microsoft publisher

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
creanijn
Bead Discoverer
Contacteer:
microsoft publisher

Bericht door creanijn » ma 08 aug 2005 15:14

heeft iemand hier ervaring mee????
Als ik namelijke naar een andere pagina van mijn site ga, krijg ik in de adres regel achter het internet adres het pagina nummer te staan. Hier wil ik graag de titel van de pagina hebben staan. Weet iemand of dit kan????

Groetjes Janine

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » ma 08 aug 2005 15:18

Volgens mij moet je publisher niet gebruiken om je website mee te maken maar om papierwerk mee te maken voor verspreiding.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!

groetjes Ria

creanijn
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door creanijn » ma 08 aug 2005 15:28

Ja, klopt. Ik heb hier ook al mijn papierwerk mee gemaakt zoals de visite kaartjes voor de zaak enz.
Maar je kunt er ook websites mee maken en aangezien ik het progamma al goed kende leek mij dit op het moment de makkelijkste oplossing. Frontpage heb ik ook, maar gaat zo'n tijd in zitten om het onder de knie te krijgen, en ja wie komt er nu geen tijd te kort :wink:
Maar die pagina nummer stoort mij ontzettend dus waarschijnlijk toch over op frontpage.

Groetjes Janine

Mireille
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door Mireille » ma 08 aug 2005 15:29

Ik weet niet precies of je dezelfde versie heb als ik (2003?), maar je kunt als het goed is link naar die andere pagina selecteren en dan op je 'hyperlink invoegen' icoontje klikken. Dan kun je in 't scherm dat opent de pagina selecteren waar je 'm naar wilt linken, zeg maar. Als het goed is staat er dan een knopje bij 'Titel wijzigen'...
Ik hoop dat je me een beetje begrijpt?

creanijn
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door creanijn » ma 08 aug 2005 15:35

Ja, ik begrijp het. Maar ik heb '98 en daar zit het dus niet op, heb al gekeken. Moet dus toch op zoek naar een nieuwe versie. Bedankt !!!!

Groetjes Janine

Miriam
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Miriam » di 09 aug 2005 12:21

Kennis van HTML is echt nodig als je een goede webpagina wilt maken, dit even terzijde :D

Mijn advies is geen Publisher niet te gebruiken, maar in hemelsnaam maar Frontpage en kijk dan ook af en toe eens in de broncode, dan leer je vanzelf wat HTML :wink:
Als je er niet uitkomt wil ik je wel helpen.
Groetjes,
Miriam

creanijn
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door creanijn » wo 10 aug 2005 10:13

Wat raad jij aan om te gebruiken ???
En waarom wel frontpage en geen publisher, zit er zoveel verschil in ???
En ben ook wel van plan om frontpage te gaan gebruiken, maar daar gaat nu te veel tijd in zitten en dan zit ik liever achter de brander :wink:

Groetjes Janine

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » wo 10 aug 2005 10:17

ik gebruik publisher voor onze nieuwsbrief en macromedia dreamweaver voor de website (maar dat is best een duur programma, wel erg goed en handig) met frontpage kan ik je helaas niet helpen Janine!! nixweiss
Afbeelding *SHABBY**

Miriam
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Miriam » wo 10 aug 2005 10:21

oeps, kijk maar hieronder.
Laatst gewijzigd door Miriam op wo 10 aug 2005 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Miriam

Miriam
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Miriam » wo 10 aug 2005 10:23

Het beste is om HTML te leren, maar daar moet je maar net zin in hebben. :wink:

Frontpage is een programma voor het maken van webpagina's en Publisher is een programma voor het maken van pagina's die afgedrukt worden.

Ik ben geen fan van Frontpage, maar als je een webpagina wilt maken zonder HTML te leren, dan is het een optie. Bedenk wel dat Frontpage webpagina's maakt die niet evengoed in alle browsers te zien zijn. Er zitten in de HTML code die Frontpage produceert nogal een aantal storende fouten. Maar aan elk programma zitten voors en tegens.

Macromedia Dreaweaver is een programma waarbij je wel enige kennis van HTML moet hebben om mee te werken. Maar wel een geweldig programma, heeft ook wel zijn fouten, maar dat heeft elk programma wel.
Laatst gewijzigd door Miriam op wo 10 aug 2005 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Miriam

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » wo 10 aug 2005 10:23

Er zijn op het net zat html lessen te vinden waar je de basic simpele dingen leert van HTML. In Dreamweaver kan je leuke sites opzetten en werkt uiteindelijk makkelijker als frontpage vindt ik zelf.

groetjes Ria

creanijn
Bead Discoverer
Contacteer:

Bericht door creanijn » wo 10 aug 2005 10:41

Het probleem is dat ik dan dreamweaver aan moet schaffen, en niet weet of ik daar mee kan werken. Zal op het net eens op zoek gaan naar html lessen.
Serena, is dreamweaver moeilijk om te gebruiken ???

groetjes Janine

DMBijoux
Bead Aholic
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » wo 10 aug 2005 10:56

Je zou eens in je kennissen kring moeten informeren een hoop mensen hebben het misschien wel voor je zodat je kan kijken of het wat voor je is.

groetjes Ria

Miriam
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Miriam » wo 10 aug 2005 10:56

Dreamweaver is niet zoals Frontpage een WISIWIG (What I See Is What I Get) editor. Bij Frontpage gaat alles intuïtief, een beetje zoals in Word met de knoppenbalk boven. Dreamweaver heeft wel een preview optie, maar je moet wel enige kennis van HTML hebben.

Een paar site waar je goed HTML leert zijn oa.:
http://www.handleidinghtml.nl/
http://www.mijnhomepage.nl/htmlcursus/l ... rzicht.php
http://www.w3schools.com/html/default.asp
http://www.htmlite.com/HTMintro.php

Succes
Groetjes,
Miriam

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » wo 10 aug 2005 11:16

Met dreamweaver werken is te doen. Ik wist een paar jaar geleden nog niet eens de aan en uitknop van een computer te vinden en gebruik het programma ook.
Ik heb mij inmiddels een klein beetje HTML aangeleerd en kan elk javascript naar eigen wens aanpassen. Met andere woorden: Als je je er in verdiept, moet je er echt wel uitkomen.

En hier heb je een link naar het dreamweaverforum waar je ook wat aan kan hebben :wink:
http://dreamweaverhulp.nl/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Gesloten