, volgens het boekje van easy computing zou het easy moeten zijn maar elke keer kom ik wel op een nieuw probleem.

Ik zal even verwijzing geven: http://www.evwaes.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes
evelyn

fitz
Bead Discoverer
Contacteer:

Frontapage hulp

Bericht door fitz » do 09 feb 2006 20:23

Hoi Hoi,

ik ben zelf webmaster van iets van 12 websites en daarvan heb ik er iets van 10 met frontpage gemaakt.
Misschien kan ik je helpen.

Stuur me maar een pb'tje als je mijn hulp wilt kunt gebruiken.

oh ja, een vriendinnetje van mij is ongeveer 20 jaar geleden verhuisd naar kalmthout, best raar om opeens die naam weer te zien.

groetjes,
Simone

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » do 09 feb 2006 21:12

Staan de foto's wel in de map waarnaar verwezen wordt op de server??

Ik bedoel dus dat als je een foto hebt ingevoegd op een pagina in frontpage, heeft die foto een verwijzing.
Maar als de map met foto's op de server op een andere plaats staat, dan klopt de verwijzing niet meer en kunnen de foto's niet gevonden worden.

Je hebt dus in frontpage eigenlijk een adres toegekend aan die foto's, en op dat adres moeten dus ook de foto's te vinden zijn, anders kan de server ze niet vinden en dat kan een oorzaak zijn dat je kruisjes ziet.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

evelyn
Bead Discoverer
Contacteer:

frontpage publiceren

Bericht door evelyn » zo 12 feb 2006 12:47

Hoi,

Ik zag nu pas dat ik blijkbaar 2 onderwerpen geopend heb, mijn excuses daarvoor. (zal niet meer gebeuren, hoop ik).

Hartelijk bedankt voor de tips en aanbevelingen.

Uiteindelijk bleek dat de server problemen had met de naam van de mappen waarin ik foto's had geplaatst. Ik had mappen kleine foto's, grote foto's, ... . De server herkende de apostrof niet. Ja, hallo, moet je maar weten, hé ?
Nu die restricties zijn afgezet lukt het wel.

Alleen heb ik nu nog problemen met de verschillende resoluties maar had via zoekfunctie vernomen dat ik me dan maar eens moet verdiepen in html dus dat is het volgende project.

Bedankt alleszins en op beide topics mag een slotje, moderator.

Groetjes,
evelyn

Gesloten