Eigen site, en nu?

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Love-beadies
Bead Producer
Eigen site, en nu?

Bericht door Love-beadies » ma 12 sep 2005 15:35

Het lijkt me heel leuk om een eigen site te gaan maken. Ik heb inmiddels ook een domeinnaam aangevraagd, trincket.nl (trincket = sierraad)

Ik heb echter geen idee wat ik nu moet doen, hoe ik die site op moet gaan zetten. Weet iemand een goede site waar ik, als leek, een beetje mee kan gaan beginnen?
Groetjes Ilona

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 12 sep 2005 15:41

wat voor informatie zoek je? hoe je het kan maken?
als ik jou was zou ik met een programma zoals microsoft frontpage of macromedia dreamweaver de site maken. je kan dan het beste vantevoren nadenken wat je erop wil zetten en wat de handigste navigatie is voor een klant. let bv tijdens het surfen op internet op wat prettig is.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 12 sep 2005 15:44

Ik denk dat het verstandig is als je eerst weet met welk programma je je site wilt gaan maken.
Niet alle programma's werken hetzelfde dus zijn sommige vragen moeilijk te beantwoorden, omdat er dan een legio aan mogelijkheden zijn.
Voor de meeste bekende programma's zijn ook forums waar je natuurlijk heel veel kunt opsteken en vragen en wat te denken van de dummie-boeken.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Bling-Bling
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door Bling-Bling » ma 12 sep 2005 15:46

Er zijn ook kant en klaar webshops te koop, bv mijn webwinkel of shopfactory, als je thuis bent in de programeer taal dan kan je ook ( gratis )osscomerce gebruiken.

Succes
Groetjes Do

Love-beadies
Bead Producer

Bericht door Love-beadies » ma 12 sep 2005 15:48

Ik ben inmiddels frontpage aan het installeren. Dus ik ga eens kijken of ik daar iets van snap. Ik weet namelijk gewoon echt niet hoe zoiets werkt (je zult wel denken, waarom vraag je het dan aan) Maar het lijkt me leuk om het te gaan doen en er zijn hier vast veel mensen die er wel verstand van hebben. Alvast bedankt voor de tips!!
Groetjes Ilona

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 12 sep 2005 15:52

Ik denk dat Mijn webwinkel een goede keus is voor een 'beginneling' die geen kaas heeft gegeten van programeertaal enzo. Het is een leuke shop met redelijk veel mogelijkheden, zoals een voorraadbeheer (moet je host wel PHP ondersteunen) Dus als een artikel besteld en verkocht is, dan wordt dat vermeld op de site hoeveel voorraad er nog is, of dat het is uitverkocht. Zo voorkom je dat een artikel, waar er maar 1 van is, meerdere keren wordt besteld.

Je hebt ook nog goedkopere kant en klaar programma's, maar daar zijn de mogelikheden ook vaak weer beperkt van.

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 12 sep 2005 15:56

Love-beadies schreef:Ik ben inmiddels frontpage aan het installeren. Dus ik ga eens kijken of ik daar iets van snap. Ik weet namelijk gewoon echt niet hoe zoiets werkt (je zult wel denken, waarom vraag je het dan aan) Maar het lijkt me leuk om het te gaan doen en er zijn hier vast veel mensen die er wel verstand van hebben. Alvast bedankt voor de tips!!
Nou, zo ben ik ook begonnen hoor.... Eerst een domein aangevraagd en een website gemaakt omtrent ons trouwen enzo. Daar heb ik veel mee zitten prutsen en doen en nu heb ik ook een webwinkel in elkaar geflanst en ik heb er ook geen ballen verstand van.

Hier heb je trouwens nog een leuk adresje voor allerlei leuke tips en tricks: http://www.leejoo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Love-beadies
Bead Producer

Bericht door Love-beadies » ma 12 sep 2005 15:56

is dat gewoon http://www.mijnwebwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;? Als ik dat intyp staat er namelijk

To change this page, upload your website into the public_html directory
Groetjes Ilona

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 12 sep 2005 16:01

Love-beadies schreef:is dat gewoon http://www.mijnwebwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;? Als ik dat intyp staat er namelijk

To change this page, upload your website into the public_html directory
Nou... ik bedoel wat anders geloof ik. Volgens mij is die link net zoiets al 'eigensite.nl'

Mijn Webwinkel is gewoon software, net zoals Frontpage en volgens mij vanhet merk easycomputing (zal het zo wel even nakijken)

In Mijn webwinkel zit al automatisch een kassa en bestelformulieren enzo... dus die hoef je dan al niet meer zelf te maken, wat wel het geval is in Frontpage of macromedia.
Het is eigenlijk alleen gericht op een webwinkel :wink: Past dingen automatisch aan. Makkelijk als je niet zo goed weet hoe alles werkt :wink:

Ik ga even zoeken voor je, naar dat programma :wink:

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 12 sep 2005 16:05

Ik zie dat er nu ook een 'Pro versie' is uit gekomen inmiddels.... mar i denk dat dat overdreven is om dat te kopen. Als hobbyist kun je makkelijk volstaan met de standard versie :wink:

http://www.easycomputing.com/product/de ... l&ref=3647" onclick="window.open(this.href);return false;

Love-beadies
Bead Producer

Bericht door Love-beadies » ma 12 sep 2005 20:28

Oke volgende probleem....frontpage doet het niet :cry: Ik heb het nu geprobeerd te downloaden via kazaa, maar dan doet ie het ook niet. Nu kan ik nog niet verder :cry:
Groetjes Ilona

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 12 sep 2005 20:48

tja...als je iets illegaal download zit er weleens wat tussen wat niet werkt...je kan kijken of het niet al standaard bij je office pakket is...
iig kan ik wat installeren betreft niet zo gauw helpen, heb het zelf niet...
macromedia dreamweaver is overigens ook wel ok hoor...

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 12 sep 2005 20:51

Frontpage weet ik ook niet niks van trouwens

Love-beadies
Bead Producer

Bericht door Love-beadies » ma 12 sep 2005 20:55

En dreamweaver kan je dat ook downloaden? Ik ben nu een officepakket aan het downloaden via de officiele site, dus dat moet haast wel goed zijn.
Groetjes Ilona

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » ma 12 sep 2005 21:04

:offtopic:

Ik zie dat jij van de Lek komt...? Ik woon in den IJssel :wink: Ook toevallig :D Misschien ken ik je wel 8)

Gesloten